Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tiina on näköjään niin automainen, että sillä ehtii kolaripaikalle ajoissa. Mahtaakohan meidän vajaa 18 heppanen kuulua siihen kastiin, että kolari on jo ehtinyt tapahtua ennenkuin saavun paikalle. Tosin perään on yritetty osua. Ikävä juttu joka tapauksessa.
Muutama vuosi sitten, sikäli kuin oikein muistan, asennettiin Ladan kardaanin ristikko 18 heppasen, tosin niitäkään ei meidän nurkilta löytynyt kuin tasan 1 kpl.
Tarkastin vilkun lamput, olivat 15W kuten vilkkurelekin 6V 15W (semmoinen peltitöttörö). Releelle tulee täys jännite ja menee, maadoitukset ok. Muuta vikaa ei liene ole kuin ko. rele on yhtä laiska kuin omistajansakin.
Tuo idän ihmeitten lataus/sytytyssysteemi vois olla ihan kokeilemisen arvoinen. Sitten kun kesä on mennyt, on tarkoitus ottaa ns. moottori ruumiinavaukseen ja vaihtaa uudempia sisuskaluja, nin samalla voisi harkita tuollaisen lataussysteemin asentamista.
Tämä on huru-ukon yksinpuhelua, eli jatkoa edelliseen.
Se 1L ja 2L ovat vilkkukatkaisijan tekstejä ja tarkoittanevat että 6V 1 lamppu ja 12V 2 lamppua. Olenko ymmärtänyt oikein. Se vilkkurele on 6V, mutta ilmeisesti jo elonsa ehtoopuolella ja siksi ei vilkuta kuin siellä 7V tai yli jännitteellä. Eli tarttis löytää jostain hyväkuntoinen vilkkurele.Vilkkureleessä on teksti 6V 1L ja 12V 2L. Mitä se tarkoittaa, jos kytkentämuutosta, niin missä se tehdään? Olisko tietoo? On varmaan 12 voltin puolella, kun ei vilkuta kuin yli 7V jännitteellä.
Latausjännite oli 7,5V ja ajovalot päällä 6,5V.Kysyinkin. Toimittavat hintaan 155 euroa + VAT + rahti. Eivät valmista itse, vaan ne ilmeisesti valmistaa http://www.ecas.co.uk. Kotimaasta löytynee näilläkin sivuilla mainostettuja 50 eurolla. Laadusta en osaa sanoa, kun en ole nähnyt.
Mitä on sanottu asiantuntija-avusta pitää varmasti paikkansa, vaikka olis itselläkin kokemusta on hyvä olla mukana kaveri, jolla ei ole sitä ostokuumetta. Jos ei ole ostokuumetta niin sitten iskee sääli kyseistä kuljinta kohtaan ja sekin voi tulla kalliiksi. Näin kävi minulle viimeisimmän kulkimen kanssa. Siinä sitä sitten säälin vastapainoksi sai avata lompakon nyörejä niin paljon, että hinnan puolesta kuljinta pitäisi kutsua autoksi. Vasta kolmas runko oli niin ehjä, että siitä sai korjaamalla asiallisen ja korikin koottiin kolmen korin paloista ja siihenkin tarvittiin kunnon vanhanajan autopeltiseppää, ei näistä nykyisistä oikein ole rättärin peltitöihin. Se mihin kului helposti paljon rahaa oli rätit, nappulat, nippelit ja tiivisteet. Lisäksi vanhuksien osat (6 volttisten) alkavat olla aika vaikeasti saatavissa.
Se “Albert”, josta mainitsin on: <factory@albertronic.com.
Johtopuoli on kunnossa, osittain uusittu, samoin akku kenkineen ja kaapeleineen on uusittu. Täytyypä tehdä mittauksia ohjeittesi mukaan, kunhan tästä vielä hiukan nuo ilmatkin lämpenee. Mikä mahtaa olla AZ:n eli -68 vuosimallin laturin teho? Jos se ei ole parempi kuin aiemmin mainitsemani Jawan 85 wattia, niin sitä voisi kokeilla.Kiitos vastauksesta.
Vilkkurele on ainakin ihan samannäköinen kuin alkuperäinen 6 volttinen. Releen säädöissä on varmaan virittelemistä, kun löytyis vaan se oikea asiantuntija, joka säätäis kohdalleen. Jos ei vilkut ala sittenkään toimimaan, harkitaan muunlaisia rakennelmia.
Onkohan joku asentanut kärjettömän sytytyksen 6 volttiseen? Se mitä Albert… olikohan se Hollannissa kun tekee, on varsinaisesti tarkoitettu 12 volttisiin, kun kysyin joskus viime vuonna 6 volttisiin, vastaus oli, että ei ole suunnitelmissa toistaiseksi. Kysyin asiaa viikko sitten, mutta Albertin sähköpostisoite oli muuttunut, enkä saanut kontaktia.17.2.2004, 16:12 vastauksena käyttäjälle: Pori siistiksi. 120 eurolla läjä uusia ja vanhoja osia #130658Siivooja löytyi. Pori siistiytyy entisestään.
Viimeisin Mobilistilehti 1/2004 kertoi Valvolinen MaxLife-öljystä, joka on tarkoitettu enemmän ajetuille autoille, jossa olis liki samat ominaisuudet kuin Fortén lisäaineessa ja että olis tiivisteystävällistä ja ehkäisee vuotoja ja edelleen, että TUF olisi todennut öljyn pitävän ominaisuutensa hyvin ja ehkäisevän epäpuhtauksien syntymistä. Hinta korkeahko.
Mahtaako kuljin saada slaakin, jos saa sisäänsä kallista öljyä, luulee vielä olevansa auto. -
JulkaisijaArtikkelit