Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Terve,
tuo alumiininen koppa korvattiin teräksisellä mallilla maaliskuussa 1969. Eli viimeiset vanhuskoneet oli varustettu tuolla uuden mallisella kopalla.
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Taka-akselin korotuspalat tulivat henkilömalliin AZ syyskuussa 1962.
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Kannattaa noudattaa ohjekirjaa:
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Maahantuontitietoja löytyy näiltä Killan nettisivuilta arkisto-osiosta. Ovat näkyvissä sisään kirjautuneille Suomen 2CV-Kilta ry:n jäsenille.
//Janne
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
xxx
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Mittaa ne etuaisat, kierolta tuon näyttää minunkin silmään.
//Janne
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Katto on edelleen myynnissä tosiostajalle.
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
On siinä muutakin kuin pelkkä kattopelti eli tukikaaret ja päissä yläosan vaakapellit. Laitoin yksityisviestiä.
//Janne
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Helgen ehdottama Muotkan Ruoktu ehdottomasti reitille mukaan, on loistava paikka:
https://www.muotkanruoktu.com/
Kannattaa huomioida myös reitille mahdollisesti osuvan Posion kunnan tarjonta. (Riisitunturi, Korouoma, Pentik-mäki jne.) Posion Himmerki on todettu monesti hyväksi asentopaikaksi.
Posiolla myös tämä hyvä kohde:
https://posiolapland.com/aneen-loma
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Katsastajan käsikirja s. 55 ->
01.01.1923 tai sen jälkeen automobiilissa tuli olla etupuolella kaksi lyhtyä kummallakin puolella ja näiden tuli näyttää valkeaa valoa, sekä takana yksi lyhty, joka valaisi valkoisella valolla automobiilin tuntomerkin (rekisterikilven). Tämän lyhdyn piti myös näyttää punaista valoa taaksepäin.
A Automobiililiikenteestä 237/2201.01.1938 tai sen jälkeen autossa tuli olla takana värillinen lyhty, joka syttyy autoa jarrutettaessa (jarruvalo).
A Moottoriajoneuvoliikenteestä 491/3701.06.1949 tai sen jälkeen autossa tuli olla edessä seisontavalot.
Autoasetus 349/48
tai sen jälkeen kaikissa autoissa tuli olla suuntaviitta. Määräys koski myös aiemmin
käytössä ollutta autoa. Autoasetus 5 §, 349/4801.12.1957 voimassa määräys, jonka mukaisesti
– linja-, kuorma- ja erikoisautossa kaksi takavaloa, muussa autossa ainakin yksi takavalo. Jos yksi valo, sen on sijaittava keskiviivalla tai vasemmalla.
– perävaunussa tulee olla kaksi takavaloa.
– takavalojen tulee olla punaiseksi värjättyä kirkasta särmikästä lasia tai vastaavaa kovaa muovia. MaA Tpp 8 ja 39 §, 392/57
– autossa tulee olla ainakin yksi jarruvalo.
– milloin jarruvalo ei ole täysin erillään takavalosta ja ajoneuvossa on kaksi takavaloa
tulee jarruvaloja myös olla kaksi.
– kahta useampaa taka- ja jarruvaloa ei saa asentaa.
– jarruvalojen väri punainen, ruskean- tai punakeltainen.
– jarruvalon teho vähintään kolme kertaa takavalon teho.
– – mikäli vetoauton jarruvalot ovat selvästi näkyvissä, ei perävaunussa tarvitse olla
jarruvaloja. MaA Tpp 9 ja 39 §, 392/57
– autossa tulee olla suuntavalot tai suuntaviitat.
– suuntavalon väri: eteenpäin valkoinen, keltainen tai ruskeankeltainen, taakse ruskean- tai punakeltainen tahi punainen.
– suuntaviitan tulee olla varustettu valolla.
– milloin suuntavalo sijoitettu samaan valaisimeen seisonta- tai takavalon kanssa, tehon oltava vähintään kolme kertaa ko. valon teho.01.07.1967 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa ajoneuvoissa tulee olla
– vähintään kaksi jarruvaloa (parillinen määrä), väri punainen tai ruskeankeltainen.
– mikäli vetoauton jarruvalot ovat selvästi näkyvissä, ei niitä tarvitse asentaa
perävaunuun. MaA Tpp 9 §, 39 §, 392/57 + 233/6701.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa ajoneuvoissa tulee olla
– vähintään kaksi takavaloa (parillinen määrä)
– kaksi valkoista seisontavaloa
– lampun teho 4 – 10 W
– kytkettävä siten, että toimivat samanaikaisesti kauko- tai lähivalojen kanssa.
MaA Tpp 8 §, 7 §, 392/57´+ 233/67En tiedä onko AZU:a tuotettu pelkästään yhdellä takavalolla, mutta yhdellä jarruvalolla (oranssi) niitä on ollut. AU:ta sen sijaan on ollut hyvinkin niukalla varustuksella tuotannossa.
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Katsastajan käsikirja s. 25:
01.01.1960 tai sen jälkeen tyyppikatsastettuihin autoihin on katsastuksessa määrätty numero meistettäväksi runkoon tai koriin, KYM 1049/770 – 1954 ja KYM 10974/770 – 59
01.01.1964 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa autoissa on oltava runkoon tai koriin meistetty valmistenumero.
01.09.1970 valmistenumero autossa
– runkoon tai koriin tai muuhun vastaavaan rakenneosaan meistetty
– numeron puuttuessa, alkuperäisen moottorin numeroa on pidettävä auton valmistenumerona,
ANA Tpp 2 § 24.6.1970/ 438//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Moottori on ilmeisesti kumminkin AYA2? Väännä valitsin asentoon 6.
//JY-M
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Kurkkaapa tuolta: Arkisto -> tekniikka -> OVERHAULING_SUSPENSION_UNIT.pdf
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Kelpaako laikkamallin pick-upit vai pitääkö olla aito tehtaan valmiste?
//J
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Viikon päästä alkaa. Kaikki mukaan.
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
-
JulkaisijaArtikkelit