Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Samoin tänään jäi bluesesita palatessa käymättä lievestuotteen kautta kun oli vähän ongelmaa huohottimen kanssa, ensin ei pysyneet huilet koneessa, sitten ne löytyivät ilmanputsarista jne, joten viivästyneen lähdön ja hitaan matkanteon takia ajelin pääteitä pitkin jossa parin tunnin päässä perässä olis tullut kamina jolla olis matka jatkunut jos Sami ois heittänyt lusikan (tai ne öljyt) nurkkaan. Josko mäkin sitten ens viikonloppuna kävisin.
Mä olen pikkasen tipahtanut kehityksen kelkasta kyllä kun olen viimeksi 90-luvun lopulla aktiivisesti harrastanut ennen tsadiin muuttoa, eli joudun itsekin vähän opettelemaan uudestaan 🙂 .
Danita 3000 tuntus olevan ihan hyvä kälätin sätkään, toi mun kutonen ei ole mitenkään erityisen hiljainen ja siinä kyllä vastaanottovoimakkuus riittää, tosin lisäkaiuttimella sain parannusta vielä pienemmän särön muodossa, tuo oma kaiutin meinaa vähän särkeä ääntä kovilla voimakkuuksilla. Alan 78+ on periaatteessa sama laite, mutta tuossa Danitassa on miellyttäväpi FM-kohina (ilman lähetettä ja kohinasalpaa).
President Harry II:sta tyyppäsin helluralliin mennessä, ääntä löytyy myös, jopa enemmän, mutta kohistelee turhan paljon sähkölinjoista sun muista ja kanavanäytön ollessa himmeä LED-näyttö ei sovellu sätkään koska auringonpaisteessa ei näe mikä kanava on päällä. Rekkamiehet noista tykkää kun sinne ylös (tuulilasin päällä olevalle hyllylle) ei arska paista eikä ne siltä 19:lta tartte kanavaa vaihtaa.. 😆 Danitassa näyttö on taustavalaistu nestekide, eli mustat nummerot erottuu aina. Pakkasellahan se saattaa olla hidas, mutta kuka sitä nyt sätkää talvessa ruostuttaisi.. 🙄Muista nykyräkkylöistä ei olekaan kokemusta vielä kertynyt. Merkkejähän riittää, Danita, Alan, Emperor, TTi, President, noo, noi nyt äkkiseltään. Sakemannilasta löytyy vaikka mitä, esim. http://www.josefs-funkladen.de/index.php?dir=shop&cat=R10&m_curr=3&menue= Näyttäs olevan hyvä valikoima (firmasta en tiedä mitään, eli jos aiot tilata tutki ensin onko tuo luotettava paikka, mä veikkaisin että ei välttämättä kun lähes samannimisiä paikkoja on useampia jotka ovat pistäneet lapun luukulle), ainakin kuvia ja teknistä tietoa löytyy.
Juu eihän Mocoma 27:ssa ole muuta vikaa kuin että se on täysin epäyhteensopiva 90-luvulla myytyjen pelkkä-FM (40 kanavaa) eli PR27-puhelimien kanssa. Koukeroissakin tuosta oli puhetta eli laitteessa kannattaisi olla nykyään molemmat, eli AM ja FM koska ovat laillisia taas. Melko paljon oli väellä tuota 80-lukuista ja vanhempaakin LA-kalustoa, mutta osalla PR27, eli ei tule kusoja (=yhteyttä) näiden radioiden välille, koska ääni säröytyy pahasti eri modulaatioiden kesken.
Mocoma 45 on Mocoma 27 johon on lisätty erillisellä piirikortilla FM-modulaatio, joten suorituskykyyn se ei vaikuta. Nuo laitteet ovat muutenkin melko yksilöitä.
Vielä muistutuksena että uusien CB-puhelimien (siksi niitä nykyään sanotaan) hinnat alkavat käytännössä 85:stä eurosta, 40 kanavaa AM/FM.Mikä moponjet? Vantaa? Lahlessa oli ihan Valeota jossa luki paketissa “citroen 2cv”. hyvin pyyhkii, toista kesää. Ja jos en ihan pieleen muista niin hinta tais olla sama. Tiskillä suurin osa myyjistä ei tiedäkään yhtään mitään, eivätkä edes osaa käyttää sitä tietokoneensa ohjelmaa, piti jo alkaa opettamaan 😈
Kiitos järjestäjille ja kaikille paikallaolleille, kisa meni kivasti ja kymmenkunta LA-varustusta tuli viriteltyä toimintakuntoon ja viskattua käyttökelvottomia osia järveen 😮 .
930 km ja öö, neljäkö varikkokäyntiä siinä matkalla oli, kaikkea tuo koneenvaihto aiheuttaa. Peltorit ja radion voimakkuus tuli testattua kun pakoputken klemmari tipahti 20 km ennen määränpäätä ja kuski halusi nopeasti teltan pystyyn ja saunaan. Siis ei saunaan pystyyn kun äh. Jarruputkikin mokoma katkesi lähdettäessä leirialueelta, ilmeisesti Sami meinasi että oli niin kamala paikka että äkkiä pois, ja jarruitta pääsee noopeammin 😆 . Kiitos paikalliselle Ollille varaosasta ja sateensuojasta, paluumatkallakin pysähtelyt onnistuivat hyvin. Elämäni paras Karjalan Koukerot tähän asti! 8)Ja mä otan SWR-mittaria sun muuta retelettä LA-aiheesta mukaan, myös uusia puhelimia ja antenneja jne ja sätkin tapahtumapaikalle.
Mä tulen häpeäpaaluun juttukaveriksi, ajattelin ohikulkumatkalla poiketa paikanpäällä. Muuttoa kun olen menossa tekemään ja sätkällä sade haittaa jos tavaratilan muuntaa BX Vanin kokoiseksi 😆
Luokittelen itseni vielä nuoreksi 😀 (kai se tarkottaa alle 50?) ja paikalle saavun, josko vaikka ihan vaihteeksi eri moottorin vetämänä kuin Mikkeliin..
Kääk!
Aamupäivällä kun kömmin teltasta kotiinlähtemistä silmälläpitäen, aamiaisen nautittuani ja miltei jo paikalta lähdettyäni muistin jättäneeni pyyhkeen pyykkinarulle koivujen väliin kuivumaan. MUTTA: sekä naru että pyyhe olivat kadonneet 😯 Untako se oli vain? Kuitenkin, jos joku löytää pyykkinarun ja blues n’ heaven 2007 pyyhkeen, niin voisi tuoda koukeroihin. Siis sen pyyhkeen, naru ei ollut mun 🙂 .Älä noin nopeasti luovuta, pienestä porukasta se alkaa. Kanavanhan voi perustaa kuka vaan, ei siihen ketään virkamiestä tarvita 🙂 .
Noniin, sätkässä on kontissa tavaraa ja kuskin päässä tietoa. Tapaamme Mikkelissä tulevana viikonloppuna, ottakaa LA-räkkylät mukaan! Kuulin villin huhun että itä-Suomessa ois ahkerassa käytössä kanava 6 sätkytellessä, joten ängetään sinne sekaan. Siis kanava 6 FM auki kun matkaatte tapahtumaan!
Mulla hävisi tyhjäkäynti melkein kokonaan lämpimällä koneella, sytytyspuolaa kokeillessa se oli tulikuuma. Uusi (käytetty) puola paikalleen ja oireet hävisivät, eikä puola lämmennyt enää havaittavasti. Ja kärkien välyshän oli tietysti tarkistettu ennen tuota puolanvaihtoa.
Tää on nähty, ajelin oikotietä kotiin niin ei tullut kuin tuplasti pidempi matka kuin mennessä. On se kiva ajaa taas tauon jälkeen tuolla keltaisella.. “Jossain lähellä” oli ihan mielenkiintoiset esittelynkohteet, ei vaan ollut Citroenin tekemää 🙁 😛
Kiitos järjestäjille tapahtumasta ja tarjoilusta.Voih! BX-Parque Kajjjaanissa samana viikonoloppuna 🙁
-
JulkaisijaArtikkelit