Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@miki wrote:
reikä on varmaankin helppo tehdä uudestaan. Sellaiset(kin) on hakusessa.
Multa löytyy noita reikiä, vaihdossa saa tuoda ehjää peltiä? 👿
Nyt se sitten alkoi syksy kun alkais olla aikaa ottaa sätkä työn alle..Ethän unohtanut siirtoa kotoa rautalammille..?
Kun noita beksejä olen käynyt kilvittämässä, niin olen aina muistanut rekisteröintikatsastukseen mennessä ottaa reitiksi koti-konttori-koti, josko sitä leimaa ei tulekkaan niin ei tarvitse toisia tarroja ottaa heti sieltä konttorilta että saa värkin kotiin.
Eli se että koko ajoreitti pitää olla paperilla. Ja varmuuden vuoksi vielä naapuripaikkakunnat ja korjaamot, pakkohan niissä kaikissa ei ole käydä 🙂 .Niin ja noista nameonen tarjoamista Maycomeista vielä, nehän ovat Suomessa laittomia. Täällä kun saa olla vain 40 eurokanavaa..
Tervehdys.
Piti keskeyttää aurongon ottaminen sitikan alla ja rientää tänne kirjoittamaan kun ihan tekstiviestitse kutsuttiin 😆 .LA-alueella on kuuleman mukaan melkoisen hiljaista (paitsi keski-eurooppa taitaa vielä jonkun verrän mölistä päivisin, radiokelien takia), kun tarjolla on kaiken maailman PMR:ää (lupavapaa myös, 460 MHz, käytännön kantama ~500m, ruuhkainen alue kaupungeissa, ei ulkomaan häiriöitä) ja GSM:ää (Puhelut maksaa..).
Tänäpäivänä saa käyttää myös niitä vanhoja LA-puhelimia joissa on se tarra “parasta ennen 2004”, lainaus ficoran sivuilta:
“LA-puhelin, jonka hyväksymismerkissä on maininta “päättyy-upphör 2004“
Tällaisen LA-puhelimen hallussapitoa ja käyttöä aiemmin koskenut aikarajoitus on poistettu, joten laitetta saa käyttää myös vuoden 2004 jälkeen. THK:n hyväksymismerkkiä ei tarvitse uusia rajoituksen poistumisen johdosta.”EU toi mukanaan myös CB-puhelimet, eli perinteisten LA- ja PR27-puhelimien käyttämien AM- ja FM- modulaatioiden lisäksi on sallittu myös SSB, se joka kuulostaa akuankalta jos sitä kuuntelee AM:llä 8) .
Kun sitten alatte virittämään sitä laitetta, muistakaa virittää antenni SWR-mittarilla ettei lähetin ala lähettää savumerkkejä. Myös antennijalan maadoittuminen auton runkoon on elintärkeää häiriöiden minimoimiseksi ja kuuluvuuden maksimoimiseksi.
Telehallintokeskuksen LA-puhelimia koskevia määräyksiä:
http://www.ficora.fi/suomi/document/Viestintavirasto15W2006M.pdf
CB-puhelimet:
http://www.ficora.fi/suomi/radio/CB.htm…pitäisköhän sitä itsekin alkaa viritellä noita radioita.. no, ehkä sitten kun sätkä on leimattu, BX Van liikkuu turbodieselin voimin ja ZX:n takakelkka on laakeroitu. Jos niin käy, niin “Kajari” kutsuu jälleen!
Ja kysykää ihmeessä jos jotain ei jäänyt epäselväksi selityksestä huolimatta! 🙄
EDIT: korjattu linkit toimiviksi ja asennettu LAa-puhelin BX Vaniin ja Xantiaan.
Tarjoukseni lokasuojista on vielä voimassa..
Mun räpsimäni kuvat ovat nähtävillä seuraavassa osoitteessa:
http://sitruuna.unk.fi/gallery/Miitit/Satkabluus_nollakuus/Terveisin se muovikattosen asukas (sätkä osina tallissa)
Kävin paikanpäällä katsomassa etulokasuojia.
Puhelimessa ernest vakuutti niiden olevan hyvät, toista etulokaria kitattu.
No, niin oli, lisäksi peltiset kiinnityskorvat heiluivat. Toisesta etulokarista puuttui etummainen alakiinnike. Molemmista lokareista oli sisä. ja ulkolokarin yhdistävä laminointi pettänyt, eli lerpatti jonkun matkaa alhaalta. Kuoppaa ja naarmua oli.
Toista takalokariakin oli kitattu (ja jätetty hiomatta niinkuin etunenkin), toinen takunen sentään oli semmoinen kuin puhelimessa luvattiin.
“Jonkun verran” noiden kanssa saa harrrastaa lasikitutyötä, kiinnikkeet ainakin suosiolla uusittava ennenkuin repeytyvät itsekseen irti.
Hinta ei silti tippunut..
Tämä ihan tiedoksi ettei kenenkään muun tarvitsisi tehdä 250:n kilometrin hukkareissua.Kesäisin terveisin
Ja Lahden seudulla Erolan Kumi Sopenkorvessa hoitaa homman. Eikä maksa kuin normaalin tasapainotuksen verran.
-
JulkaisijaArtikkelit