Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tämä ratkesi Martti Paavolan ohjeilla, kiitos. Hajonnut rele oli kytketty virtalukolle, sulakerasiaan ja startille. Tämän kun vaihtoi , niin kaikki sähköt heräsivät; tosin akkukin meni uusiksi samassa rytinässä.
Rassasin sulakkeet ja startin ja laturin johtoliitokset, ei vaikutusta. Kone siis käy, mutta laturi ei lataa ja ainoat toimivat sähköt ovat parkkivalot ja torvi.
Tämä siis -60 paku, jossa kutosen tekniikka ja relekytkentä valoille ja ehkä muuallekin, vaikea sanoa, koska kahdenvärisiä johtoja käytetty ja kokonaisuus näyttää sekavalta. Ammoin maalarinteipillä tehdyt johtomerkinnät hävinneet aikaa sitten.
Ilmeisesti laturi on kärähtänyt, kuten myös latausrele, mutta en ymmärrä, miksi valot, pyyhkijät ym. eivät pelaa.Sulakkeet näyttävät ehjiltä. Kone lähtee siis käymään, mutta lataus, ajovalot ym. puuttuvat. Pyyhkijät liikahtivat pari nykäystä, sitten seisahtuivat. Aikaisemmin kaikki toimi hyvin, eikä talvisäilytyskään aiheuttanut mitään ongelmia sähkövehkeille…
Terve,
Tarjosit tuota kutosen konetta taannoin, mutta nyt on todettava, että ylittää budjetin. Korjailen vanhan kun on palikat siihen.
Kiitos tarjouksesta ja hyvää kevättä!
Kovin tuntuu olevan hiljaista voimalaitemarkkinoilla..?
Kiinalainen diesel-lämppäri ostettu; on aikalailla samannäköinen kuin tuo Jasun linkin Eeberi.Jos jollain on täällä Porvoon syrjäisillä rannikkoseuduilla bensa/diesellämppäri sätkässä, niin vilkaisisin mielelläni asennuksen toteutusta…
Asentaisiko kabiiniin, vai konehuoneeseen? Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Ei liene mahdotonta asentaa diesel- lämppäriä, jos on oma pieni säiliö naftalle..
6-kulmainen pultti——->6-kulmainen avain——>👍
Laitoin viestiä…
Sen verran päivitystä aiheeseen, että Sitrosen vanteet ovat Mehari 2cv Passion– firman tuotteita, http://www.2cvp.com/. Onko näistä käyttökokemuksia?
Talvipirssi ostettu.
Kuopio oli suunnitelmissa täälläkin, mutta tuli työviikonloppu. Olisiko tästä pirssistä lisää kuvia saatavilla? Vaikka meiliin, sitten kun ehtii…
Kiitos vastauksesta, mutta nelkkukoneinen ei nyt ole ihan toivelistalla, varsinkin talvikäyttöä ajatellen.
Minulla on pikkupakussa kutosen tekniikka ja öljynlämpöanturi sijaitsee venttiilikopassa. Näillä keleillä maantiellä lämpö on noussut n. 70:n asteen tietämille, eli öljypohjassa varmaankin 10-15 astetta enemmän. Tuossa lämpötilassa tuntuu toimivan Ok,jos nousee,niin tuntuu vaikuttavan huonontavasti vetoon.
Koneet ovat tietty yksilöitä ja varustettuja omanlaisillaan kulumilla ja väljyyksillä, jotka vaikuttavat kokonaisuuteen.
Pakun aerodynamiikalla kaahaaminen tuntuu oitis lompakossa, joten en ole kokeillut kahdella kurkulla puskemista juurikaan,eli nuo mainitsemani lämmöt ovat tulosta 70- 90 km/h nopeuksista.Näyttäisi tuossa 5w-50 synteettisessä Commassa olevan enemmän mm. sinkkiä kuin saman firman Classic 20w-50 mineraalissa, mikäli tulkitsin oikein teknistä tiedotetta.
Taidan tehdä käytännön kokeen nyt tuolla synteettisellä.Katsotaan, kuinka nopeasti litkut alkavat muuttaa väriään…
-
JulkaisijaArtikkelit