Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tulpan johdot voipi myös vaihtaa – niin minä jouduin tekemään, kun ei meinannut enään käynnistyä ollenkaan. Johdot vaihdoin viimeiseksi, kun ei mikään muu auttanut. Siis – eihän ne johdot oikeesti mihinkään kulu ???
4.6.2010, 18:34 vastauksena käyttäjälle: Erikoisosaa: Ami Super, Ami 8, 2cv, Dyane, GS, Visa 652 #157574Slovenian GS laitteissa oli kovasti suosittuja nuo pyöreät tuplavalot. Siinänsä ei kiinnosta pätkääkään mut jos edullisesti sarjan saa, niin talteen tämmöiset. Kun oli joku isompi cv kokous silloin joskus, näitä oli myydä ihan siellä rompetorilla – enkä ostanut en.
Lähesty Iittalaa vanhaa 3-tietä, älä moottoritietä. Jo ennen Iittalaa on Helgen maja ja se on merkitty kyllä kyltillä.
Tehkee juttu Nyytisiin – sen lukee kaikki – toisin kuin tätä palstaa. Voihan sen siirtää turvaan paalauskoneelta ilman omistajan lupaakin. Pieni riski tietty,että omistaja ilmoittaa poliisille varastetuksi.
Ois muuten aika hyvän näköiset pyörät tuollaiset – en ihmettele että olet muutosta suunnitellut.
Tokihan ne moottorikoneistamollakin siihen teräskierteet laittaisivat, eikä tarvitse purkua harrastaa- vain kulkimen siirtoa koneistamolle. Harvalla harrastajalla, kutka saattaisivat pihaan korjaamaan tulla, on näitä kierteentekosarjoja, kun ovat niin kalliita nämä.
Älä sie hattumies ota liikaa paineita wikin kehityksestä. Homma kehittyy kyllä ja aikaahan meillä on itse kullakin – toivottavasti. Miusta olennaista on pitää tätä wikiä vaan pystyssä niin, että vuosien varrella pikkuhiljaa se kasvaa vähän niikuin huomaamatta. Kun jokunen huomaa puutteen Wikis, niin hän sitä sitten kenties täydentää. Mitä wikiin tulisi mielestäin nyt tallentaa on käytännössä kaikki lehtileikkeet ja valokuvausosiosta parhaat kuvat. On kai tämä wiki paremmin suojattu täystuholta kuin tuo keskustelufoorumi?
Wanhasta harrastajasta tuntuu aluksi aika turhalta tämä wiki, mutta kuten Wikistä selviää, on killan jäsenten keski-ikä noin 55v. Sillä porukalla on paljon tietoa, mitä wikiin olisi hyvä pikkuhiljaa tallentamaan. Kahdenkymmenen vuoden päästä osa meistä ei tallenna enään mitään. Pidetään wikiä vain pystyssä – kyllä se pikkuhiljaa täydentyy.
Likn kirjoitti; -60 luvulla siirryttiin pronssisekoituksiin ohjureissa. Koneissahan oli iso muutos -60 luvun lopulla, kun tuli nämä uudet koneet – nelkut ja kutoset, joissa imu-pakosarjalähdöt ovat vinosti toisiinsa nähden. Siis kokonaan uudet kannet ja kenties ohjurit vai koska muutos olisi tapahtunut?
Riittävän vanhaksi kun bensa pääsee, niin ei enää lähde käyntiin sillä, vaan vaatii käynnistykseen uutta tavaraa. Tätä uutta jonkun aikaa, jotta kone lämpiää. Sitten se käy sillä vanhallakin. Moottori kun on lämmin, niin se vanhakin kaasuuntuu riittävästi. Useampi vuosi täytyy kuljinta seisottaa, jotta saa bensan näin huonoksi.
Bensan lisäaineesta on aiemminkin väitelty. Miten se alumiinikansi voitelee venttiilin ja teräksistä ventiiliohjurin väliä? Sanoisin kuitenkin näin; Voit ajaa ilman lisäaineita satatonnia ja lisäaineilla kaksisataatonnia. ( Kilometrit on ihan hatusta.) Tarkoitan sitä, että lisäaineen merkityksen toteamiseen voi mennä 20 vuotta, jos ajaa 5 000 km vuodessa. Moottorikoneistamossa kun kanteni käytin, niin asiasta kysyin, ja ehdottomasti kannattaa käyttää lisäaineita, sanoivat he.
Hiukkasen harmittaa, kun eivät niitä jääteitä sinne Turun saaristoon avanneet, eikä me päästy tänä talvena tätä reissua tekemään. Talvihan on ollut harvinaisen kylmä ja luminen myös saaristossa. Tuo lumihan se kai on syynä siihen, että hidasti jääpeitteen kehittymistä tarvittavaan paksuuteen. No – jäätähän on nyt niin, että saariston lautat eivät liiku ja osa on rikkoutunut kokonaan ja saaristolaiset ovat motissa. Omia teitään aurailevat minkä kykenevät, mutta niitä teitä me ei löydetä. Vähän on sellainen olo, että talviteiden avaamatta jättämiseen on yksi merkittävä syy jätetty kertomatta – raha. Säästetty euro on omassa pussissa Destiallakin. No mennään sit joku toinen talvi sinne ajelulle kun väylät on auki selkiä myöden.
Laitoin ensin tonne kuolataanpa yhdessä osioon mut jos joku ei sieltä tätä kekkaa ja haluais kekata niin tässä se on taas – takuulla harvinainen ja näyttää hyvältä. Ami 8 3300€ . Mosseyssä Strasburin lähellä – ei siis kaukana esim. Lassesta.
http://camion-occasion.vivastreet.fr/vehicule-utilitaire+moussey-57770/ami-8-tolee/17158877/p#1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ami8 paku – tällaisiakin on myydä suomeen?
http://camion-occasion.vivastreet.fr/vehicule-utilitaire+moussey-57770/ami-8-tolee/17158877/p#1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Samoilta sivuilta löytyy myös Poncin
Pussihousu-Olli linjalla tässä vertailumatskua. On vakio hyvä mutta on tuossa matalammassakin jotain. Korkeammassa ompi korkiampi mukavuustaso.
Paha takaisku nyt tuo artikkeli. Ja saaristolaisten omista teistä ei saa tietoa netistä. Sisäpiirin tietoa tarvitsisi nyt saada, jotta ne reitit löytyisivät. Saattaapi olla niin että saaret jää valloittamatta tänä talvena ja se on Rajatreffi se toteutuva Ahvenanmaa retki.
-
JulkaisijaArtikkelit