Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minullakin on – vaan kiinni laatikossa ainakin neljällä pultilla. Aika vaiva laiskimukselle irrottaa, vaan jos ei lähempää jyskiä löydy, niin käännyppä puoleeni niin toimitellaan vaikka talvikisojen yhteydessä. Joudutpa tulemaan ja vielä hiihtämäänkin kai 😆 .
22.12.2003, 08:03 vastauksena käyttäjälle: Miten jaoksenne makaa? Entä montako kuljinta vielä kilvissä? #130022Hämeenlinnan jaos on jäsenmäärältään pysytellyt yli kymmenen vuotta saman suuruisena. Jäsenmaksunsa maksavia on himpun yli 20 perhekuntaa. Tosin toimintavastuu on kasaantunut muutamalle aktiiville, eikä isompaa porukkaa saa liikkeelle kuin vappuajelu. Mut hyvä kun edes se. Jo se ainoakin osallistuminen saattaa pitää sen vaimean kipinän hengissä, mikä pitää 2CV:n liikuntakuntoisena. On keväällä joku syy ottaa kuljin esiin ja katsoa jarrut ja muut katsastusseikat työ alle. Liikenteessä läpi talven on kai vain kolme kuljinta.
2019 16 vuotta edellä kirjoittamastani:
Kaikki aiemmin kirjoittamani on näin vieläkin. Kovin moni harrastaja ei HML:n jaoksesta ole poistunut luonnollista, lopullista tietä. Sitkeää porukkaa. Kulkimia liikenteessä ei juuri näy. Käytännössä samat näkyy kuin aiemmin, mutta satunnaiset ovat talleihinsa hautautuneet. Mutta tallessa ovat ne. Sitkeästi nämä vanhat harrastajat elävät harrastuksessa mukana maksamalla jäsenmaksunsa killalle ja Nyytisiä lukemalla tai vaan katselemalla. Jaosten yhdistämiseen ei ole syytä, jos vähänkin on toimintaa eri kylillä. On se vaan niin, että esimerkiksi kuukausitapaaminen jossain naapurikauppalassa 70 km:n takana ei juurikaan aktivoi ketään. Jo kertaalleen kuollut HyRi on aktivoitunut ja järjestää viikottain tapaamisia. Tapaamiset kerää kivasti väkeä myös muista lähijaoksista, kiitos sijainnin. 40 km:n säteellä on jo monen jaoksen väkeä. Ruuhka Suomen etuja tämä…
Sen verran vähiin on cv kuskit talvella käyneet, et on toisaalta harmi et seisoon meni. Mut onhan kiva ajaa sellaisellakin, jossa on lämmityslaite. Itse kyllä meinaan vanhus Tiinaa ulkoiluttaa silloin tällöin sitkeästi vielä talvisinkin. Eipähän ainakaan jarrut jumiudu talven aikana.
Eipä niitä kotimaassa paljoa tyrkyllä ole. Sitrosella on joskus jotain. Mut ulkomaan tarjontaa voi tarkastella vaikka osoitteesta http://www.citronpieces.com/index_e.htm
Ja jos sieltä kiintoisaa löydät, mut et halua ulkomaan elävien kans seurustelemaan ruveta, niin voinet Sitrosella sopia et Sitrosen kautta tavara liikkuis. (Palvelusta palvelumaksu)Jos ei oo vielä marissu niin hyvä niin. Muistaakseni Henkkakin on ihan rahaa joutunut luovuttamaan LA:n käytöstä (ei ollut ihan vähänkään). Meikäläinen käännytettiin kerran Latvian rajalta kun sellainen roikkui esillä. Kävin sen sitten irroittamassa ja konttiin heittämässä ja sit yli rajan. Eli jos vehkeitä on, niin on niitä hyvä vähän jemmailla rajoilla ja ehdottomasti laitteet kiinni silloin kans.
Vanhaa La puhelinta ei parane ulkomaille viedä. Uudempia malleja – Rp tai jotain – voi ulkomailla käytellä, muttei italiassa kai sitäkään. Kannattaa käydä tarkastamassa tilanne telehallintokeskuksen sivuilta. Tais olla thk.fi
-
JulkaisijaArtikkelit