Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vehoniemen retki otettaneen kyllä esille saaressa… kyllä ne kahvia siellä osaavat keittää riittävästi ilman meidän ennakkoilmoitustakin, on meitä niin vähän kuitenkin, kai.
Jos etelästä joku tuonne kisaan menee, niin voipi kätevästi kotimatkalla kävästä pesemässä kisajännityksestä hikoilleet paikat puhtaiks Hämeenlinnan saarikeikkasaunassa. 0408330477 kai
En koe minäkään jääneeni tappiolle vaikka kisaa en voittanutkaan… 😉 , kiitos kisasta.
Kyllä kai tulee…
Samanlaista on meikällä. Mutta toimii paljon paremmin, kun pitää ryyppyä himpun ahistamassa ilman saantia. Nykypensa saattaapi vaatia suuttimien vaihtelua, vaan en itse ole siihen ryhtynyt. Odottelen vain jotta joku muu testit tekee, ja kertoo millä tuli paras käynti. Vaikuttaako siulla tuo ryyppy asiaan?
Jos Riihimäeltä jotkut kohti Suvirantaa lähtevät, niin on tuolle kohteelle myös vaihtoehto. Hämeenlinnalaiset ajelevat Renkoon, josta ovat kodan vuokranneet. Kodan löytää Kuittilankoskentien päästä. Meillä on siellä varaus 14.00-17.00. Jaos tarjoaa piknikkipurtavaa ajeluun osallistuville, vaan yllätysvieraat mahtunevat mukaan, ja jaetaan eväät…
28.3.2015, 19:33 vastauksena käyttäjälle: Mäkikotka + Talvikisat 28.3. Hattulassa + Killan kevätkokous #174249Järjestäneen jaoksen puolesta; Kiitos teille aktiivisille kiltalaisille, jotka Vanamajalle talvikisoihin ja kevätkokoukseen matkasitte.
Yllättäen myös suksille joutuivat kisaajat hyppäämään 🙂27.3.2015, 10:29 vastauksena käyttäjälle: Mäkikotka + Talvikisat 28.3. Hattulassa + Killan kevätkokous #174248Ennen kevätkokousta alkaen klo 14 tai sitten aiemmin on ruokailumahis, jotain enempi tai vähempi lihaisaa keittoa on listalla. Saunan saa lämmittää se joka sinne lämmittelemään haluaa, avantokin on…jäähdyttelyyn, jos kuumaksi menee.
23.3.2015, 17:11 vastauksena käyttäjälle: Mäkikotka + Talvikisat 28.3. Hattulassa + Killan kevätkokous #174244Ei tarvinne suksia esille kaivaa tänäkään talvena…
Onko Nyytisiä tipahdellut kuinka myöhään? muillekin kuin Doorikselle, oletko sinä saanut jo lehden?
Enkä huomannut Joensuunn mokaa ollenkaan 😛
Wanhuslaatikkoon painelaakerihaarukkainen kytkinkoppa:
Helposti käy tämä?
1. Hanki sopiva kytkinkoppa missä kytkinhaarukka sojottaa alaspäin. Tarkasta että siinä on vetoakseleiden kiinnityspultit kuin vanhassa, näissäkin on eroa.
2. Irroita laatikosta vetoakselit, tärkeää on ottaa talteen laakereiden takaa paljastuvat säätöluiskat ja sitoa ne kiinni juuri tämän puolien osiin kokoamisvaihetta varten. Niillä säädetään tasauspyörästön sijainti ja kireys. Kokoamisvaiheessa on myös muistettava laittaa uusi paperitiiviste vetoakselin kiinnityslaipan alle, sekin vaikuttaa säätöön.
3. Irroita kytkinkoppa, neljä isoa mutteria ja muutama pienempi.
4. Nosta tasauspyörästö pois, katso kummalla puolella matopyörää on iso lautanen, niin ei tarvitse myöhemmin kysellä.
5. Kiinnitä uusi kytkinkoppa laatikkoon ilman sisäkaluja. Kiristä momenttiin kaikki pultit.
6. Kiikuta laatikko moottorikoneistamoon, jossa tulee tarkastaa ja tarvittaessa koneistaa kytkinkoppa ja laatikko toisiinsa sopiviksi. Tasauspyörästön ja vetoakselin laakerisovite on oltava virheetön toisiinsa nähden ja myös vetoakselin kiinnityslaipan taso.
7. Hae tarkastettu kokoonpano kotiin, pura se, kokoa se, ja vetoakselitkin oikeille puolilleen kaikkine liuskineen..
.
Kyllä uuden mallinen kone sinne sopii, wanhustiinaanhan tuli tämä uuden mallinen nelkkukonekkin heti kohta tarjolle. Lämmönvaihtimet sitten vaativat pakoputkiston muutosta uuden malliseksi. Uuden kutoskoneen ja vanhan laatikon naittaminen onnistuu mutta vanhuslaatikon akselissa on kytkimelle harvat boorit ja uudemmissa kytkinlevyissä on tiheät. Kytkin tulee siis rakentaa laatikkoon sopivaksi, Wanhuslaatikossa on painehiilelle tehty haarukka eli siis paineasetelmakin tulisi olla painehiilimallia. Jos nämä vaihtaa ja laittaa paketin kasaan, niin kytkin ei toimi. Haarukka on liian kaukana paineasetelmasta, konehan on tehty painelaakerille. Naitoksen onnistuneesti tehneet kertokoon oikeat osat.
Suomeen tulleet maahantuojan tuodut wanhustiinat lienee olleet kaikki 21hp koneella. Näissä on 12v tasavirtalaturi imu-pakosarjaan kiinnitettynä. Rintapeltiin kiinitetty säädin lienee kuitenkin 12v laite, se on päältäpäin aivan samannäköinen 6v säätimen kanssa. 6v säätimissä ei lue volteista mitään, koska kun niitä alettiin tekemään ei 12v vaihtoehtoa ollut. Käsittääkseni 12v säätimiin on jotain tekstiä sitten duunattu.
Wanhuslaatikko on välityksiltään oiva matkalaite kyllä…
Vaikein mahdollinen päivitys – wanhustiina 6 voltin sähköillä. En ole kuullut tämmöistä suomeen tulleen, vaan mahdollista on sekin.
Jarruputkiongelma -wanhuksessa pääsylinteriltä lähtee letku ja minne sen liität uudemmissa putkissa. Pääsylinterin vaihto on se oikea toimenpide, mutta jollain kovajuotoskikalla tilapäisen systeemin voi rakentaa. ( laiton) Jos ei ole letkua vaan putki, niin helppoa on taas.
Vetoakselit on wanhuksessa yleensä harvabooriset – pyöräkilvet menee vaihtoon käytettäessä uudempaa tekniikkaa. Koska kilven mukana pesästä poistuu myös laakerin ulompi kehä, ompi laakeritkin käytännössä uusintalistalla. Wanhustiinassa voi löytyä ristinivelvetarit, tuplaristinivelvetarit harvalla tai tiuhalla boorilla tai jopa kuulamalliset. Helpompaa tai ei riippuen mallista.
Kytkinvaijeri menee wanhuksessa laatikon kylkeen ja uudemmissa laatikon alle, pidemmän vaijerin vaihdolla selviää tästä.
Pakoputkisto kokonaan uudenmallinen, eri puolella ja riipustukset sen mukaiset.
Moottorin kiinnitykseen edessä yhteen reissuun riittää yksi pultti, moottori kiertää ja vääntää eteenpäin mennessä oikealle, eli siis vasen pultti edestä katsottuna, olisehan näin?
-
JulkaisijaArtikkelit