Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lupasit laittaa viestiä mutta en ole saanut mitään. Foorumin yksityisviestit ei varmaan toimi joten älä sieltä ainakaan lähetä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTulen torstai iltana 3-tietä Hämeenlinnaan ja menen siitä Tuulokseen päin. Jos osut matkan varrelle niin voin ottaa koukun kyytiin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinulta löytyy uusi käyttämätön ilman sähkösarjaa ja kiinnitys pultteja. Linkissä kuva vastaavasta mutta kiinteällä nupilla. Sijainti Järvenpää ja hinta 100€
Vetokoukku kiinteä 2CV gdw:lle (burton2cvparts.com)
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTU-JÄ-KE kokoontuu klo 12.00 Nummenkylän ST1:lle josta lähdemme Nikkilän vanhalle kirkolle jossa tapaamme Hesan jaoksen. Nikkilästä lähdemme sitten yhdessä ajamaan Heurekaan.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllä Masa on aivan oikeassa se on neulaventtiilin koko joka on yleensä merkitty venttiiliin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeNoissa neulaventtiileissä on sitten laatu eroja joten varmista pitävyys vaikka puhaltamalla
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeVarmaan juuri tiivisteen paksuus mutta noissa käytetään yleensä tuota 1mm paksuutta jota on helposti saatavilla, kohostakaan et tiedä onko se alkuperäistä vastaava kuten myös uusi neulaventtiili et sitäkään tiedä alkuperäiseen verrattuna joten pitää vain kokeilla eri vaihtoehtoja, lähinnä tiivisteen määriä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeBensan pinnan korkeus säädetään noilla prikoilla mittaamalla käynnin jälkeen korkeus ilman kohoa tiivisteen kanssa mutta ongelma on se että vanhoissakaan Solexin ohjeissa ei ole korkeutta annettu. Ohjeessa on vain maininta uusi neulaventtiili, uusi alkuperäinen prikka neulaventtiilin alle ja uusi tiiviste. Kasaisin kaasuttimen ja laittaisin yhden prikan jos toimii hyvin niin hyvä. Jos ongelmia niin lisäisin toisen prikan. Solex 34 mallissa pinnan korkeus on tiivisteen kanssa 25 +/- 1mm voi toimia tässäkin ei kokemusta minulla. Vanhoista kaasuttimista ei aina tiedä miten vastaavia käytetyt uudet osat ovat alkuperäisiin verrattuna mutta hakemalla asetuksia varmaan onnistuu, muovi kohossa ei kannata taivutella mitään koska se metallin kiinnitys löystyy ja irtoaa jossain vaiheessa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Mielummin tekisin alapuolelle niin lattiapelti olisi sileä yläpuolelta eikä keräisi vettäja likaa peltien väliin. Vähän suurempi töinen mutta ehkä parempi ja aina on jokin syy miksi se alunperin on alapuolella vaikka joku sanoisi että tehdessä laitettu sinne koska yhtä helppo kasatessa laittaa alapuolelle tai yläpuolelle koska se piste hitsataan samassa yhteydessä kuin se tukikouru sinne alapuolelle. Jokainenhan tekee itse niin kuin parhaaksi näkee.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeNäistä tarvike lattiapelleistä puuttuu monesti vahvike pelti etupenkkien koukun reiistä, siinä on vain se ohut lattiapelti jolloin koukun reiän reunat alkavat taipua ja repeytyvät. Se on siellä kotelon sisällä mutta purkamalla piste hitsauksia auki kun pelti on pöydällä niin sen voi sinne lisätä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeEn tiedä missä päin pyöritte kotimaan kierroksella mutta Järvenpäässä Euromaster on tasapainottanut 2CV:n pyöriä.
https://www.euromaster.fi/palvelupisteet/jarvenpaa
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeLöysin tuollaisen tiedon.
Wanhuksen nokkalaturi 6 volttia – Suomen 2CV-Kilta ry
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Aina kannattaa näissä kyselyissä mainita auton tiedot ja tässä tapausessa myös kertoa levy vai rumpu jarrut jos uudempi malli niin molempia on ja homma vähän erilainen. Vanhukset sitten on ihan eri rakenteella. Jos nyt puhutaan vaihdelaatikon stefasta vetoakseliin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOlen samaa mieltä Lassen kanssa tuosta polttoaineesta, käyttäisin 98. Kaikessa muuttamisessa on omat riskinsä ainakin silloin kun ne tehdään moottoriin mihin sitä ei ole tarkoitettu. En väitä etteikö toimisi tai saisi toimimaan pelkillä suuttimien muutoksilla mutta kun ei muuta niin yleensä ei ole ongelmia kun pysyy tarkoitetussa polttoaineessa. Jokainen saa tehdä mitä muutoksia haluaa omaan kulkimeensa mutta tämä on minun mielipide.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeVoi huoletta ottaa irti ja putsata. Suuttimen reikä on noin 0,5mm niin voi ohuella langalla tai vastavalla rassata reikää koska välttämättä pelkällä puhalluksella ei aukea. Takaisin paikalleen ja kiristys koska sen pitää pohjata muuten suutin ei toimi oikein. Suuttimen kyljessä tai päässä on reiän koko. Jos 47 on vähän alle ja jos 55 niin vähän yli 0,5mm. Numero ilmoittaa suuttimen koon. Kysy lisää jos tämä jäi epäselväksi.
Numero ei aina ilmoita oikeaa kokoa koska joku on saattanut porata suuremmaksi ja jättänyt vanhan lukeman suuttimeen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit