Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Osoite Yrittäjänkatu 1, tiedoksi ketkä eivät ole käyneet aikaisemmin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeHyvää ja rauhallista joulua kaikille täältä Järvenpäästä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeIlmeisesti on myös näin että jos runko on kerran vaihdettu virallisesti niin sen voi vaihtaa uudestaan eikä prosentit muutu. Muutoksestahan täytetään tuo osaluettelo johon merkataan vaihdetut osat, varmaan löytyy tehdyllä asemalla ennen aikaa tietokone.
Trafin tiedote asiasta.TRAFI/8468/03.04.03.03/20115. Rekisteritietoihin tehtävät merkinnät
Ajoneuvon rekisteritietoihin merkitään aina vaihdettujen osien nimikkeet käyttäen
vaurioituneen ajoneuvon kunnostamisesta ja ajoneuvon kokoamisesta
osista annetun asetuksen liitteen prosenttitaulukoiden mukaista jaottelua.
Vaihdettujen osien nimikkeet, osien prosentuaaliset osuudet sekä mahdolliset
Ohje 3 (3)
TRAFI/8468/03.04.03.03/2011
lisäselitteet (esim. lisämerkintä tarpeen mukaan osan tunnistamiseksi) syötetään
KATSA-järjestelmään Osaluettelo-ikkunan kautta. Järjestelmä laskee automaattisesti
kanta-ajoneuvon osuuden. Perättäisissä vaihdoissa vaihdettujen
osien osuutta päivitetään vaihdettujen osien määrää vastaavaksi. Jos ajoneuvon
rekisteritietojen erikoisehtoihin on LTJ-aikana merkitty vaihdettuja osia, tulee
nämä osat merkitä järjestelmään uudelleen Osaluettelo-ikkunan kautta ja
vanhat erikoisehdoissa olevat vaihdettuja osia koskevat tiedot tulee poistaa.
Trafin näkemyksen mukaan riittää, että ajoneuvon rekisteritietoihin lisätään
vakiotekstinä oleva erikoisehto ”KORJATTU AJONEUVO” vasta, kun kantaajoneuvon
osia on vaihdettu 25 % tai enemmän.
Osastonjohtaja Björn Ziessler
Tarkastusinsinööri Tuomas Peltokangas
LIITTEET
Osaluettelo, henkilöautoKari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeAkaile, sain tuon samaisen kirjan lainaksi joten en tarvitse kopiota. KIITOS kuvasta.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeRiippuu katsastajasta mitä vaativat mutta minun autossa vaativat moottorinvaihdosta+vaihteisto tiedon mistä se uusi moottori on peräisin mutta ei muuta. Rungon vaihdossa ei muuta ongelmaa kuin se että eivät ymmärtäneet aluksi erillistä runkoa vaan pitivät korin vaihtona jossa kori on runko. Trafilta asian selvitin, heillä asia oli selvä ja sen jälkeen katsastuksessakin. Vanhasta rungosta vaativat sen meistetyn numeron mukaan katsastukseen eli rälläköin palan (n. 25x25cm) irti rungosta otin myös kuvan rungosta. Uuteen runkoon meistin 8mm numerot valmiiksi etuaisaan aparin puolelle sinne missä uudemmissa on numero lyöty jo tehtaalla. Kannattaa käydä ehkä juttelemassa ennakkoon konttorilla ettei tule yllätyksiä. Molempien vaihto on prosenteissa runko 22%, moottori+vaiht. 22%. Pelkkä moottori taitaa olla 14% en ole varma. Molemmat tehtiin Järvenpäässä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinä olen tehnyt näin. Laitan kuskin puolen laipan väliin kaksi tiivistettä ja mittaan aparin puolen mitan kuten kuvassa. Totean shimmien tarpeen 0 välyksellä mutta shimmien paksuuksista johtuen jos nolla välykseen ei pääse niin pieni (0,02) puristuma. Tämän jälkeen siirrän toisen tiivisteen aparin puolelle ja säädän lautaspyörän välyksen siirtämällä shimmejä tarpeen mukaan puolelta toiselle. Jos olen väärässä niin kertokaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuo “häntä” viiva alaspäin on varmaankin takalokasuoja, en ensin tajunnut että sekin oli tuohon piirretty.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJuuri tuota U1 kohtaan tarkoitin.
Tuosta puuttuu se kolmas pelti mitä ihmettelin josta oli suikale liitoksen välissä + repaleinen reuna (tiivisteen reuna) tuon sanan SCHNITT U1 S-alla. Mikähän on tuo “häntä” viiva samasta kuvasta alaspäin. Ylöspäin U1 kohti on käsittääkseni sisälokasuoja. Ilmeisesti numero 19 kitti. Pystytkö skannaamaan kuvan minulle mustavalkoisena.Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOnko AK400 samat. Katso tuolta.
http://www.ecas2cvparts.co.uk/-c-97_128.html?page=2&sort=3a” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeSitrosen hinnasto ainakin tuntee molemmat eli sieltä saat ostettua uuden kumpaan sitten päädytkin. Ainahan säiliön korkkiin voi merkata mikä neste niin ei tule virhettä lisäyksessä.
2CV6 PÄÄSYLINTERI 2-PIIRINEN LHM 95588595 63,80 Eur
2CV6 PÄÄSYLINTERI 2-PIIRINEN JARRUNESTEELLE 52,70 EurKari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMukana ollaan itoivottavasti heti ensimmäisessä kisassa ja samalla nimimerkillä kuin viime vuonna eli Kari.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuo varaosakuva ja paljon muuta löytyy Killan arkistosta. Vaatii tunnukset mutta jos on Killan jäsen niin silloinhan on tunnukset saanut.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeYhdessä Tiinassa aukesi kuskinovi ajaessa vähän väliä niin laitoin sisäpuolelta vivusta lukkoon niin pysyi kiinni. Paikallaan kyllä tuntui että ovi olisi kiinni (lukossa). Henkka tietää paremmin mikä vika lukossa oli.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKillan arkistossa on hyviä varaosa kuvia pdf-tiedostona vanhuksista. Wanhukset (A, AU, AZU).
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKatsoisin vetoakselin nivelien kunnon.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit