Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Etran luettelossa on ainakin 1″3/4 hylsy. Näkyy maksavan 34,70€ alv.0%.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14805928/stahlwille-55a-hylsyavaimet-34-tuuma” onclick=”window.open(this.href);return false;
10650008959 55A-1 3/4 Hylsyavain WI05410068 1 3/4 59,5 40 33 70 32 40,5 524.0 6500L 34,70 kpl
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJos on tuollainen niin pitäisi käydä.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Anhaengerkupplungen-Zubehoer/ANR19028/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeEn menisi hyvin toimivaa aukaisemaan sen takia että näkisin suuttimien koot.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOnnittelut Masalle ja kiitos järjestäjille. Mukavaa oli joten ensi talvena taas.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeValot löytyneet eli ei tarvetta enään.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJärvenpäästä löytyy yksi uusi joka on ostettu Franzoselta ja on laatuluokka 3 merkitty eli ei ihan ehkä vastaa alkuperäistä, mahdollista eroa en tiedä kun on vielä paketissa.
Tässä linkki: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Motorkuehlung/ANR10493/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuollaiset arvot löysin killan arkistosta (Koulutusmateriaalit (Erkki Rajala))
Kitkavaimentimien säätömomentit
Etupää:
Maksimi lepokitka ennen kiertymistä 0,8 kpm
Minimi lepokitka ennen kiertymää 0,6 kpmTakapää:
Maksimi lepokitka ennen kiertymistä 1,3 kpm
Minimi lepokitka ennen kiertymää 1,1 kpmKari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeLinkissä kuva killan projektin veivistä (kuva sivulla alempana).
viewtopic.php?f=15&t=3423&start=135
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeEikö linkki toiminut vai mitä tarkoitit. Tulevat venttiilien nostatankojen alumiini putkiin sylinterikannessa.
Tuolla sivun kuvassa item 24.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Zylinderkopf/ANR10210/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKohta alkaa pilkkikisa eli kaikki mukaan että saadaan kunnon kisa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeHuomasin tehneeni tuohon kuvan merkintöihin pienen virheen 1,27mm kohtaan kun pako sulkeutuu siinä pitäisi olla enemmän tuota -merkkistä overlappia imunokkaan nähden joka taas 0,5mm kohdalla muuttuu +merkkiseksi joka on kuvassa oikein. Kun näitä piirustuksia väsyneenä tekee niin sitä sattuu mutta haitanneeko tuo katselua. Pitää illemmalla tutkia koko kirjanpito uudestaan ja korjata virheet.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeNoi sinun saamasi arvot ovat edellä mainitun kirjan toleransseissa (noin) mutta pienin ja suurin mitta ei ilmeisesti olekkaan se oleellinen koska niille on annettu isommat toleranssit mutta lopuksi tuolle 6,237mm ei ole annettu kuin +- 0,02mm. Tarkoitan sitä että isompia toleranssaja voi käyttää nokkaa tehdessä mutta noston pitää olla aika tarkka että olisi sama kaikilla venttiileillä. Kuten huomaat niin tuossa hiotussa akselissa nostot on samat kaikissa nokissa se on tärkein. Iso toleranssi tarkoittaa n. 0,3mm. Tuo 5,2mm nosto verrattuna 6,2mm on aika iso ero ja erohan kasvaa vielä venttiilillä eli paljonkohan jää esim. imuaukko pienemmäksi eli virtaus vastusta tulee.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJasun laittamat kuvat kertovat juuri oikein tuon mittauksen. 2cv6/4 korjausoppaaseen (keltakantinen ja kelta sivuinen) on laitettu nokan nosto arvoksi nokka-akselista mitattuna 6,237 +- 0,02 mm. Tähän asti noin 8kpl nokka-akseleita mitattu niin nostot on ollut 5,5-5,7mm mutta tarvittaisiin nokka joka on tuon 6.237mm lainaksi. Ainakin haluttaisiin tietää että löytyykö niitä edes tuolla nostolla. Yhtä nelkun nokkaa mitattiin ja se oli jo lähellä ( 0,2mm vajaa) ja kirja antaa saman arvon nelkulle.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllä kaikki aukesi kun juuri kokeilin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinulla on korjauksessa 2cv6 M28/1 602 28mm yksikurkkuinen Solex kaasari ja siinä lisäilmasuutin on merkitty 160, kuitenkin ohjeet sanoo kooksi AC. Löytyisikö jostain taulukko joka kertoisi noiden kirjainyhdistelmien mitoituksen eli onko 160: AB vai AC. Kaasari on ilmeisesti jotain uustuotantoa ei vielä montaa vuotta vanha.
T. Kari
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit