Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joko löysit skoopin, tuolla olisi yksi:
http://www.tori.fi/uusimaa/Oskilloskooppi_5200108.htm?ca=18&w=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke1kpl 47mm on sinne alas poikittaispönttöön. 4kpl 49mm tulee sinne lämmönvaihtimien päihin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTarkoitatte varmaan tuota. Klikkaa linkin kuvista.
http://www.pvchassi.com/tillverkare/wihurioy_e.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKannattaisiko kokeilla ihan perusosilla (alkuperäiset) ensin että moottori yleensä toimii normaalisti ja sitten vasta laittaa toi ruiskusysteemi.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuollainen (linkki) oskilloskooppi löytyy Järvenpäästä. Pitää vaan ensin tarkistaa että edelleen toimii kun ollut käyttämättä pitkään, sivulta löytyy myös yhteystiedot.
http://karin2cv.nettisivu.org/oskilloskooppi/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuo kytkin on ilmeisesti sama jota Sitronen myy ja se on tulossa ensiviikolla muiden tavaroiden mukana. Masalla oli yksi vaihteisto jossa oli tuon näköinen peräkoppa mutta minulla ei ole. Otin tänään peräkopan irti ja totesin mitä vähän epäilinkin että ala-akselin mutteri on löysällä että ei turha aukaisu ainakaan sen suhteen. Takimmainen kumityyny oli näkyvältä puolelta vähän pykinyt mutta takaa voisi sanoa että entinen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KePeräkopassa ei ole tätä sokeaa reikää vaikka on -89 ja levyjarruilla, vaan se on “sileä”. Kumityyny menee vaihtoon joten sekin hoituu samalla ja ohjauksen kumi vaihdetaan myös. Henkka jos tarvitsen lainaksi niin soittelen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOlen juuri rakentamassa muutoksia katsastusta varten tähän Rautasen Raulilta ostettuun -89 mallin rättäriin (ei minun). Peruutusvalo on yksi monista vaatimuksista. Minulla on yksi risa vaihteiston peräkoppa jossa ei ole valmiiksi tätä pakkivalon aihiota vaan perä on ihan sileä, ajattelin kumminkin porata siihen reiän ja ehkä jollain holkki systeemillä asentaa jarruvalo kytkimen siihen joka sitten jos vikaantuu on helppo vaihtaa. Vähän ehkä työläs tehdä mutta siistin näköinen, suojainen paikka ja toimiva eikä tarvitse mitään säätöjä kun kerran on asennettu. Menee varmaan tammikuun puolelle että tiedän miten onnistui.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOnko tuossa potikassa myös katkaisuasento eli mekaanisesti katkaisee säätimen pois käytöstä (OFF). Minun kytkentä on suunniteltu releellä jossa on vaihtokärjet eli vaihtaa vaan virran eri napoihin koska tuo oikosulku lenkki pitää saada poikki kun tihku kytkee pyyhintä jakson ja oikosulkulenkki takaisin kiinni kun käsky on tullut. Releen oikosulkulenkin katkominen tulee normaalikytkimen ja moottorin väliin. Vaikea selittää kirjoittamalla, voisin piirtää kuvan kun ensin pääsisi kokeilemaan että se myös toimii käytännössä. Se harmaa Raulilta ostettu 2CV ei ole minun johon näitä katsastus muutoksia teen vaan yhden tutun joten kaikki muutokset pitäisi olla varma toimisia ei mitään virityksiä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeHyvä että pystyttiin auttamaan. Tervetuloa uudestaan jos on tarvis.
T. Kari
JärvenpäästäKari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeNo niin 2CV on nyt katsastettu kutosen moottorilla ja vaihdelaatikolla virallisesti. Tärkein asia oli mistä moottori ja vaihdelaatikko oli otettu (rekisteri tai valmistenumero) joka myös merkattiin muutos lomakkeeseen jonka täytin katsastus miehen opastuksella eli jos teette muutoksen niin ainakin Järvenpäässä kannattaa olla mukana tieto mistä osat on otettu. Toinen tieto jonka annoin oli dieselflossen auton rekisteri numero (minulla oli lupa) johon oli vastaava muutos tehty jonka myös kävivät katsomassa tietokoneelta. Kyselivät myös ihan yleisluontoisesti paino ym. muutoksia johon vastasin vain että mikään ei muutu vaikka paketti vaihdetaan, pieni tehon lisäys mutta sitä ei merkitä mihinkään vain kuutiotilavuus merkitään. Kerrankin voin kehua Järvenpään A-katsastusta erittäin asiallisesta ja hyvästä palvelusta enkä siksi että autoon tuli leima. Suuri kiitos Masalle ja dieselflosselle.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKäytättekö putki-iskunvaimentimien kanssa massaiskunvaimentimia edessä ja takana. Onko 2CV:ssä käytettävät putki-iskunvaimentimet yksi vai kaksitoimisia. Kaksitoiminen hidastaa noita jousen liikkeitä vähän ja siten myös mahdollisesti vähentää katkeamisia, tosin ne myös huonontaa ajomukavuutta jonkin verran.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeAjatus lähti siitä liikkeelle kun aikoinaan kevytperäkärryn laakerit meni rikki aika nopeasti kun stefa oli “oikein” päin. Laakereihin pääsi vesi ja se huuhteli rasvan pois jolloin laakeri pyöri kuivana. Asensimme stefat “väärin” päin jolloin ongelma poistui. Voihan myös olla että alkuperäinen rasvaus oli ollut tosi heikko. Aikaa tästä on yli 30 vuotta joten myös rasvojen ominaisuudet on paljon parantuneet. Masa saattaa muistaa myös tämän jutun joka koski autokerhon Jullikan valmistamaa peräkärryä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeHain koko taka-akselin Hollolasta. KIITOS Sepolle.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKojootilta jo kysyin ei löytynyt varsia. SEPPON, tuo akseli kiinnostaa otetaan yhteyttä pyhien jälkeen. Tiistaina käyn katsomassa tässä lähistöllä yhtä 2cv4 akselistoa. Kertokaapa mitä kannatta tukivarsissa huomioida että selviää niiden kunto.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit