Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Silloin kun on erillinen by pass suutin kuten yllä olevassa kuvassa niin sen vaikutus alkaa heti kun kaasuläppää vähän aukaistaa. Tarkoitus antaa lisää polttoainetta läpän yläpuolella olevista pienistä reiistä ennen kuin kiihdytys pumppu kerkiää antamaan polttoainetta lisää. Jos se on tukossa ja painat kaasua esim. lähdet liikennevaloista auto meinaa sammua ja saman se tekee kun ajat tasakaasulla esim. 80 km/h niin auto tuppaa nykimään. En tiedä selvensikö tämä sinua yhtään.
Toisen mallinen kaasutin missä on vain tuo kyseinen suutin niin myös tyhjäkäynti piiri saa polttoaineensa siitä mutta toiminta on samanlainen kuin tuossa selityksessä mutta tukkeutumisen huomaa helpommin kun tyhjäkäynti häviää.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Tuossa yksi manuaali jossa monen vuosimallin kaavioita.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Tuollaiset siinä pitäisi olla.
Lattiapellin etuosa, Citroën 2CV -> 1970 – Automeca
Polkimien messinki läpivienti, Citroën 2CV – Automeca
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeHUOM!
Vielä muutama päivä odotusta niin saat pullan+kahvin kun tulet paikalle vuosikokoukseen Vanhankylänniemen kartanolle torstaina 23.02.2023 klo. 16.00.
Yllä olevassa kuvassa osoite.TERVETULOA.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKossu ja talkooväki KIITOS, mukavaa oli käydä pitkästä aikaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJos se liukurengas on kiinni niin toinen vaihtoehto että vaihteen siirtäjä on liikkunut. Olikohan tuo Jasun mitoitus kuva en muista mutta kuvassa suunnilleen mitat siirtäjien paikoista.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKatso nyt ensimmäiseksi ne kumityynyt, 2 edessä moottorin alla ja yksi takana vaihdelaatikon takana.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMuovi ja metallisilla valokuupilla on erilaiset umpiot joten pitäisi tietää kummat on. Tuolta löytyy uudet metallisiin:
https://ranskalaiset.fi/tuote/ajovaloumpio-2cv-neliskanttinen-duplo/Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuosta numero kolmosen viivan kohdalla olevasta ruuvista ei säädetä tyhjäkäyntiä.Tähän on tehty tehtaalla säätö ja siihen ei pidä yleensä koskea mutta jos tuntuu että kaasuläppä takertuu kiinni ollessa niin sitten säätö pitää tarkistaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMuutama vuosi sitten Burtoni myi tuota samaa laakeria kuin Franzose mutta heillä oli laakerin mukana noin 0,5mm sovitelevy joka tuli laakerin laipan ja vaihteiston rungon väliin. Tällä tavalla sai pienen vetopyörän akselin mitan paikalleen perus säätölevyillä ja päätykopan ja laakerin laipan välyksen pienemmäksi (n. 0,2mm) joka on alkuperäisessä SKF:n laakerissa. Tuon kyseisen laakerin laitoin ruuvipenkkiin pienellä puristuksella keskiosasta niin aikamoisen jyrinän piti pyörittäessä. Pesin sen ja laitoin öljyä ja kokeilin uudestaan niin paljon ei hiljennyt eli ei ollut kovin laadukas uusi laakeri ainakaan tämä yksilö. Mutta tosiaan tästä on kulunut muutama vuosi että tänä päivänä tilanne voi olla parempi laadun suhteen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeEtkö tätä laakeri hakenut.
https://www.kentso.fi/fi/product/6205-nr-c3-nsk-kuulalaakeri/6205NRC3NSKKari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeJasu oletko katsonut Laakeri.net
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMolempia pitää kiinni asennosta kääntää auki päin että saa käymään tyhjäkäyntiä vaikka noin 1000-1100 kierosta minuutissa. Siitä alkaa säätäminen ja olen Matin kanssa eri mieltä A-ruuviin ei kosketa ennen kuin B ruuvi on säädetty kuten neuvoin, ei siis vuorotellen. Molemmat vaikuttavat seos lukemaan mutta näin on Solex ohje. Tämän voi tehdä pari kertaa niin saa säädön tarkemmin paikalleen. Anteeksi Matti kun olen eri mieltä mutta luulen olevani oikeassa tai löytämäni ohje oli sellainen, en muista mistä löysin Solexin ohjeen mutta noin olen tehnyt ja hyvin toimineet. Ja se korkeus on 25 +/- 1mm tiivisteen kanssa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTuossa kaasarissa on pari perus juttua mitkä eroaa muista. Ensin tyhjäkäynti suutin on toi latta ruuvarilla aukaistava suutin näkyy kuvassa. Toinen että tuohon kaasuläpän akselilla olevaan ruuviin missä on mutterilla lukitus ei saa koskea, se on tehtaalla säädetty niin että kaasuläppä on ihan pikkuisen auki että läppä ei takerru runkoon sulkeutuessa. Tuolla A-ruuvilla säädät tyhjäkäynti kierrokset kun olen B-ruuvilla säätänyt seokset kohdalleen. Seoksen säätö tapahtuu että kierrät ruuvia aukipäin niin kauan kun kierrokset nousee, voit kääntää vähän yli mutta kierrokset putoaa joten käännä takaisin missä kierrokset olivat suurimmat. Tämän jälkeen säädät A-ruuvilla haluamasi kierrokset. Kaasarin pensan pinta pitää olla 25mm ilman kohoa ja säädetään neulaventtiilin alla olevilla tiivisteillä. Tuo 8mm avaimella avattava suutin näkyy kuvassa on Bybass suutin joka vaikuttaa kaasuläpän avauksen bensan saantiin ja jos tasakaasulla ajaessa vähän nykii niin tuota suutinta voi vähän suurentaa esim jos se on 55 niin ensin vaikka 58, kannattaa kokeilla autoa joka suurentamisen jälkeen. Tämän säätäminen ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Toivottavasti jotain ymmärsit on vähän vaikea selittää näin kirjoittamalla. Lisäys vielä että tuo 8mm suutin on muissa kaasareissa tyhjäkäynti+Bybass suutin joten tässä kaasarissa on kummallekkin oma suutin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit