Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuo mitä näytät on tyhjäkäynnin suutin ei säädettävä kuin poraamalla tai vaihtamalla toiseen erikokoiseen. Pitää olla kiristetty sopivasti että ei liiku. Tuon laturille menevän johdon alla lattapäisellä ruuvimeisselillä vinosti ylöspäin oleva ruuvi. Siitä voit säätää tyhjäkäynnin seosta.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinulle ei ole tullut vastaan yhtään lohkoa missä reikää ei olisi mutta viisaammat tietävät paremmin joten kertokaa jos semmoisia on ollut.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeLinkin videolla hyvä ohje.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeSitroselta voi ostaa uuden jota suosittelen turvallisuus syistä.
2CV TAKATURVAVYÖ 2-PISTE 27,20 Eur
Minulla käytetty asiallisen kuntoinen 15 eur.Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKärry voidaan myydä myös ilman vetokoukkua jolloin pyynti voisi olla vaikka 550 euroa. Kaiken minkä saat tingittyä on lopullinen hinta. Nämä Heinemann kärryt ovat vahvaa tekoa ja hyviä vedettäviä. Kärryn voi säilyttää myös pystyasennossa kun siinä on takana putket joten vie vähemmän tilaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKokeile tuleeko sytytyspuolan +-napaan 12v. Jos ei niin katso sulake virtalukon jälkeen että on ehjä ja ei ole hapettunut. Sitten on tietysty tuo virtalukko viallinen. Sulakkeita on neljä ylempi rasia jos kaksi rasiaa ja niistä kaksi alimmaista on: alimmainen akulta ja toiseksi alimmainen virtalukolta. Näin on yleensä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTodella huonosti istuvia takalokareita on markkinoilla joten minäkin suosittelen ottamaan vanhat irti ja uudet paikalleen. Jos istuu niin irti ja maalaukseen, toinen asia että sisäpuolen massaus kannattaa tehdä sitten vasta kun lokasuoja on lopullisesti paikallaan niin korin ja lokasuojan liitos tiivistyy massalla hyvin ja kura ei lennä koriin ulkopuolelle alumiini nauhan ja etureunan välistä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOlen nyt katsonut useammasta korjausoppaasta ja niissä on annettu suunnilleen samat arvot kuin kuvassa olevat. Tämä ohje on 2CV 1963-70 mutta pätee varmaankin 2CV4 etupään kitkoihin. Ensin kitkaiskaria liikutetaan n. 60 astetta edestakaisin että se lämpiää jonka jälkeen mitataan momenttiavaimella liikekitka ei siis lähtökitka joka on vähän isompi. Tällä tavalla saadaan arvot jotka on kuvassa mainittu. Etu 1,3-1,7 mkg ja taka 2,8-3,2 mkg. Nämä arvot poikkeaa paljon tuosta Rajalan Erkin arvoista, syytä en tiedä ja kun itselle ei vielä ole tullut noita säätämisiä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMolemmin puolin kuvassa olevat paikat pahasti ruostuneet kitin takia. Koko syvennys oli täytetty kitillä. Nyt molemmat puolet on korjattu ja minä myös laitan sinne tiivistykseksi sikaa mutta huomattavasti vähemmän.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllä sinne vielä vanhaa peltiäkin jää koska koko koteloa en uusi mutta eiköhän se puhdistuksen ja suoja-aineiden avulla jokusen vuoden kestä. En ajatellut kumminkaan uutta autoa tehdä. Tuosta ruostumisesta että koteloista on tullut melkein ämpärillinen kuivaa “kuraa” siellä pelti parempaa mutta noiden tukikappaleiden saumojen välistä ruostunut puhki. Sama kuin B-pilarin alapää on tehtaalla kitattu 2-3 sentin paksuudelta. Kitti kun lohkeaa niin on varsinainen ruostepesä. 2CV:ssä ja Dyanessa ei ole näin paksuja kitti kerroksia minun mielestä noin arassa paikassa. Onko AK400:ssa en tiedä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOnhan tässä aikaa taas mennyt mutta nyt ollaan takapäässä ja ruostetta taas löytyi vähän reilummin. Kuvat kertokoon tilanteen. Kyllähän ruostetta on myös takapään sisälokareissa mutta korjataan nyt tämä ensin. Kuvasta myös vähän näkee minkälainen tuo takapalkin rakenne on jos joku on kiinnostunut.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllä tuossa minun laittamissa kuvissa oleva reikä on huohotusta varten. Reikä on lukituskuulien etupuolella olevaan poteroon ilmeisesti sen takia että siihen tilaan tulee vähiten roiskevoitelua joka sumuna voisi tulla ulos. Tilasta on myös tehty rungon valuun isompi reikä josta siirtäjävipujen öljy valuu tasauspyörästön tilaan.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeTässä pari kuvaa reiän sijainnista 2cv6 laatikossa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllähän tämä sittenkin etenee. Kuskin puolen B-pilarin alapää uusittu itse tehdyillä korjauspaloilla suunnilleen alkuperäisen mukaan. Nyt sitten sama homma aparin puolen B-pilarin alapäähän.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeAsutko lähellä Järvenpäätä niin voisit tulla katsomaan korjausta. Kuvia löytyy tuolta, on tosin Acadiane mutta kolmio kotelo on pitkälle samanlainen:
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit