Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Taas on vähän edistynyt. Eli kolmikotelo, lattiapellit ja helmakotelot on nyt korjattu suunnilleen alkuperäisen mukaan eli koteloiden vahvikkeet myös uusittu. Hidastahan tämä on kun vielä noi virukset useamman viikon on häirinnyt. Nyt päästään puoli metriä taaksepäin eli B-pilarien korjaamiseen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKiitos Vesa. Yritetään pitää näitä vanhoja kulkimia liikenteessä kun uusia ei tehdä. Kyllä tekijöitä ja varaosia vielä onneksi löytyy kaikki eivät vaan kerro tekemisistään en minäkään yleensä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeNo niin, osa porukkaa seikkailee Lapissa joten onnea heille mutta täällä kotona tehdään hommia pikku hiljaa. Runko on nyt korjattu joten seuraavaksi helmakoteloiden kimppuun joissa taas työtä on. Runkoa vähän näin noista korjatuista kohdista ja näytti ihan kohtalaiselta eikä katkeamiseen pitäisi olla mitään syytä vielä. Hitaastihan tämä etenee mutta etenee kumminkin. Jospa sen jälkeen pääsisi tekemään tuon kolmiokotelon ja lattiapellit jotka teen korjauspaloilla. Rungon paikkauspalojen saumoihin laitoin kotelosuoja massaa ja kun se kuivuu niin tiivistän sikaflexsillä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeAcadiane on nyt vähän edistynyt eli tuulilasin kehys on koritinaa ja kittiä vaille kunnossa mutta työt jatkuu. Kuskin lattiapellissä oli pieni reikä jota tutkiessa löytyi vähän lisää heikkokuntoista peltiä varsinkin kun joku oli tehnyt vähän pinta korjausta eli vanhan kolmiokotelon päälle sisäpuolelle vain vähän uutta preltiä ja kitillä loput ruosteet piiloon. Oikealta puolelta näkyy vielä vähän korjauspeltiä pätkä. Taitaa olla juhannus ennenkuin kaikki on korjattu mitä suunniteltiin, toki vanhassa on aina yllätyksiä mutta tämänkin kohdan osalta luulin että olisi ollut korjattu kunnolla mutta kun kittiä oli poistettu niin totuus paljastui. Kuvista ei kaikki mätäpelti näy mutta koko kotelo on sitä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeOlen muutaman 2CV:n koko kehyksen vaihtanut mutta en Dyaneen koskaan joten tämä ensimmäinen menee vähän opetellessa mitä kaikkea pintapeltien alta löytyy eli tarkoitan lähinnä piilossa olevia vahvike peltiä ettei niitä tulisi turhaan silputtua. Tein ennen purkamista kehyksestä sapluunan jonka mukaan uusi kehys sovitetaan.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinä käytän edelleen pelissä etunimeä eli KARI. Tämä tiedoksi jos peliin on tulossa useampi saman niminen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeVoisiko siellä olla vain tuleva kisa ja seuraava tulisi kisan jälkeen. Jos muut haluaa kaikki kisat heti niin sekin sopii.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKyllä nyt näkyy ja yhdisti Hossalaislammelle jota ei kisakalenterissa ole. Voiko sitä jotenkin pelaaja muuttaa vai sinä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeMinulla myös 1.2 ja pöytäkone Windows 10 niin en löytänyt listalta “2CV Treenit” peliä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeAkaile. Lähetin sinulle yksityisviestin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeLaitoin sinulle yksityisviestin.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke28.5.2017, 20:15 vastauksena käyttäjälle: Lisää kysymyksiä kun saatatte tietää 2 kurkkuinen Solex #240936Kokeilitko toista puolaa vai miten totesit että puola kunnossa. Toinen syy voi olla väärä bensan pinnan korkeus kaasuttimessa. Solex 18/26 korkeus on 21mm tiivisteen kanssa kohon keskelle, mittaa molemmat kohot ja kohojen leveys että ei ota kaasuttimen runkoon kiinni. Tarkasta myös neulaventtiili ettei vuoda. Jos vika ei poistu niin venttiili välykset kannattaa tarkastaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke2.4.2017, 21:03 vastauksena käyttäjälle: Varoitus Franzosen vaihteistolaakerista, artikkeli 10213 #239760Lasse sanotaanko tuossa päädyn ja laakerin väliin vai laakerin laipan ja rungon väliin joka on oikea paikka välilevylle. Rungolla tarkoitan osaa jossa on akselit ja hammaspyörät sekä vaihteen siirtäjät, pääty on taas osa jossa on vaihteiston kiinnitys pultit etuakseliin ja nopeusmittarin hammaspyörä.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-KeKorjaus paloja saa lattiapeltien etu osaan tai vaihtaa lattiat pellit kokonaan, kolmio koteloon saa myös korjauspaloja tai sitten vaihtaa koko kolmio kotelon. Runko on sitten aivan eri juttu jos siellä on enemmän mätä vikaa kuin kuvasta näkyy niin ehkä kannattaa vaihtaa koko runko uuteen koska korjaaminen on hankalaa sisäisten vahvike rakenteiden takia. Pelti osia kannattaa kysellä Sitroselta Virttaalta. Tuosta Franzosen linkistä voi katsella mitä saa https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit