Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Osta koko Dyane! Siinä olisi kaikki tarvitsemasi osat ja paljon muuta, kokonainen toimiva rekisteröity ja katsastettu kuljin. Kts. myyntipalstalla Dyane -73!
Olisi tietysti pitänyt ostaa Nyytiset heti paikan päällä kun kysyit olenko niistä kiinnostunut, mutta kuin juttu luiskahti toisaalle niin en muistanut enää palata tähän aiheeseen…
Tarjotaan nyt sitten euron verran lisää eli 6 e, olettaen että lehdet ovat luettavassa kunnossa.
Postiennakkomaksua en haluaisi maksaa, vaan maksaisin mieluummin lehtien hinnan plus postikulut etukäteen suoraan tilillesi.Riipaisee! Haluaisin näprätä museokuntoon yhden 50-lukuisen tai 60-luvun alun sätkän, jo ennen eläkeikää, mutta kun ei ole tiloja sellaiseen toimintaan 😥 . Nyyh 😥 ! Ei ole edes kuorma-autoa eikä repullista eurojakaan 😳 .
Tuossa kesäisen kuvan tuulilasin lapussa taitaa hintana lukea 2200 e…
Mikä lukee rekisteriotteessa sätkän vuosimallina? Entä moottorin kuutiotilavuutena? Onko se muutoskatsastettu vai rakenneltu muuten vaan? Lukeeko rekisteriotteessa muutosprosentteja?
Unohtui vielä: Sätkä on Huittisissa, (Tampere-Turku-Pori kolmion keskellä) ja vaatii trailerikuljetuksen. En viitsi tähän laittaa myyjän puhelinnumeroa kun ei ollut mitään puhetta että kuuluttaisin sätkästä eteenpäin. Mutta voinen kyllä välittää yhteystiedon kiinnostuneille.
Kävin katsomassa ensin mainittua.
Oli vm-67. Sininen. Ollut pitkään ajamatta, mutta säilytetty kuivassa, paitsi nyt taivasalla. Siirrelty ajamalla. Pelleissä alkavaa pintaruostetta, ei vielä ruvella, maali haalistunut ja paikoin hilseilee. Pohja ehjä, etujalkatilaa joskus vähän hitsattu. Rungossa vähän ruostetta etuaisan juuressa, muuten ehjän näköinen (esim. varapyörän syvennys täysin ehjä). Osiltaan täydellinen. Vaatii uuden katon ja renkaat. Nyt se on vielä hyvä projektiaihio, mutta pilaantuu ensi talven aikana, jos se nyt jää talveksi taivasalle. Hinnassa kuulemma oli neuvotteluvaraa.
Korjaisin itse sen talteen, mutta minulla ei ole tiloja sille.
Tarjouksiakin kuuntelen, myös vaihtotarjouksia, vaikkakin mieluiten vaihtaisin pelkkään rahaan. Koska tarkoitus on myydä (=realisoida omaisuutta rahaksi), en vaihda kalliimpaan.
Tiina on minulla ajossa 31.8. saakka ja jää sen jälkeen seisontaan.
Pari kuvaakin on sähköisessä muodossa, voin lähettää jos jotakuta oikeasti kiinnostaa.
Tuossa kaksi pykälää alempana on minun Dyane-ilmoitukseni. Tiedustelen kohteliaimmin, onko Dyanen käyttö osamaksuvälineenä täysin poissuljettu ajatus? Minua kiinnostaisi hyvä 2CV6, kun taas Tiina ei ole minun tyyppiäni.
Tiedoksi: Kuvissa olevat pakut eivät minun silmissäni näytä kovin hyviltä ja ovat lisäksi Acadianeja. 2CV-pakut kiinnostaa minua, Acadiane ei. Odottelen siis lisäkuvia…
2cvjimmi wrote:Mielestäni jos rakennetaan ns. turvavälineitä sätkään pitää ne tehdä kunnolla ja vaikka vähän ylikin. Kunnolla rautaa ja paksuja pultteja ja varsinkin kiinnitykset järkeviin paikkoihin.On niin helppo sortua näennäiseen turvallisuuteen. Se kenties riittäisi täyttämään vaimon asettamat turvallisuuskriteerit (=näyttää asialliselta), mutta todellisuus on usein karumpi.
Väheksymättä yhtään turvallisuusasioita, onhan se niin, ettei sätkästä saa 1400-kiloisen Volvon veroista panssarivaunua millään ilveellä. Mielestäni asioiden suhteellisuudentaju pitää säilyttää hyvissäkin hankkeissa. Ei ole mitään järkeä siinä, että ihmiset istuvat turvallisesti kiinni penkeissään kuin hävittäjälentäjä katapultti-istuimessaan, kun koko sätkä siitä ympäriltä rypistyy rusinaksi pienestäkin tönäisystä. Jos kyydin passiivista turvallisuusastetta halutaan nostaa, on valitettavasti siirryttävä toisenlaisiin kuljettimiin. Aktiivinen turvallisuus onkin sitten kuskin korvien välissä, mutta sitä ei vaimoväki yleensä paljon arvosta.
Tämä seuraava ei varsinaisesti enää liity aiheeseen, mutta en malta olla kertomatta. Ostin vuosia sitten käytettynä maahantuodun matkailuauton, oikein kunnon tehdastekoisen kalliin lomaparatiisin, johon maahantuoja (yksityinen henkilö) oli itse joutunut asentamaan naama menosuuntaan istuville lantiovyöt (silloin ei vaadittu enempää). Kyseinen henkilö meni yli siitä missä aita oli matalin. Kahden hengen sohvaan oli asennettu yksi lantiovyö siten, että kiinnitys oli tehty molemmista päistä noin 3 mm puuruuvilla sohvan puurunkoon. Moinen kiinnitys olisi irronnut käsin nykäisemällä, mutta katsastuksessa se oli kelvannut (eivät olleet katsoneetkaan istuintyynyjen alle). Kaiken lisäksi kahden hengen paikkojen yli vedetty yksi yhden hengen lantiovyö ylettyi kiinnityssoljestaan juuri ja juuri yhteen silloin, kun penkissä ei istunut kukaan. Matkustajan yli se ei maksimisäätövaroillakaan yltänyt 😥 . No, kyllä me sillä autolla matkailtiin, eikä mitään sattunut. Eipä vastaavassa suomiautossa olisi ollut lantiovyötäkään.
Juu, niin se on, alkuperäisvarustus riittää. Mitään ei tarvitse lisäillä.
Kootaanko retkue ja lähdetään externaaliselle hakumatkalle? Tarpeen mukaan toinen toisiamme kotimatkalla hinaten. Eihän etelä-Espanjasta ole kuin 3000 km kotimatka, tulisi purkaamosätkä sisäänajettua heti kättelyssä.
Oivoivoivoi!
Hyvään hoivaanhan nuo kaikki pitäisi pelastaa, etenkin ajokuntoiset yksilöt. Minua kiinnostaisi ainakin kohtuu/hyväkuntoinen 2CV-paku, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että pitäisi paimentaa koko kuljinkatras laivaan ja puksutella laiva johonkin suomalaiseen satamaan, jonne suomen 2CV-kansa voisi tulla ostoksille. Ei harrastajien joukossa sattuisi olemaan ketään laivuria?
Ainakin kaikki uudet varaosat voisit tuoda Suomeen. Eiköhän niille kysyntää löydy.
-
JulkaisijaArtikkelit