Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Rautaosat on syytä puhdistaa ruosteesta mekaanisesti esim. “santsikalla” vahingoittamatta käämien lakkakerrosta.
Muu lika käämeistä ja rautaosista hyvinkin Bensiinillä, lakkabensiinillä tms. ei kuitenkaan asetoonilla tai spriillä.
Käämien eristys- suoja- ja kiinteytyslakkan liuotin on sprii. Lakkaus vaatii 200 asteen kuumennuksen kuivuakseen. Ainakin silloin “ennen vanhaan” kun minä käämityksiä tein.Tässä tekee mieleni kertoa tositarina.
Kaunis kesäaamu. Lähdimme katsomaan tyttäreni leiriolemista olisikohan se Partaharjulla.
Rennosti vain “TIINALLA” ilman vararengasta ja eipä paljon työkalujakaan.
Sitten takaisin tullessa 20 km Haukivuoren pohjoispuolella tilttasi. Takarengas tyhjä.
Tunkki oli ja sain potkimalla misukan pois päältä ja sisäkumin ulos.
Vaimo ja 3v-tytär jäivät tielle kun läksin tallustelemaan kohti Haukivuorta.
Kävelin ehkä 0,5 km kun viereeni pysähtyi naisautoilija joka otti minut ja vei Haukivuorelle.
Huoltoasemalla sain paikattua sisäkumin ja läksin taivaltamaan sisäkumi olkapäällä takaisin.
Noin 0,5 km taivallettuani pakettiauto jossa oli naiskuljettaja pysähtyi ja otti minut kyytiin.
Tämän jälkeen kiittelen kaikkia naiskuljettajin jotka tiepäällä ovat.
Tässä on HELP-tyyliäNämä tietämäni ovat museokatsastettuja. Ja upeita.
Hieno homma.
Jos 4-pyörän alle niin jopa onnistuu pienessäkin tallissa.
Vaikka tulosuunnan muutos.Olen valmis julkiseen Anteeksipyyntöön.
Minä olen väärässä. Sen todistaa keskusteluun osallistuneiden kirjoitukset.
Vaikka en muista mitä silloin 2-vuotta sitten tilausta osittain peruessani tuli sanottua, niin olen kuitenkin anteeksipyynnön velkaa aiheuttamastani harmista.Maksuliikenteessä ainakaan minun kohdallani ei olut vaikeuksia. Maksoin verkkopankilla laskun välittömästi kun se tuli.
Ilmeisesti ei vain pitänyt äänestäni.DYANE-75 lämpöputki oli oheisen kuvan mukainen. Repaleisena heitin ne “huitsin nevadaan” ja tilasin varaosan.
Alkuperäisen idea perustuu siihen, että äänienergian teho pienenee kun se joutuu kulkemaan tilassa joka vuoroin supistuu ja laajenee.
Kuka kehittäisi menetelmän millä voisi rakentaa alkuperäisen muotoisen.
Voisiko pyöreällä solukuminauhalla yrittää. Päälys jotain tekonahkaa tai ms.
[img]Risiiniöljy apteekista on tosi “arvokasta”
Vuonna 1976 kun pöntöt restauroin niin risiiniöljy maksoi apteekissa 75 mk/litra.
Mutta hyvin on toiminut. Pöntöt ei vieläkään puhki. (Auttaa muuten ummetukseen) Tätä samaa tahmeata mönjää käytetään ilmeisesti CD-romppusoittimen luukuissa hidastimena.Lainaus “—Hallitunkki mahtuu myös tukivarren alle lähelle pyörän napaa. Siitä kun hiukan nostaa niin rengas nousee ilmaan ja paine on pois olkatapin laakerilevyiltä. —“
Tukivarren alta olen viime aikoina nostellut, koska silloin ei vetoakselien haitarikumit jää “rumasti rutulleen” suojapeltejä vasten. Pitäisi vaan tehdä hallitunkkiin sellainen “koura” joka sopisi hyvin tukivarren kaulalle.
Solenoidi ja sen siirtämä h-ratas on herkkä kapistus voitelulle. Hammasrattaan pitää keritä vauhtipyörän kehälle ennen kuin str-moottori pyörähtää ja palata takaisin tosi liukkaasti.
Minulle vanha kaverini autoteknikko antoi neuvon: ” Jos jotain rasvaa haluat laittaa, niin laita aseöljyä”.
Sen jälkeen on minun erimerkkisten autojeni starttimoottorit toimineet hyvin.
t.kakeTeemu Eerolan ohjeen mukaan laitoin Risiiniöljyä. Apteekistahan sitä saa.
Kun pönttöjen restaurointi vaiheessa olin laittanut niihin öljyproput niin hyvin tahmean (tahmeampaa kun siirappi) öljyn pujotus niihin onnistui.
Tämä neste ilmeisesti tuo määrättyä hidastusta jousien liikkeisiin.
Ainakin se hyvin toiminut yli 20v. Tosin ajokilometrejä tuona aikana on vain 23000.Mahtaneeko emäntien leikkuulaudat olla teflon-muovia ?. Siitä olen jotain nappuloita värkkäillyt. Se on liukasta ja vahvaa, mutta esim. poratessa aine lähtee poranterän “mukaan” ja reiästä on vaikea saada tarkkaa.
Olisi varmasti liukkautensa puolesta hyvää laakeriainesta ja akseli olisi rosteria niin sille voisi ulkotiloissakin ennustaa pitkää ikää.Kiitos tarjouksesta Isoo-Jukka ,mutta en vielä “satsai ” niin paljon kun minulla on mielestni hyvät pytyt ja männät. Katsotaan saanko renkaat jostakin.
Aivan oikein, kysymyksessä on “Tiina”.
Keulan peittämistä olen nyt parin kesän jälkeen vieroksunut, kun silloin hellekesänä vanhasta “Varrestä” lainattu pystysäleikkö unohtui kiinni. Parin mökkireissun jälkeen (2 x 60 km) yli kuumentuminen ilmeisesti aiheutti kammen taka-Stefan vioittumisen. Muuta vauriota ei ilmeisesti tullut. Puristuksia en ole mitannut.
Ilmeisesti koneessani oli silloin koneliikkeestä ostettu Stefa, josta myöhemmin asiantunteva myyjä minua varoitti, sillä heidän tarvikkeensa ei ole tarkoitettu auton moottoreihin. Eivä kestä lämpöä.Pitänee se sermi virittää paikoilleen.
Öljypohjan alle voisi myös pellin virittää.
Onkohan se pelti joka siinä alunperin on (aukko öljypohjan kohdalla) laisinkaan tarpeen ? Hankaloittaa vain hommia.Minullakin on. Kirjoitusvirheen vuoksi (joia aina teen, tunnus on vähän outo, eli kauokop.
-
JulkaisijaArtikkelit