Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Oppipojan arvonimi soveltuu oikein hyvin. En ole perso natsoille.
Voi harmitus sentään kun en pysty Suolahdelle lähtemään. Ammoisista ajoista lähtien viikko ennen juhannusta on pyhitetty toiselle harrastustapahtumalle, josta ei voi olla poissa. Olisin mielelläni tullut ja tuo olisi niin sopivalla hollillakin, sinnehän olisi keinunut hitaansorttisella Poppaloorallakin kuin tyhjää vaan. Viimeksi taisin olla paikalla Vesannolla, se oli vieläkin paremmalla hollilla. Sitä ennen Rautalammilla, siellä oli jotkut muikkukarnevaalit tjms.Posti toi proopuskan ja muuta materiaalia. Kunhan maksan pienen maksun niin olen taas oppipoikana killan etuja nauttiva jäsen. Kiitos
…ja nyt tuli kuittaus sähköpostiin.
Jospa laitan tiedot kaiken varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi uudelleen.
Siis sieltä Killan sivujen etusivulta LIITY KILTAAN osion täytät ja lähetät.
Suosittelijoiksi Ottopoika Mika ja JiiPee.Raati palstallaan hyväksynee Sinut piankin ja rupeat saamaan Nyytisiä ym postia.
Tervetuloa tv sepponEipäs ole vielä tästä asiasta kuulunut mitään. lainaushan on kirjoitettu 24.2.2016. Mahtaako Korkea Raati kokoontua kuinka monta kertaa vuodessa vai onko joku toinen instanssi, joka nämä käsittelee? Ei mulla kiire ole, kunhan kyselen
“27.4.1951 Hallitus antaa eduskunnalle ensimmäisen kerran esityksen autoverosta perustuen ajatukseen autoilun ylellisyydestä.
1.1.1958 Autoveron käyttöönotto, voimassaoloajaksi määriteltiin 1 vuosi.
Veron määrä: henkilöautot 30 % verotusarvosta; moottoripyörät 25 % verotusarvosta.Hyväksyessään lain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”. ”
Ei ole vielä tullut niin hyvää aikaa vastaan.
No mutta Suolahtihan on ihan kohtuullisen matkan päässä! Sinnehän pitääkin tulla käymään.
Kakkonen rekkarissa sallii käydä konttorilla marraskuussa. Viime syksynä kelit salli ajella konttorille pitkän leiman hakuun, nyt on hyvä lähteä leimatulla kulkimella kun taas kelit sallii. Muussa tapauksessa se olisi seisonnasta suoraan konttorille, siinä ehtii tulla aina jotakin kun seisottaa.
14.3.2016, 16:05 vastauksena käyttäjälle: TARVITAANKO KILLAN JÄSENTEN VÄLISIÄ YHTEISÖLLISIÄ YHTEYDENOTTOSIVUJA???? #225539Olen huomannut saman ilmiön useammallakin nettifoorumilla. Takavuosien innostunut postailu on selvästi vähentynyt. Osittain johtunee siitä, että pajatso on jo aikanaan tyhjennetty ja mm. tekniset asiat on käsitelty melko perusteellisesti jo vuosia sitten. Osaajat eivät viitsi kertoa samoja juttuja uudelleen ja uudelleen. Facebook ja muu sosiaalinen media vaikuttaa osaltaan mutta ei senkään syyksi voi kaikkea panna. Kinasteluun kyllästyneet eivät viitsi osallistua kukkotappeluihin ja jos muuta ei ole tarjolla niin kiinnostus lopahtaa. Nettifoorumit ja kaikki muutkin yhteisöt ovat just sitä mitä niiden jäsenet ovat.
Tämä kyökkianalyysi ei nyt mitenkään kohdistu erikseen Killan foorumiin vaan foorumeihin ihan yleensä. Toivottavasti aktiivisuus kokee renesanssin ja toivottavasti ihmiset suhtautuvat kanssaharrastajiin kiltahengen mukaisella suopeudella, avuliaisuudella ja ystävällisyydellä pidättäytyen kritiikin annossa asioihin, ei henkilötasolle.
Se, mitä kaipaisin ovat tuoreet matkatarinat. Tuoreiden puutteessa vanhemmatkin ovat mukavaa lukemista etenkin tämmöiselle huonomuistiselle…Minä olen löytänyt kuusvolttisia Biltemasta.
Vanhojen misukoitten pito-ominaisuudet olivat oman kokemukseni mukaan häkellyttävän hyvät. Olipa yhtenä talvena käynnistettävä Poppaloora ihan vain siksi, että se on koneelle terveellistä. Vaikka oli nollakeli ja sivutie ihan jäätiköllä/luminen eikä kuljinkaan ollut vakuutuksessa niin sain päähäni käydä kokeilemassa pienen lenkin verran. Olin varautunut olemattomaan pitoon ja pikkuisen pelottikin mutta hämmästykekseni havaitsin, että vanhoilla kesärenkailla pitoa oli ainakin saman verran kuin käyttöautoni leveillä talvirenkailla. Ei mitään vaikeuksia pysyä tiellä ja jarrutuksetkaan eivät olleet tolkuttoman pitkiä. Osaltaan kai asiaan vaikuttaa renkaan kapeus, joka saa aikaan reippaamman pintapaineen. Tuostahan johtuukin mieleen, että nythän se ehdoton talvirengaspakko on päättynyt. Siis jos keli antaa myöten niin kesärenkailla jo saa ajella. Kunhan tulee nätti keli niin minäpä otan kulkimen liikenteeseen.
Ei päästä katsomaan Topin kuvaa. Erroria pukkaa. Muistaakseni ravistamalla pitäisi jo havaita ehjässä iskarissa onko siellä liikettä vai ei. Muistikuva saattaa olla harhainenkin. Ainakin pitäisi nähdä iskarin rakenne ennenkuin sitä rupeaa väärästä kohtaa auki sahaamaan.
Niin joo sitähän mun pitikin kysyä, että olikos sen massaiskarin kunnostus/huolto semmoinen toimenpide, että ensin testais ravistamalla että onko se kuula sisällä irrallaan vai ei. Jos mötikkä tuntuu olevan kiinteä niin päätyruuvi auki, liotusta polttoöljyssä tms liukasteessa ja uudet öljyt sisälle. Mutta minkä verran siellä kuuluisi olla ja minkälaista nestettä? Pannaanko sinne LHM:ää vai 30W ruohonleikkuriöljyä? Ajattelin tulevana suvena käydä ne läpi.
Kiitos kootos, erittäin ystävällista! Mutta eihän Poppis nyt kuitenkaan mitenkään erityisen hieno ole, kuhmuinen ja pikkasen ruostettakin esiintyy. Paljon hienompia olen nähnyt kun muutaman kerran olen kokoontumisissa käynyt katselemassa. Vaikka onhan se kyllä tasoltaan just mulle sopiva. Museorekisterikuntoisella kiiltävällä ihmeellä ei raaskisi melkein umpeenkasvaneilla metsäteillä ajella peläten, että oksat naarmuttavat kylkiä. Ja onhan kulkimen oltava kuskinsa oloinen, ehjä mutta vähän virttynyt.
Pahoittelen syvästi, jos kuvasarja aiheutti väpätystä sieluun.Olen vähän jäävi sanomaan kun se on mun galleria mutta mielestäni se temppuilee jotenkin. Nuo kuvat on aikanaan ladattu Picasan kautta ja kuvathan ovat siirtyneet vähän eri alustalle sen jälkeen enkä ole kerinnyt perehtyä jakoasetuksien maailmaan kunnolla. Kaikki on väärässä paikassa!
-
JulkaisijaArtikkelit