Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No perhana, katoin vaan 52 mm mittarien luetteloa, eikä siinä ollut, numerohaulla näkyy löytyvän, eli huomenna kaupoille, kiitos!
Tuollainen remmiahdin setti kiinnostais, vieläkö sellaisia on saatavilla ja mihin hintaan, miten helppo istuttaa tiinaan?
Noi remmisatsit jenkkikoneisiinhan on useimmiten bolt on juttuja ainakin merkkikohtaisina.Asensin jo viime vuonna jonkun järjettömän sytkän, joten en tuota kallista systeemiä laita, biltemalla ei enää tuota tuotetta, mutta motonetilla joku snadi varvari, pitänee selvittää, sopiiko myös kax pyttyseen.
Lueskelin tuota ketjua läpi ja kieltämättä itseäkin hieman kutittelis alkaa laitetta virittää, tuntuu vaan jotenkin hassulta ajatukselta, kun himmelin osaviehätys on juurikin sen hilpeän pärisevän “raivokas” kulku ja tallista löytyy myös vanha muskeli jenkki, jos haluaa itseään pelotella toisella tavalla.Ja tänä iltana kusti polki nämä uudet osat kotiovelle, hienoa toimintaa!
Hienoa, tilaus tehty, onpahan varalle uudet!
Eli enempiä en tarvitse.Tämä kananhammas löytyi pohjoisesta, kiitos vaan.
Mutta varallekin kelpaisi, eli saa tarjota edelleen.Vilkut löytyivät jo.
Päivitetääs nyt tätäkin.
Saranapelti löytyi siis Helsingistä ja on vaihdettukin.
Samoin vaihdelaatikon tuki ja pakoputken pitkä vaimennin ja oikeanlainen takaputki.
Myös vaihdevivun hela ja nivel uusittu.
Takalokasuojiin löytyi ne nätit kivisuojat, niitä pitää vielä vähän hieroa.
Öljynlämpömittaria just asentelen.
Eli hyvin tää on edennyt, kohta tuhat kilsaa jo räpistelty menemään.Joopa, olin sit ihan itse irrottanut säätimen maajohdon kytkinvaijerin asennuksessa… Nimimerkki gustaf sen heti keksi, itse en edes tiennyt ko kikkaretta rintapellissä lataussäätimeksi. Taas lataa 14,3 ripeällä tyhjäkäynnillä ja ajossa nousee mittari just puoleen väliin, eli homma ok.
Kiitos taas kaikille avustaneille, maattovikahan se oli ja ihan itse aiheutettu. Mitähän seuraavaksi…JESH!
Koeajo tehty ja pelaa hienosti!
Papattava takimmainen äänenvaimennin vielä vaihtuu, kilisee ja vuotaa jostain alta. Huomenna saan maalattua takaluukun saranapellin ja senkin sit paikalleen uusin tiivarein. Parit äänenvaimennusjutut vielä ja näin mennään alkava syksy. Muuten hyvin hiljeni vaihteenvalitsimen sirinät uudella helalla ja konehuoneen puolen nivelellä.Ai hitto, juuri tällaisten juttujen takia nämä merkkikohtaiset asiantuntijaforumit on korvaamattomia!
Kävin heti punnertamassa pytyistä, eikä kone noussut ilman autoa.
KIITOS!
Hyviä neuvoja saanut kaikkiin uteluihini.
Jahka saan akkutelineen kiinni, niin pääsen koeponnistamaan kotteron.
Kerron sit, miten kävi.Pitihän se arvata…
No jahka pääsen koittamaan ravistaako vielä uudella takakannattimella ja kytkimen löysäämisellä, niin sit näkee.
Olis tietty vaan ollut kiva tietää, et molemmat kannattimet nyt uusittu.
Mutta jos talvella tulee nostettua tuo räpätin pöydälle, niin sittenhän sekin hoituu.
Nyt tekis mieli jo päästä tien päälle, akkuteline vaan vielä märkänä ruostesuojamaalista.Kävi mielessä toki mielessä tuo räikkä, pienempiä sellaisia mulla onkin.
Mutta niin ahtaat on paikat siltikin, että se luukku kyllä olisi paikallaan. A-A:ssa muistaakseni on etukumeja, tarkoitin että miten se on autossa, kun en silmällä tavoita, mitä pitää purkaa pois tieltä.
Ostin Haynesin manuskan, vaan ei siinä tämmösiin pikkujuttuihin puututa ollenkaa edes koneen irroituksessa, josta päättelin sen jäävän kiinni runkoon.Nonni, ehdin taas tiinan kimppuun.
Viilasin ruuvien päät kartioiksi ja kiinnihän ne lopulta meni.
Jos vielä tällaisen homman joudun tekemään, niin ensitöiksi rälläköin rintapeltiin luukun, josta ne isot pultit hoituu.
Takaisin laitossa voi helan laittaa ensin kiinni ja sit luukun kautta ne isot pultit ja ne pääsee siten myös vetämään auki/kiinni helposti hylsyräikällä, eikä pienellä kiintotoavain nitkuttelulla.
Vaan samantien vois tsekkaa sen koneen etuosan kumin, mistähän lävestä sellaisen löytää ja miten?Ei mee ku strömsöössä tääkään pikkujuttu.
Meinaan vanha kannatin irtos nätisti, mutta uutta en saa paikalle en sit millään ilveellä! Eli en saa kohdistettua niitä kahta kätilökätiselle tarkoitettua ruuvia, millä kannatin on rungossa kiinni.
Kolmen tunnin turhauttavan tappelun jälkeen oli pakko luovuttaa, ennekuin teen jotain isompaa tuhoa suutuspäissäni.
Onko tuohon jokin kikka kolmonen, vai pitääkö vaan koittaa venyttää pinnaa!
Mun jenkin vaihdelaatikon kannatingummin vaihtoon meni tunti ja siitäkin isoin osa katiskan ylösnostamiseen niin, et alle mahtui.
Sitä muistellen aamulla vaimolle uhosin, et kohta lähtee liikkeelle ilman tärinöitä, nyt on pakko hieman rauhoitella itseään ensin…Jee, kiitos pikaisesta vastauksesta, ikinä en olisi tuosta arvannut nostaa. Otin akkutelineen irti, jotta pääsin sen puolen isoon pulttiin käsiksi ja hyvä olikin, melko hapero hässäkkä sekin, eli pitää parsia ja maalata ennen takaisin laittoa.
Kyllä tää tästä. -
JulkaisijaArtikkelit