Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 103)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Outo käyntihäiriö #148135

    Molemmat männät ovat ykk:ssa yhtäaikaa ja molemmille pytyille tulee kipinä yhtäaikaa mutta vain yhdellä pytyllä on seosta männän alla kerrallaan.

    Se tuli vielä mieleen että molemmille pytyille tulee strobon mukaan samaan aikaan kipinä kun tuo 123 vika on päällä, mutta ilmeisesti toinen niistä ei ole tarpeeksi vahva sytyttämään seosta. Testattu silloin kahdella strobolla yhtäaikaa.

    vastauksena käyttäjälle: Outo käyntihäiriö #148133

    Nyt on pakko kommentoida kun alkaa mennä niin teoreettiseksi.

    Saksassa kun olin pari vuotta sitten hommissa rättärikorjaamolla niin huollossa oli asiakkaan auto mihin oli tehty täysi koneen tiivistysoperaatio mäntien ja pyttyjen vaihtoineen päivineen. Vähän myöhemmin siihen laitettiin myös 123-sytytys. Asiakas tuli syksyn tultua ihmettelemään että kone käynnistyy nykyään hyvin huonosti kylmänä ulkolämpötilan lähestyessä nollaa. Sitä sitten alettiin tutkimaan oikein urakalla ja oireet olivat selvästi todettavissa. Starttaa—kone alkaa käymään heiluen yhdellä pytyllä pom pom pom pom—aivastaa kun antaa kaasua ja sammuu. Pari yritystä ja kaasulla kikkailemalla kun sai kierrokset nousemaan hieman toinenkin pytty tuli mukaan ja kone alkaa ottamaaan iloisesti kierroksia ja moottori alkaa toimimaan normaalisti, myös tyhjäkäynnillä käy molemmilla kunhan ne kerran saa peliin mukaan.

    No sitä sitten ihmeteltiin ja oikein urakalla. Puolet koneesta oli purettu ja kasattu ja kaikki osat 123:a lukuunottamatta vaihdettu. Ei tullut millään mieleen että 123:ssa voisi olla vikaa koska niissä ei ollut ollut koskaan mitään vikaa, ja muutenkin tuo yhdellä käyminen olisi niin järjen vastaista että se johtuisi 123:sta kun sätkän sytytysvirran jako on mitä on.
    No, sitten kuitenkin päätimme kokeilla kärjillä (koska kaikkea muuta oli kokeiltu) ja voilá! Lähtee kuin palmun alta. Ja kaikkein “hauskinta” oli se että asiakas oli koko ajan sanonut että tämä tuli sen jälkeen kun 123 asennettiin, emme vain olleet ottaneet asiakkaan puheita tarpeeksi vakavasti.

    Otimme yhteyttä hollantiin 123 valmistajaan ja ensin ongelmaa ei oikein myönnetty, mutta kun he olivat tutkineet asiaa he huomasivat että komponentti joka vaikuttaa kylmällä ilmalla sytytyskäyrän aikaistukseen oli rikkoontunut. Tämän jälkeen ei ollut mitään ongelmia takuukorjausten kanssa, lähetimme tälläiset 123 yksiköt (jotka nyt oli helppo tunnistaa oireista) heille ja ne palasivat korjattuina ja toimivina. Myös uutena ostetut olivat tämän jälkeen toimivia, samoin kuin ihan ensimmäiset 1-2-3 yksiköt. Eli ongelma koski vain tiettyä sarjaa vuosina 2005-2006. Ja tästä sarjasta on peräisin tuo veljen vihreässä sätkässä oleva yksikkö.

    Tämä on rikkinäisin 123 mistä olen kuullut kun se alkaa jo ajonkin aika pudottamaan toisen pytyn pois..

    Sitä en osaa sanoa että miksi se laite voi olla tällä tavalla rikki että toinen pytty putoaa pois, pitää vaan todeta että siellä on bitti poikittain.

    vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140122

    Kyllä juu! Kuola valuu ja mielikuvitus laukkaa…

    vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140116

    Laajakaistan ovh onkin 120e. Tuolta: http://www.jaoy.com/

    vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140114

    Vesi nousee kielelle kun saat tuon kuulostamaan niin helpolta ja hauskalta! Viitsitkö huudella täällä että paljonko maksoi megan osat? Laajakaista lambadan sais alle satasella..

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146770

    Hyvin pelittää! En ole ihan varma että onko tuo laatikko pitkä vai lyhyt viisivaihteinen(välityksiltään). Ainakin 300 kierrosta tippui pois isoimmalla vaihteella, pitää vertailla vielä. Muisti pätkii että oliko se ennen 3200 vai 3300 kierrosta minuutissa kun ajoi gps:n mukaan 80kmh. Nyt pyörii n. 2900rpm. Cats-citroenin laskimen mukaan pitkän ja lyhyen viisivaihteisen ero on n. 150rpm.

    Näin se lopullinen sovittaminen tapahtui:

    Lähtökohta


    Jätin ne vanhat reiät sinne koska ajattelin että mitä sitä turhaan polttamaan siltoja..

    Ja saahan niistä pultilla vielä lisätukea.

    Kytkimen kanssa oli pientä säätämistä niinkuin täällä varoiteltiinkin mutta kyllä sen toimimaan sai.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146767

    @Jasu wrote:

    Muistelisin että toista kumityynyn kiinnityspultin kantaa ohentamalla olisi tuosta Pakun kohdalla selvitty. Tosin kiinnikkeen alareikää, sitä missä on se vastamutteri, piti siirtää siten että kiinnitysmutteri oli muistaakseni “puoliksi” tyhjän päällä eli kaipasi hieman lisämateriaalia vastaavanpaksuisesta prikasta…

    Kuva kyllä kertoisi aika paljon, mutta oletan että nelivaihteinen mahtui lyhennettynä niin hyvin ettei tuollaisia 25mm välipaloja tarvittu, joita miki oli päätynyt käyttämään lyhentämättömän nelivaihteisen kanssa sen takia ettei tyynyjen kiinnityksiä joutuisi muuttamaan ja joita yritin vielä tässä käyttää samasta syystä.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146765

    tuossa ylhäällä se ongelma selvimmin näkyy.

    ihan ok vetarien kulma, pahempaakin olen nähnyt…

    Ja ei, en huomannut tuota ongelmaa tuossa ylimmän kuvan ottamisen aikoihin, vaan heitin moottorin kiinni vaihteistoon. Ilmeisesti alitajunta ei halua päästää liian helpolla.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146764

    Vannomaan en nyt mene mutta olin mittailevinani että se pituus vaihteiston takakiinnikkeestä vaihteiston siihen pisteeseen missä kytkinkoppa alkaa olisi eri. Viisilovisessa kun se on siinä viidennen vaihteen perämokkulassa.. Nyt jäin kyllä kesken lauseen miettimään että onko sillä mitään merkitystä kun siitä kytkinkopasta se kummiskin on kiinni.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146762

    Tuolla viisilovisella vaihteistolla ne jarrulevyt menevät melkein puoliväliin asti niitä kumityynyjä.. Tai saisi niitä kauemmas jos ohentaisi niitä mikin tekemiä välikappaleita, mutta ei se kyllä vielä riittäisi. Pitää pistää kuvia jahka jaksan.

    Sehän se on että ei kaikkea voi muistaa, siksi on hyvä kirjoitella tänne niin säilyy vähän varmemmin tallessa kuin hatarassa pääkopassa. Eikä käsittääkseni kukaan ole ainakaan suomessa pistänyt viisivaihteista geesun lootaa sätkään visan kytkinkopalla ja nostamatta sitä akselin päälle. Joten kyllä tässä joutuu soveltamaan matkan varrella….

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146760

    Nyt meni paikoileen, ei tarvinnut kuin sentti muuttaa takakiinnityksen reikää. Meinas mennä liian helposti mutta sitten törmäsin siihen että moottorin etummaiset kannatintyynyt on jarrulevyjen tiellä samoin pakoputki oikealla puolella. Muuten olisi mennyt pakoputkistokin muokkaamatta takaisin. Ami superin moottorin kannatintyynyt on erilaiset kuin geesun, niillä se voisi mennä muokkaamatta tyynyjen kiinnityspisteitä, mutta taidan tehdä niin että teen 2cv:n moottorin etutyynyille adapterit. 2cv:n tyynyjä on huomattavasti paremmin saatavilla kuin ami superin tai edes geesun. Jos ei vielä silläkään mahdu pyörimään jarrulaikat niin sitten pitää muokata niitä kiinnityspisteitä.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146759

    Nyt kävin nykäisemässä sen moottoripaketin pois ja sovittelin sitä loodaa sinne keulille. Ei se kyllä paljosta ole kiinni. Yritän vielä saada sen menemään niillä nykyisillä pakosarjoilla niin sen voisi saada ilman suurempia vastoinkäymisiä jo huomenna takaisin ajoon. Ei ole materiaalia tarpeeksi niiden käyrien tekemiseen.

    vastauksena käyttäjälle: Nyt myös ruotsissa #146839

    Juu tämä on kyllä “to do”-listallani. Sieltä konttorilta ei ilmeisesti ole vastattu yhteydenottopyyntöihin?

    vastauksena käyttäjälle: Runkotilaus Franzoselta #146817

    Juu ehdottomasti suosittelen myös tuota:

    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Katalog/Chassis/ANR15000/?PHPSESSID=92e39922fe85b484091b71c2354f0e51 Tuossa hinnassa taitaa olla mukana numeron laaserointi runkoon, ilman numeroa taisi olla niin että se oli jonkun 25e halvempi..

    Myöskin erittäin hyvä tuote: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Katalog/Chassis/ANR20004/

    Käy hyvin rungon ja korin väliin sekä takalokareiden ja korin väliin.

    vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146757

    Noista kuvista tulee kyllä mieleen että niinpä tietenkin, tuohan se on tässä vaiheessa tehtävä. Mutta jos rupean tuohon hommaan niin teen sen sillain että ne putket yhdistyvät vähän pidemmän matkan päässä yhdessä pisteessä mahdollisimman samanpituisina…. Rivikoneissa semmoinen on vähän helpompi toteuttaa mutta on sellaisia näihinkin rakenneltu…

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 103)