Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toimitusajat on sitten juttu erikseen…
Ja hinnat.
2cvjimmi: lähetin jo muutama päivä sitten postia oltermannille. Ei vielä vastausta.
Tuo rekkahomma kuulostaa hyvältä, mutta painotan nyt vielä että olisi tärkeää että suomen 2cv-kilta loisi viralliset suhteet franzoseen jotta kilta saisi ne händler-tunnukset. Ne händler-alennukset ei ole mitään nippelikauppaa, nettitilauksen 3% alennus on nippelijuttu verrattuna händler-alennuksiin.
Tavallisesti händler-tunnukset myönnetään vain valtuutetulle korjaamolle tai jälleenmyyjälle(händlerin suora suomennos on välittäjä), ja tämä on vähän special juttu että kilta saisi ne. Sitten kun niistä on sovittu on aivan sama kuka niitä osia lähtee sieltä asti hakemaan, kunhan se hakeminen tehdään killan nimissä.
Niin ja jos joku ottaa yhteyttä niin muistaa mainita että tästä on jo Autoklinik Rosenstock/Markus Kestner puhunut heidän kanssaan niin he tietävät heti että mistä on kyse. Niin ja saa mainita että kuulit tästä autoklinikan suomalaisen työntekijän kautta. Nimeä ei tarvitse mainita, ei ole vaaraa että sekoittuisin toiseen henkilöön.
Yhden weberin 5V vaihteiston olen aukinaisena nähnyt koska se oli RIKKI. On sinne hurjasti kamaa tungettu, ja se vitosen ratas on ihan perkeleen pieni (siis myös kapea). En nyt muista että mikä siitä oli rikki, mutta sen muistan että ei sitä silloin kuntoon kokonaan saatu kun sen säätäminen ei ollutkaan niin yksinkertainen homma mitä vakiovaihteiston säätäminen. Vaihteet jäivät “hankaamaan” korjauksen jälkeenkin.
Joo elikkä nyt on varmaa että suomen 2cv kilta saisi händler-tunnukset. Kuljetuskaan ei olisi mikään ongelma. Jotain siitä joutuisi maksamaan tietenkin, mutta halvemmaksi se tulee kuin tänne asti tulla osienhakumatkalle.. Jos nyt oikein muistan niin sellaisen standardikokoisen lavallisen roudaaminen suomeen (korkeintaan 100kg) maksaa 120e. Jos joku tuntee rahtareita (tai on rahtari) niin kaikkea voi aina sumplia jne jne.. Runkojenkaan toimitus ei ole mikään ongelma.
En nyt osaa sanoa että montako prosenttia halvemmalla händler-tunnuksilla tavaraa saa, mutta tuntuva alennus se on.
Hei hei, kuka ottaa virallisesti suomen 2cv killan puolesta yhteyttä? Tärkein esityö on jo tehty! Kiitokset händler-tunnuksien puhumisesta kuuluu sen nimiselle henkilölle kuin Markus Kestner.
Tänään kyselin vähän enemmän, ja franzose toimittaa jo tällä hetkellä norjaan ja ruotsiin tavaraa, eli suomi olisi seuraava looginen askel. Franzose on nyt myös tietoinen että suomessa on kiinnostusta.
Lukeekohan tätä kukaan killan henkilö joka päättää näistä asioista? Tuolta sivuilta löytyy yhteystiedot, ja sähköpostitse he satavarmasti ymmärtävät englantia. Jo pelkästään ne rungot olisivat hyvä syy luoda yhteys, ja jokainen pystyy sivuilta selaamaan että mitä kaikkea pientä kivaa sieltä löytyy. Jos kilta onnistuisi hankkimaan ns. händler-tunnukset franzoselle tavaraa saisi tilattua halvemmalla mitä tuolla hinnastossa lukee.
Pitäisköhän perustaa oma topikki?
Dyanen peltiosat: https://www.franzose.de/shop/artikel/rubrik.php4?cs=2cv&cm=dyane&cr=blechteile
2cv peltiosat: https://www.franzose.de/shop/artikel/rubrik.php4?cs=2cv&cm=2cv6&cr=blechteile
Ilmeisesti nuo sivujen liikennevalot päivittyvät automaattisesti varaston saldon mukaan. Me ollaan käytetty noita kalliimpia (94,90 €) pohjalevyjä ja niiden istuvuudessa ei kyllä ole ollut valittamista.
Kuulin huhua että huolletut kaasarit tulevat kohta franzosen ohjelmaan, kaasareista onkin huutava pula. Hinnan pitäisi pyöriä jossain parinsadan tuntumassa.
Minusta killan olisi tärkeää luoda (kuljetus)suhteet saksalaiseen der franzoseen (https://www.franzose.de), minulta löytyy hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Valikoima on laaja, vähintään cassiksen luokkaa ja hinnat mielestäni hyvät. Mutta tärkein syy miksi killan kannattaisi luoda kuljetusreitti franzosen ja suomen 2cv killan välille ovat franzosen valmistamat sinkityt rungot. Ne ovat yksinkertaisesti erinomaisia. Yksinkertainen _tukeva_ rakenne yhdistettynä upotussinkitykseen, sanoisin että ne rungot kestävät sen aikaa mitä bensaa saa huoltoasemilta. Tukevuuden myös huomaa ajossa. Haittapuoliin kuuluu jokusen kilon painavampi paino, se että rungon malli on mallia viimeisin putki-iskareille tarkoitettu, eikä saatavilla ole erikoisrunkoja (AK, vanhus jne). Hinta n. 800e.
Toimituksista puheenollen, ei löydy valittamisen sanaa franzosessa. He toimittavat ajallaan mitä lupaavat. Ainut moite mitä tulee mieleen on joidenkin jälkivalmisteisten peltiosien istuvuudessa, esim. tuulilasin kehys, mutta kyllä sen siitäkin hyväksi hitsailee, ja on sentään sinkittyä paksua peltiä.
Ja mistä minun kokemukseni franzosesta on peräisin? No työskentelen saksassa lähinnä rättärien huoltoon ja entisöintiin erikoistuneessa pajassa joka sattuu myös olemaan franzosen suurin asiakas. En kuitenkaan ole mikään franzosen palkkaama puhemies, olen vain myyty mies rungon (ostin yhden) laadun ja franzosen laadun perusteella. Pitäisi vaivautua kirjoittelemaan enemmän juttua suomen 2cv skenen ja saksan skenen eroista, siitä juttua riittää.
Eikai kukaan tuosta oikeesti hermostunu? Kyllä tälläisellä laitteella ajaessa täytyy olla mukana aimo annos itseironiaa, muuten on oikeasti järjiltään. Itse nauroin kovasti tuolle biisille.
Voi voi minkä 1-2-3 teki.
Tampereen välillä jokin aika sitten veto hyytyi kesken ja kuului vain broooooom kun kaasua survoi. No ei kun 1-2-3 irti ja parahdus: nokan keskipakosysteemin toinen tappi makasi irtonaisena “kärkikammion” pohjalla. Jostain syystä 123:n magneetti oli päässyt nousemaan ylöspäin ja ottamaan 123:en pohjaan kiinni katkaisten tapin jonka ympärilla magneetti oli. Asiaan saattoi vaikuttaa öljyvuoto joka oli alkanut jonkin aikaa aikaisemmin. Öljyä tulee nokan o-renkaalta.
Kikottaen ja lukitusliimaa käyttäen sain tapin paikoilleen jotenkuten ja testasin 123:a joka ei kuitenkaan päästänyt enää inahdustakaan. Sen pohjassa on pieni viiru magneetista, mutta sisuskaluissa ei näkynyt mitään vahinkoa kun sitä myöhemmin tutkin.
Vanhat keinot käyttöön-> keskipakosysteemi+kärjet paikoilleen ja matka jatkui.
Viikko sitten tarkastelin että miten tappi oli siellä jaksanut. Se heilui hervottomana kolossaan, mutta keskipakosysteemi piti sitä paikoillaan. Hieman hitsiä teki siitä uutta ehomman.
Eli mitä tästä opimme?
-Vanhat keinot ovat parempia tien päällä kuin rasiallinen moderneja hollantilaisia.
-Kikottaminen on olennaista rättärismissä.
-Hitsaaminen on myös hyväksi.
-Tippa lukitusliimaa magneetin ja tapin väliin saattaa pelastaa päivän jos käyttää 1-2-3-ignitionia.Omaani vedettiin perspuolella olevaan rakoon lämmönkestävää silikonia, ei siitä ainakaan haittaa ole ollut. Kestävä laite muutenkin, n. kilometri asennuksen jälkeen ajo katkesi kesken päksäyksen myötä, syynä pakosarjan kautta maita saanut laitteen keltainen(muistaakseni) johto. Kyllä siinä meinasi itku päästä kun pelästyin että nyt paloi (kirjaimellisesti) yli 1000 mummoa oman tyhmyyden/huolimattomuuden takia. No ei sentään, uusi 20A tai 15A (!!!)sulake pesään ja kovaa ajoa. Still going strong. (yli 10tkm ajettu) 😆
Eihän se kallis olekaan verrattuna muihin autoihin, mutta se on kallis minun budjettiini verrattuna. Sain jo yhden tarjouksen, joten ilmoitukseni kannatti henk.koht. näkökulmasta..
Tietenkin varaosien saatavuuden näkökulmasta kannattaisi ostaa sitroselta, automecasta tai a-artikkelista. Olen kuitenkin valitettavasti vakuuttunut että kymmenen vuoden päästä saa viinaa halvemmalla kuin bensaa ja siihen asti ajelee niillä osilla mitä suomesta saa tällä hetkellä. 😥
@JTI wrote:
Kysyinkin. Toimittavat hintaan 155 euroa + VAT + rahti. Eivät valmista itse, vaan ne ilmeisesti valmistaa http://www.ecas.co.uk. Kotimaasta löytynee näilläkin sivuilla mainostettuja 50 eurolla. Laadusta en osaa sanoa, kun en ole nähnyt.
Mulla on se tavallinen versio alipaineensäädöllä yykaakoosta ja hyvin toimii. Tai no toimii kun ei ole käytössä sitä alipaineensäätöä. Sen ominaisuuden olis voinu jättää hyllylle.. 😳
Kai senkin sais toimimaan kun vaan jaksais säätää..mutta mikään valmis plug&drive laite se ei sillä alipainesäädöllä ole.Kannattaa tilata jos sattuu oleen parisataa “ylimääräistä”.
Tuolta voi, ja kannattaa, kysellä 123-Ignitionia.
-
JulkaisijaArtikkelit