Kirjoitetut vastaukset

Esillä 13 viestiä, 91 - 103 (kaikkiaan 103)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pyyhkimien katkaisin #130784

    Jasu: olisko toteutuksesta olemassa sähköisiä kuvia? Ostin viimekesänä tarpeelliset laitteet keskuslukituksen asennukseen, mutta se jäi hieman kesken. Varashälytys on toiminnassa, mutta solenodit on asentamatta. Ja liiketunnistin kattoa varten pitäisi myös laittaa.

    Mielessä on kyllä suunnitelma kohtuullisen näkymättömään asennukseen, mutta aina voi saada uusia ideoita toisilta.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv harrastus/elämäntapa #130829

    Mietin eilen että miksi pidän rättäreistä. En siksi että usko ja hartaus olisi himmenemässä, vaan siksi että aloin ihmettelemään sitä minkä takia voi olla niin kova ikävä rättärin (eloton laite loppujen lopuksi[vai onko?]) rattiin. Se viettää talviunta toisaalla, ja kuljetuksesta vastaa HKL:n tarjoamat palvelut.

    Keksin niin monta syytä että ikävä vain paheni. Tärkeimmäksi syyksi tajusin sen että rättäri on niin NAURETTAVA! Ja pelkästään hyvällä tavalla. En usko että kovin moni kuljin aiheuttaa vielä kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen ääneen nauramista pelkällä ajamisen ilollaan. Jos ei puhuta räjähtävän suorituskyvyn aiheuttamasta kutkutuksesta.

    Rättärissä:
    Hidas eteneminen->hauskaa. Keikkuminen ja vaappuminen->hauskaa. Ulkonäkö->hauska. Yleinen fiilis->hauska.

    Kun joskus ajellessa näkee että ihmiset nauravat ääneen ja osoittelevat sormella en pahastu, vaan ajattelen että “Hauskaa kun muillakin on hauskaa hauskan kulkimeni ansiosta.”

    Ikää minulla on 21w, enkä aio Koomasta luopua jos ei elämästä ja kuolemasta ole kyse. Silittelen sitä sitten tallissa kun vetyasemilta ei saa bensiiniä.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130543

    Se kutonen oli ennemmin mielestäni lilan sininen. Aika erikoinen ja hieno väri. Se oli kunnostettu täysin 80-luvulla, jonka jälkeen sillä ei oltu ajettu paljon mitään. Taisi olla alle 5000km se kilometrimäärä. Uusi kone laitettu.
    Ei ollut peppureppua. Muuta en siitä muista.
    Sitä ajoi sellainen eläkeikäinen mies, ja kyydissä oli nuorempaa porukkaa.

    Onko sulla Jasu Superi, vai superin runko käytössä kutosen koneella? Vai pelkkä runko irrallaan?

    Nouseeko muutosprosentit vähemmän jos osien vaihtaminen on “tarpeellisempaa”?

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130534

    Joo, nyt palailee mieleen kuva tuollaisesta vaihteistosta minkä perseestä lähtee se kardaani. Samoin kuva rungosta jonka sisällä se menee. Jossain olen nähnyt kuvat niistä.
    Olisi mielenkiintoista nähdä kuva niistä takajarruista..
    On varmasti harvinainen setti tuollainen kokonainen alusta+vaihteisto.

    No jopas kuulostaa hyvältä nuo siirtokilvet! Ei muuta kuin sovittamaan XM:n/Xantian/C5:n V6:sta GS:n viisilovisen eteen! Ja Bijoun virtaviivainen kori siihen päälle… 😉

    Jos tuollaista lähtisi tekemään niin siihen voisi samantien laittaa hydropneumaattisen jousituksen. Se oli aika hieno se “2cv9” Hydropneumatic. Näin sen ekan kerran tuolla Italiassa vaikka onhan se jonkin aikaa ollut olemassa. Kuormattavuutta ja mukavuutta taatusti löytyy.

    Ei sulla Jasu muuten satu olemaan mitään tekemistä sen jyväskyläläisen kutosen kanssa millä oli ajettu alle 10tkm? Sataa ja kymmentä päästi sellainen menemään Italiaan mentäessä meistä ohi, ja Tanskassa osuttiin samalle huoltikselle..

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130531

    No prkl. Aina pääsee pikkuveli nokittaan. 😳

    Mutta sellainen pitäisi olla mieluusti joskus tuotu maahan ja rekisteröity.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130529

    Siirtokilvillä? Kuinka kauan siirtokilvillä saa ajaa? Paljonko maksaa?

    Tehdashan ei ole tehnyt 2cv-pohjaisia 4×4:sia muuten kuin kahdella moottorilla, joten se voisi tosiaankin olla hankalaa rekisteröidä. Lisää mopon karkailua: Kahdella viritetyllä GS 1,3 moottorilla tehty 4×4. Ihan sama mikä kori siinä olisi päällä, puuhun sillä pääsisi. Ellei jopa kuuhun.

    Se Hollantilainen V8-sätkä oli rakennettu jonkin ameriikan ihmeen rungon päälle. 400hp ja automaatti.
    Kuulin Italiassa Hollantilaisilta telttanaapureilta että tämä kyseinen V8-sätkä ei ollut rekisterissä edes Hollannissa, mutta että Hollannin 2cv kerholla on toinen V8 minkä he ovat saaneet rekisteriin.

    http://www.2cv.nl/publicaties/v8/

    Tässä on se mikä oli Hollannin kokouksessa ja ei ilmeisesti ollut rekisterissä. Ennen tuosta sivusta oli englanninkielinen versio, mutta se on kadonnut.

    Eikai sentään Bijouseen isompaa konetta. Se olisi sellainen mitä kävisin vain rasvailemassa tallin perällä.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130527

    Eikä tosiaankaan kannata ottaa tosissaan tuota puristiosuutta. Olen itsekin puristi! En voisi kuvitella ajavani muulla kuin Citroënillä. Noh, superautoja ei lasketa (Ferrari, Porsche, Bugatti yms.), mutta niistä nyt ei ole pelkoa. 😕

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130526

    Joo, sori kun erehdyin yrittämään humoristista näljäilyä.

    En taas näe kovin suurta järkeä siinä että käytetään supernopeasti loppuun alkuperäisiä 2cv:n osia. Lisäksi tehot jäävät kuitenkin (100hp raja tuskin rikkoontuu vapaastihengittävänä, ENKÄ kannata turbottamista) niin kovin pieniksi. Säästetään ne alkuperäiset osat siihen maisemareittejä pitkin ajeluun. Pientä tuunausta voi tietenkin harrastaa jos se ei laske kestoikää.

    GS:n 1,3 on otollinen lähtökohta kulkevampaan sätkään. Sille ei tarvitse tehdä mitään tuunausta ja meno on huimaa. Vakio neljällä vaihteella vie 160km/h. Olen ollut kyydissä. Kierrokset olivat tapissa. Huimempaa on kuitenkin 0-100km/h kiihdytys.

    Jos vielä virittää tuota konetta mm. nostaa kiertävyyttä ja tehoja&vääntöä ja laittaa viisivaihteisen lootan niin en ymmärrä miksi 200km/h olisi utopiaa. Hullultahan se kuulostaa, muttei se tee siitä utopiaa. Onko se enemmän kuin tarpeeksi? TOTTAKAI! Mutta kiehtovalta se kuulostaa tämän nuorukaisen mielestä.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130521

    Polttokennot tulevat luultavasti olemaan se seuraava auton liikuttaja pidemmän matkan ajossa. Kaupungeissa ajellaan myös akkulaitteilla. Jos hyvin käy niin Suomessa saa rekisteröityä sähkömoottorisen rättärin tieliikenteeseen. Akuilla toimivan. En usko että polttokennoilla. Sitten tulee kyllä ikävä bokserin pörinää. Voihan sitä kyllä tehdä laitteiston mikä jäljittelee pörinää kaiuttimien kautta. 🙂

    Kyllä se varmaankin vie yli kahdeksan kaupunkiajossa. Yli kymmenen jos ajaa raskaalla jalalla. Mutta turha jossitella. Pitäisi kysyä omistajalta.

    Tosiaankin painot on nousseet: eikös C2 paina jotain 1300-1400kg?? Järjetöntä..

    Onko uuden auton ostaminen koskaan järkevää? Arvo tippuu niin nopeasti että autosta pitää päästä kolmen vuoden päästä nopeasti eroon että saa vielä jotain vaihdossa uuteen..
    Veikkaan että ihmiset eivät vielä tiedä kovin hyvin tuosta peak oil-teoriasta. USA:ssa hallinto on kyllä tiennyt sen 60-luvulta lähtien. Peak oil on varmaankin tärkein syy tuohon Irakin ölj- eikun kansan vapauttamiseen.

    Nojoo, mutta politiikka erikseen.

    Pistä vain se sähkömoottorilinkki.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130518

    Heh.

    Mutta loppujen lopuksi tämä on vain teoreettista haaveilua, koska viiteen vuoteen ei tule rahallisesti kyseen superin hankinta. Kannattaisikin alkaa paneutumaan sähkömoottorin laittamiseen sätkän nokille. Mobile.de:ssä oli sellainen myynnissä.

    Tämä siksi, koska olen alkunut pelätä että jo kymmenen vuoden päästä saattaa olla todella paha öljykriisi. Hakusana peak oil googleen, jos tuo tuntuu utopistiseltä. Siitä olen vakuuttunut että ajokorttini tämänhetkistä voimassaoloaikaa en pysty bensamoottorisilla kulkimilla ajamaan.

    Kadehdin teitä vanhukset. 🙁

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130514

    Nameone:

    OK.
    On totta että aikamoista sotaahan tuo on. Kallista ja aikaavievää. Mutta siinä on kyllä jo sitten huomattava ero.

    Kulutuksesta:
    Tiedän yhden viritetyn Superin joka vie n. 5L/100km maantieajossa. Suorituskyky on räjähtävää. En viitsi tarkempia speksejä laittaa koska sen omistaja ei välttämättä sitä toivoisi. Velipoika Akaile siitä jossain keskustelussa kertoilikin.

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130513

    Hyvä on: luovun Superin puolustamisesta järkiperäisiin syihin vedoten.

    2cveilyyn perinteisisti kuuluu Vesan kuvailema kiireetön eteneminen. 2cv+hyvä suorituskyky=perinteisesti epätosi yhtälö. Juuri tämä tekee Superin niin huvittavaksi. Se on niin perinteiden vastainen, että se vetoaa sisäiseen anarkistiini! 😆
    Lisäksi siihen liittyvä rakentelu kiehtoo myös.

    Myönnän myös olevani nuori henkilö jota suorituskyky viehättää.8) Tiedän etten ole ainoa. Eikä se välttämättä ole iästä kiinni. Toivon tosiaan että rajoituksia pienennetään, koska en aio nykyisestäni alkaa rakentelemaan Superia, enkä siitä myöskään aio luopua.

    Tuon myönnettyäni kysynkin että ovatko kaikki Superi-vihaajat ryppyotsaisia puristeja? 😉 ❓

    Mielestäni purismi on ahdasmielisyyden synonyymi, mutta olenkin tälläinen nuori radikaali hulttio.. 😈 Hah! Osaan kyllä hillitä kaasujalkaani silloin kun tehoa on tarjolla. Jos on tarvetta kaahata, niin se tehdään sitten radalla muita vaarantamatta.

    Ei oteta tätä liian vakavasti, kukin tavallaan ja antaa kaikkien kukkien kukkia.

    Jouluja

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130510

    En minä turbon laittamisesta 2cv:hen ole puhunut.
    Tämä oli lähinnä vastine tuolle turboputki-keskustelulle. Kovempaan kulkemiseen on tarvetta kun jostain noin pienestä erosta täytyy jauhaa noin pitkään. 2cv Super on Ami Super korinvaihdolla. Ei mikään kupla.

    Jos radiopersoonien mielipiteitä aletaan tosissaan kuunnella eduskunnassa varsinkin nelkkukuskit, ja hitaammat, joutuvat säännöllisesti maksamaan sakkoja jos haluavat ajaa taajaman ulkopuolella.

    Ymmärrän kyllä alkuperäisyydenkin päälle, mutta maailma muuttuu ja liikenne sen mukana. Ottaisin kyllä mielelläni täysin alkuperäisen 2cv:n, ja mitä vanhempi sen parempi. Se olisi museorekisterissä ja seisoisi suurimman osan vuodesta tallin perällä. Kävisin sitä siellä silittelemässä ja kauniina kesäpäivänä kaupungilla hieman ajelemassa. Mutta nykyisen liikenteen sekaan maantielle en sillä menisi.

    Superi on miellyttävä ajaa kun ei tarvitse katsoa kilometrin pituista rakoa satasen alueelle liityttäessä.

    That´s it.

Esillä 13 viestiä, 91 - 103 (kaikkiaan 103)