Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 92)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna #147929

    Päivitin ekaa viestiäni, kun tuli pidettyä tallissa avoimien ovien päivää lämpimikseni.

    vastauksena käyttäjälle: Pultti vaihteiston kyljessä APUA ! #150742

    Sama vika, mutta luulen, että niin on kaikilla.

    Olikohan se nyt niin, että laatikko ns. huohottaa sen kautta, eli ei tule painetta lootaan.

    Viisaammat voi neuvoa, mulla tämmöinen mielikuva jostakin.

    vastauksena käyttäjälle: "Me ihmeelliset sätkäläiset" #150380

    Mun kategoria on “kesäkäyttösätkäilijä”.
    Eli Sitruuna on toukokuusta syyskuun loppuun varsinaisena ajokkina.
    Sillä hoidetaan kaikki neljää pyörää vaativa huvi- ja hyötyliikkuminen.

    vastauksena käyttäjälle: Kattomekanismi #150362

    Jäsen Hukki kirjoitti:

    Mekanismi on todennäköisesti oikein, mutta jos sinulla on ns. ulkoa avattava katto, niin siinä on se etupalkki eripaksuinen kuin sisältä avattavassa.

    Näin asia lienee, koska minulla oli vastakappale, joka tulee etulistan sisään tappien kiinnitystä varten ja se näytti olevan noin 50mm vahvempi kuin oman katon listan sisämitta.

    Käänsin aukaisumekanismin myötäilemään korin muotoa ja se kyllä paransi tilannetta. Nyt suljinmekanismit näyttäisi toimivan oikein.

    Katon saa siis kiinni, mutta rakoa jää etureunaan edelleen, koska tapit ottaa kiinni etuikkunan yläpuolella olevaan alumiinilistaan, jonka alla on tiivistekumi.

    Vaihtoehtoina on:
    1. Kolota alumiinilistaan tapeille tilaa.
    2. Kehitellä paksumpi kumitiiviste katon etureunan ja nykyisen tiivisteen väliin.
    3. Unohtaa koko juttu ja palata vanhaan ulkoakäytettävään mekanismiin.

    Pitää varmaan ottaa ns. Väyryset ja nukkua yli yön.

    vastauksena käyttäjälle: Kattomekanismi #150358

    Eli sisältä avattavan katon raamiosa on korkeampi ja menee alemmaksi.
    Ulkoa avattavassa on matalampi ja siksi ne tapit ottaa kiinni koriin ikkunan yläpuolella.
    Ymmärsinkö oikein?

    Sovittelin noita kiinnityslinkkujakin, eikä niilläkään tosiaan mekanismia saa lukittua. Olivat muuten sitten vielä samankätiset molemmat, eli toinen menisi vaihtoon joka tapauksessa.

    Pahasti vaikuttaa siltä, että tämä osa projektia tulee peruuntumaan ja pitää vaan jaksaa rullailla kattoa edelleenkin.

    vastauksena käyttäjälle: Soodapuhallus! #148460

    Onkos kukaan muuten koittanut maalinpoistoa ihan painepesurilla tiukalla suuttimella metallipinnoilta – noin puskurit vieläkin hinkkaamatta.

    Tuli vaan mieleen kun putsailin saunan lauteita ja sohasin vahingossa kiukaaseen, niin lähti maali aika noileesti.

    vastauksena käyttäjälle: Rättisitikka TV:ssä #131528

    Eilisessä Amazing Racessä oli useampi 2 CV ja yksi Tiinakin vilahtamassa taxina Madagaskarilla.

    Kilpailijatkin ajelivat taxi 2CV:llä.

    Hauska piirre oli, että lähes jokainen taxi piipahti ajon aikana bensa-asemalle, jossa tankkaaja pisti litran pulloon bensaa, ja se sitten kaadettiin tankkiin.

    Eli auto kuluttaa vähemmän, kun ottaa litran kerrallaan?
    Vaihtoehto kaksi, ostetaan bensaa vaan sen verran kun kyydistä saa tienestiä.
    Vaihtoehto kolme, bensa on kultaakin kalliimpaa, siis elintasoon suhteutettuna.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhus -63-MYYTY #148241

    Kannatta varmaan vähän herkistellä, eli kiertää konetta veivillä ja öljyt olis hyvä vaihtaa jo ennen kuin meet pöräyttään käymään.

    Kummasti ne paikat antautuu, mutta jumitusta on varmaan siellä ja täällä.

    vastauksena käyttäjälle: Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna #147926

    Jaahas, kai täytyy kohta alkaa taas värkkään, kun rupeaa lämpiämään, että saa tallin lämpöisemmäksi.

    Kyselin tuossa puskurien hiekkapuhallushintaa. Noin 100€ puhallus ja pohjamaali.
    Soodapuhallus olisi 60€, mutta ei pohjamaalia.

    Mietin tässä, että kannattaisko ruveta hinkkaamaan itse.

    Mitens olette toimineet ja millä välineillä? Onko kova homma?

    Pinnassa on viime kesänä pensselillä sutaistu harmaa Ferrex, ruostetta ei pahemmin ollut, eli puskurit ovat ok. maali oli lohkeillut paikoittain.

    vastauksena käyttäjälle: Upea 1954 AU myynnissä Saksassa #149825

    Joo ja halpa.

    vastauksena käyttäjälle: Napanöyhtääkö välissä? eli pyöränavan ongelma #149474

    Minäpäs veistelin puusta sopivan kartion ja sitten reilusta vasaraa perään.

    Kun laakeri herkesi sen verran, että sai meisselin reunan päälle. Sillä sitten tasapuolisesti joka kantille.

    Toimi ainakin mulla.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 -83, mitä tehdä #149259

    Minkä takia kaikkien pitäisi museoida.
    Aja vaan omallasi, ajettavaksi ja nautittavaksi se on tehty.
    Pelisi on luultavasti liian hyvässä kunnossa museoitavaksi, paat sitten 200.000 km:n jälkeen.

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin äänentoisto #133931

    Kiitosta, yritetään näillä, kunhan lämpenee, nyt on meillä 15 pakkasta, joten pysyttelen kaukana tallista.

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin äänentoisto #133927

    Onko kellään kokemusta näitten uudempien radioiden ja kaiuttimien liittämisestä kulkimeen?

    A. Miten nämä fiksut nykyliittimet puretaan pelkäksi virtajohdoksi radiolle ja radiolta kaiuttimille meneväksi piuhaksi?
    B. toimiiko sen jälkeen mikään, vai mitä tapahtuu ?
    C. Mistä ootte virran ottaneet, sulakeaskilta vai?

    Vastauksella ei ole vielä kiire, mutta kunnon ohjeita jaksan odotella muutaman viikon, kun ei o noi lämpimät vielä alkaneet (kylmä talli).

    vastauksena käyttäjälle: O: Suomenkielinen korjausopas #132036

    ^ no vielä parempi.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 92)