Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Mekin saatiin “suoraa palautetta” Torunissa myydessämme Helppeja kiertämällä aluetta, kun ranskalainen priskunta halasi ja pussaili sekä minut että Jaanan ylistäen Apua-Helppiä :).
Olivat saaneet apua Hampurin lähellä matkalla Toruniin, kun kytkin hajosi. Todella motivoivaa tuollainen palaute !!
🙂
LasseHienoa että tällaista jarjestetään, hyvä jimmi :)).
Valitettavasti ei päästä mukaan 🙁
Lasse@JaanaMoro !
Jos noin paljon on jo kiinnostusta ja kohtuuhinnalla saisi sarjan tehtyä, niin voisko killan varaosamyynti mahdollisesti ottaa loput myytäväksi ? Minullakin on yksi, mutta huomasin sen sopivan vain peltisen ilmasuodattimenkotelon kanssa, muovinen on liian iso. Tämä kannattaa ottaa huomioon, että tekisi mallin joka sopii muovisen kanssa.
LasseMoro !!
Sunnuntaina katsoin yhden Amin pellin alle ja noin päin ne jarrusatulat siellä oli. Entistä vakuuttuneemmaksi tulin, että on huollen “helppous” kysymys, sen verran ahdas se Amin korinpuoleinen osa konehuonetta on ja kun lokaritkin on vaikeampi irrottaa. Jarrupaloja tarkastetaan ja vaihdetaan useammin, kuin käsijarrupaloja. Voi olla toki käsijarrukahva/vaijerikin syynä, sitä en huomannut katsoa.
LasseJos alat itse tekemään, tutki ensin nykyiset säännöt, ymmärsin ettei ole enään niin helppoa kuin ennen.
LasseMoro !!
En tunne kovin hyvin Amin rakennetta, mutta voisiko kysymys olla huollettavuudesta. Amissa kait lokareiden irroitus ja jarruihin käsiksi pääsy on vaikeampaa kuin 2CV:ssä. Muistaakseni myös Amiin tuli levyt ennen 2CV:tä. Voihan olla, että myöhemmin on huomattu myös turvallisuusjuttuja ??
LasseMoro !!
Et neuvo mitään väärin, halusin vain varmistaa, että mutteri tuli bensapumpun puolelle. Vanhuksen lauhduttimessa oli vain kolot, niin että sen voi nostaa ylös pulttia löysäämällä. 🙂
LasseMoro !!
Öljynlauhduttimen pultin laitoit kait oikeansylinterin puolelta sisään, niin että mutteri on vasemman sylinterin ja bensapumpun puolella ?
Siistiä työtä, hyvä kone tulee tuosta, ajaa mutkasta tietä näkymättömiin ,)
LasseMoro !!
Sulla on tekemisen meininki !!
🙂
LasseMoro !!
sen tapin löysyyden saattaa tuntea jarruja avaamatta takapuoleltakin, koita ainakin ensin 🙂
LasseMoro !!
Mulla pitäis olla Citikan kansio työkalupiirustuksia autotallissa, tarkistan asian. Tuli joskus mukana kun ostin yhden täällä lopettaneen korjaamon sitikkakamat 2Cv:n osalta. Myös korjaamokäsikirjat mikrofilmillä tuli mukana ja epäkunnossa (varmaan lamppu palanut) oleva lukulaite :).
LasseHienot savut !! 8)
LasseOta venttillikopan kannet auki ja tarkista ettei venttiili ole jumittunut auki, muuten komppaan Mustahattusta. Voi sen naftan laittaa sylinteriin ja kääntää koneen kyljelleen ja antaa lillua ja sitten toinen puoli. Avaisin kuitenkin yläkerran sen jälkeen kun olet saanut liikkumaan ja putsaisin.
LasseMoro !!
Voitele nyt ihan ensiksi se virta-avain ja lukko, että palauttaa kunnolla. Ei startti kovin monimutkainen ole, jos et halua itse purkaa, niin ehkä paikkakunnallasi on vielä autosähkö-sähkömies, joka korjaa vanhan. Veivillä lähtee, jos säädöt kohdallaan, mutta ei ehkä ihan “jokanaisen päivittäiseen käyttöön” sopivaa puuhaa. Jos on pelinainen, niin kyllä työkavereilta saa ihmetykset, kun veivillä täräyttää sätkän tulille 🙂
Varmaankin molemmat sekä alkuperäinen että tarvike ajavat asian, jos haluat uuden hankkia.
LasseMoro !!
Mahtaako Apua-Help tulla ulos painosta jo niin, että saisi mukaan Gouvyyn (8-10.5) ja Ranskan kansalliseen (13-17.5) myyntiin. Tavan mukaan oon niitä myynyt täkälaisissä tapahtumissa.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit