Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Tarkista ensin kytkimen ja paininlaakerin kunto. Sitten vauhtipyörän silmälaakeri (katso Jukan juttu täällä toisaalla). Ei ne sisällä olevat laakerit yleensä hajoa, vahvaa tekoa tuo laatikko sätkässä on. Kytkinakselilla on pieni sivuttaisvälys ihan alunperin, juuri sitä varten se vauhtipyörän laakeri on. En lähtisi koko laatikkoa purkamaan ennen noiden kohtien laittamista ja kokeilua. Sitäpaitsi nuo hommat voit tehdä irrottamatta vaihdelaatikkoa, kun kone on pois !! Ja kun kerran kone on pois suosittelen koko uuden kytkinpaketin laittoa, niin menee sitten taas 15 vuotta.
LasseMoro !!
Juu kannattaa lähempääkin lähteä katsomaan, täältä “kauempaahan” sitä ei edes mietitä ja säitä kyttäillä älypuhelimesta, vaan lähdetään matkaan kun kerran on päätetty mennä. 😛
Eli nähdään pe illalla myöhään
LasseMoro !!
Suomalaisten mahdollisesti järjestämiin Raideihin Puolan kokoukseen on keskieurooppalaisilla harrastajilla kiinnostusta osallistua, jos mahdollista. Kyselyjä tulee lähes joka kokouksessa.
LasseMoro !!
Suomi-Paku Öklämöykky kesäretkien ajossa, Airelle kutonen täällä Rysälässä ainoana autona ja likkuu koko vuoden (5-10tkm) vuodessa, riippuen onko kansainvlinen kokous vai ei ja kuinka kaukana ,). Toki jos talvella lähden pidemmälle matkalle esim. saksaan, niin otan vuokra-auton, kun en raaski Airellea suolassa tuhansia kilometrejä kylvettää vaikka talvirenkaat minulla siihen kyllä on, jotka nykyään saksassa vaaditaan keliolosuhteiden mukaisesti.
Tosin en tarvi autoa päivittäin, kun poljen polkupyörällä 4,8km työmatkan.
LasseHuh Huh !!
Onhan mahtava ohjelmapaketti !! Kyllä tulee upea viikonloppu, ihan nyt jo jalka vipattaa 8)
😆 😆
Ilmottauduttu on ja tulossa ollaan !
LasseMoro !!
Monta hyvää laatikkoa on pilattu huonolle kytkimellä/kytkimen säädöllä. Laatikkohan toimii kuin junan vessa, jos kytkin kunnolla irrottaa. Tietty pitää kepin olla oikeassa asennossa ja vaihdekepin liuku-kumien ja nivelkumin olla kunnossa.
LasseMoro !!
Lankakeino on hyvä.
Minä olen pikatarkistuskeinona käytänyt mittaa vanteesta rungon pokkauksen reunaan, siis mitattuna vanteen edestä ja takaa. Jos ero per puoli on 0-2 mm, niin aika lailla kohdallaan haritus. Tässä näkee myös ohjauksen/pyörien asennon suhteessa runkoon, onko suorassa.
LasseMoro !!
Uutta putkea vaan ja jos vanhat banjot ei ole ruostunut voi ne käyttää. Ja kuten Mase jo kirjoitti hopealla kiinni. Joskus uusin banjoja ja löysin aihoita dieselpumppuja korjaavasta liikkeestä, ei ihan samaa mittaa, mutta pienellä hiomisella hyvät.
uusiakin vanhuksen putkia saa, mutta korjaaminen on kivaa 😆 😆
LasseMoro !!
Nyt huomasin, että Autohavainnot osioon linkittämäni kuvan linkki lakkaa toimimasta jostain syystä. Olen lisännyt/uudistanut sen nyt kerran. Mistäköhän johtuu ?
LasseMoro !!
Kannattaa tarkistaa, että öjyn mittatikun kumi istuu oikein ja sulkee kunnolla tikun putken. Väitän joka kolmannessa sätkässä kumin nousseen hieman ylöspäin ja tällöin on riski menettää alipaine kampikammiossa tikunreiän kautta.
Kumihan on kiinni siinä mittatikun lenkissä ja kun tikkua vedetään ylös lenkki vähän suoristuu ja kumi nousee ylemmäs.
Korjauksen voi tehdä helposti tongeilla lenkkiä takaisinpäin taivuttamalla ja aina välillä kokeilemalla kumin istuvuutta putkeen. Kumi kuuluu painua putkensuuta vasten levennysosaan asti. Tosi helppo korjaus öljyvuotoihin 😆
LasseMoro !!
Täältä löytyy vastauksia kysymyksiinne:
http://www.cats-citroen.net/citroen_2cv/2cv_colors.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hyvä listaus !!
LasseSaimpas kuvan napattua puskan takaa 😛
LasseMoro !!
2CV: halogeenit haettu pois.
LasseMoro !!
Laitoin yv:tä, ostaisin pois jos ei jo mennyt.
LasseMoro !!
Mulla vain tuon ainoan kerran tähän mennessä.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit