Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Kuivana tuntuu pieni välys käsin, mutta jos oikein kolkkaa ja vemppaa, niin lopussa on. Aina voi vertailla noita kahta keskenään.
Väljä kiertokanki menee aika nopeasti loppuun ja muistaakseni nelkun koneessa on suuri riski, että kiertokanki tulee lohkon kyljestä läpi ja sitten on jo melkein täystuho koneen osalta.
LasseMoro !!
Tykkäys Sonnenlandin puolesta, ei halpa, mutta hyvä.
LasseMoro !!
Helmikuussa just hitsattiin äiteen ZX:n takavaimentajan eteen sellainen, kun muuten putki oli ihan “priimaa”.
Tampereella löytyi ihan Helmisen Autotarvikkeesta, joka muuten hyvä varaosapaikka ja opastava palvelu, suosittelen.
Eipä ole varaosanumeroa tässä.
Nyt vasta katsoin nuo sun kuvat ja taidat hakea “uros” päätä, me tarvittiin “naaras” pää.
LasseHa haa !!
Noitten kuumeiden kanssa vielä pärjää, mutta annas kun tulee CAM-positiivisuus !!
🙄 🙄
LasseHyvä Akaile !!
Terävä huomio, 18mm kuvassa ei todellakaan ole tiivistettä. Olisi mielenkiitoista tietää mikä on mittatyökalun mitta, voihan olla, että tiiviste on otettu huomioon sen mitoituksessa (Eli 18mm – tiivisteen paksuus). Myönnän tämän olevan teroreettista pohdiskelua, jolla ei välttämättä ole käytännön merkitystä 8)
LasseMoro !!
Seppo suuntaa vähän pohjoisemmaksi.
Miten olis ajelu Parikkala-Kitee-Ilomantsi-Ruunaa-Kuhmo-Paltamo-Onnela (Vuolijoki), reitti rajan pinnassa. Ruunaalla upea retkeilyalue ja mahdollisuus koskenlaskuun ja patikointiin.Lasse
Hienoa !! Onnittelut !!
Makee peli ja mukava kone tuo 18hp ajella 😀
Ajetaan joskus kesällä kiltatapahtumassa yhteen !! 😕
LasseMoro !!
Palaan vielä tähän aloittamaani keskusteluun.
Löytyykö joukosta ko. historian vielä muistavia henkilöitä, voisin olla vapaaehtoinen kirjaamaan asoita/muistikuvia/faktoja omatoimisesta maahantuontihistoriasta ylös, jos muitakin muistajia löytyisi. 8)
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään 😆 , mutta kuitenkin !!
Lasse, itse vain yhden rakennussarjan 1980-luvulla ja 3 kpl kokonaisia 2000-luvulla tuoneenaMoro !!
Minä kyllä mittaisin sen tiivisteen kera, joka kannen ja rungon väliin tulee, kuten tehtaan kuvassa on. Ymmärtääkseni on tarkoitus säätää bensan pinta uimurikammiossa oikeaksi suhteessa suuttimiin jne. ja silloin tiivisteellä on merkitystä juuri Akailen mainitseman verran.
Jos tiivisteen jättää pois on bensanpinta tiivisteen verran alempana uimurikammiossa. Sitä en osaa sanoa paljonko tällä asialla merkitystä on, varsinkin kun toleranssiksi annetaan +- 1 mm joka on ilmanmuuta vähemmän kuin tiiviste tai siinä tapahtunut vanhenemisen aiheuttama muutos.
LasseMoro !!
Kannattaisi mitata puristukset, niin näkee männänrenkaiden/venttiilien kunnon. Sellainen pikku juttu, olethan tarkistanut, että öljytikun varren kumi painuu kunnolla tikunholkin suuta vasten ? Tämä kumi hinkkautuu helkopsti ylöspäin ja ei sulje enään kunnolla tikun reikää.
LasseMoro !!
Joskus laskin tullin tilastoista tuodut sätkät vuosittain:
2005: 4kpl 2CV
2006: 5 kpl 2CV 1 kpl Ami Break
2007: 5 kpl 2CV 1 kpl Dyane 1 kpl Ami6 Break
2008: 15 kpl 2CV 1 kpl Dyane 1 kpl Ami8 1 kpl Ami Super 1 kpl Aca 1 kpl Mehari
2009: 7 kpl 2CV 3 kpl Ami 3 kpl Ami Break 2 kpl Aca
2010: 4 kpl 2CV 1 kpl AK350 2 kpl AK400
2011: 4 kpl 2CV 2 kpl AK 1 kpl Aca
2012: 4 kpl 2CV 1 kpl Aca 1 kpl Mehari
2013: 2 kpl 2CV 1 kpl Aca
Eli noina vuosina yhteensä 75 kpl: 50 kpl 2CV, 2 kpl Dyane, 9 kpl Ami, 1 kpl Ami Super, 6 kpl Aca, 1 kpl AK350, 4 kpl AK400, 2 kpl Mehari.
LasseMoro !!
olin tuon laitteen kyydissä “veden haku reissussa” englannin kansallisessa elokuussa. Kylläpä vesikannu liikkui “jouhevasti” 😳 :evil:.
Lasse11.3.2014, 14:46 vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160740Moro !!
Eurothan on suhteellisia, mutta prosentit ja indexit tilastoissa kovaa kamaa. Indexi näyttää nousseen 2,1 kertaiseksi vuodesta 1999 viime vuoteen. Jos nyt sitten spekuloi euroilla, niin vuonna 1999 500 markkaa maksanut “projekti aihio” maksaisi nyt 500/6*2.1= 175 euroa. Vastaavasti katsastettu nelkku josta pyydettiin vuonna 1999 3000 markkaa maksaisi nyt 3000/6*2,1=1050 euroa. Kuulostaa loogiselta, vai mitä ?
LasseMoro !!
Ulosveto saattaa onistua myös ihan laittamalla vanne paikoilleen kiristämällä pyöränmutterit ja sitten renkaasta kiinni ja hemputtelee jarrurummun pois paikoiltaan.
LasseEihänny toki oo lopetettu, just ajeltiin kaverin kanssa 3500km Raid Porotokkaa laina sätkällä, oli muutama muukin liikkeellä.
Etelässä (Kemin eteläpuolella) oli vaan suolatuhjuiset kelit, pohjoisessa kauniit hanget korkeat nietokset.
Keskikulutus oli 5.7 l /100km, mielestäni kohtuullinen Nokian nastallisilla talvirenkailla kahdenhengen kuormalla.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit