Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 241 - 255 (kaikkiaan 756)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV4 kampiakseli #172352

    Moro !!
    Kuivana tuntuu pieni välys käsin, mutta jos oikein kolkkaa ja vemppaa, niin lopussa on. Aina voi vertailla noita kahta keskenään.
    Väljä kiertokanki menee aika nopeasti loppuun ja muistaakseni nelkun koneessa on suuri riski, että kiertokanki tulee lohkon kyljestä läpi ja sitten on jo melkein täystuho koneen osalta.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Katto kesäksi #172373

    Moro !!
    Tykkäys Sonnenlandin puolesta, ei halpa, mutta hyvä.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Kovakattoisen pakoputken muhvi… #172383

    Moro !!
    Helmikuussa just hitsattiin äiteen ZX:n takavaimentajan eteen sellainen, kun muuten putki oli ihan “priimaa”.
    Tampereella löytyi ihan Helmisen Autotarvikkeesta, joka muuten hyvä varaosapaikka ja opastava palvelu, suosittelen.
    Eipä ole varaosanumeroa tässä.
    Nyt vasta katsoin nuo sun kuvat ja taidat hakea “uros” päätä, me tarvittiin “naaras” pää.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Netissä myynnissä 2014-> #171991

    Ha haa !!
    Noitten kuumeiden kanssa vielä pärjää, mutta annas kun tulee CAM-positiivisuus !!
    🙄 🙄
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Uimurikammion kohon tarkistustyökalu. #171977

    Hyvä Akaile !!
    Terävä huomio, 18mm kuvassa ei todellakaan ole tiivistettä. Olisi mielenkiitoista tietää mikä on mittatyökalun mitta, voihan olla, että tiiviste on otettu huomioon sen mitoituksessa (Eli 18mm – tiivisteen paksuus). Myönnän tämän olevan teroreettista pohdiskelua, jolla ei välttämättä ole käytännön merkitystä 8)
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Nettijaoksen tapahtumasta Sätkäbluesiin #171856

    Moro !!
    Seppo suuntaa vähän pohjoisemmaksi.
    Miten olis ajelu Parikkala-Kitee-Ilomantsi-Ruunaa-Kuhmo-Paltamo-Onnela (Vuolijoki), reitti rajan pinnassa. Ruunaalla upea retkeilyalue ja mahdollisuus koskenlaskuun ja patikointiin.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: TaoTao muutti uuteen kotiin. . . #170204

    Hienoa !! Onnittelut !!
    Makee peli ja mukava kone tuo 18hp ajella 😀
    Ajetaan joskus kesällä kiltatapahtumassa yhteen !! 😕
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Maahantuontihistoria vuoden 1982 jälkeen #171848

    Moro !!
    Palaan vielä tähän aloittamaani keskusteluun.
    Löytyykö joukosta ko. historian vielä muistavia henkilöitä, voisin olla vapaaehtoinen kirjaamaan asoita/muistikuvia/faktoja omatoimisesta maahantuontihistoriasta ylös, jos muitakin muistajia löytyisi. 8)
    Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään 😆 , mutta kuitenkin !!
    Lasse, itse vain yhden rakennussarjan 1980-luvulla ja 3 kpl kokonaisia 2000-luvulla tuoneena

    vastauksena käyttäjälle: Uimurikammion kohon tarkistustyökalu. #171973

    Moro !!
    Minä kyllä mittaisin sen tiivisteen kera, joka kannen ja rungon väliin tulee, kuten tehtaan kuvassa on. Ymmärtääkseni on tarkoitus säätää bensan pinta uimurikammiossa oikeaksi suhteessa suuttimiin jne. ja silloin tiivisteellä on merkitystä juuri Akailen mainitseman verran.
    Jos tiivisteen jättää pois on bensanpinta tiivisteen verran alempana uimurikammiossa. Sitä en osaa sanoa paljonko tällä asialla merkitystä on, varsinkin kun toleranssiksi annetaan +- 1 mm joka on ilmanmuuta vähemmän kuin tiiviste tai siinä tapahtunut vanhenemisen aiheuttama muutos.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171368

    Moro !!
    Kannattaisi mitata puristukset, niin näkee männänrenkaiden/venttiilien kunnon. Sellainen pikku juttu, olethan tarkistanut, että öljytikun varren kumi painuu kunnolla tikunholkin suuta vasten ? Tämä kumi hinkkautuu helkopsti ylöspäin ja ei sulje enään kunnolla tikun reikää.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Maahantuontihistoria vuoden 1982 jälkeen #171842

    Moro !!
    Joskus laskin tullin tilastoista tuodut sätkät vuosittain:
    2005: 4kpl 2CV
    2006: 5 kpl 2CV 1 kpl Ami Break
    2007: 5 kpl 2CV 1 kpl Dyane 1 kpl Ami6 Break
    2008: 15 kpl 2CV 1 kpl Dyane 1 kpl Ami8 1 kpl Ami Super 1 kpl Aca 1 kpl Mehari
    2009: 7 kpl 2CV 3 kpl Ami 3 kpl Ami Break 2 kpl Aca
    2010: 4 kpl 2CV 1 kpl AK350 2 kpl AK400
    2011: 4 kpl 2CV 2 kpl AK 1 kpl Aca
    2012: 4 kpl 2CV 1 kpl Aca 1 kpl Mehari
    2013: 2 kpl 2CV 1 kpl Aca
    Eli noina vuosina yhteensä 75 kpl: 50 kpl 2CV, 2 kpl Dyane, 9 kpl Ami, 1 kpl Ami Super, 6 kpl Aca, 1 kpl AK350, 4 kpl AK400, 2 kpl Mehari.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 1100 cc (BMW) #169291

    Moro !!
    olin tuon laitteen kyydissä “veden haku reissussa” englannin kansallisessa elokuussa. Kylläpä vesikannu liikkui “jouhevasti” 😳 :evil:.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160740

    Moro !!
    Eurothan on suhteellisia, mutta prosentit ja indexit tilastoissa kovaa kamaa. Indexi näyttää nousseen 2,1 kertaiseksi vuodesta 1999 viime vuoteen. Jos nyt sitten spekuloi euroilla, niin vuonna 1999 500 markkaa maksanut “projekti aihio” maksaisi nyt 500/6*2.1= 175 euroa. Vastaavasti katsastettu nelkku josta pyydettiin vuonna 1999 3000 markkaa maksaisi nyt 3000/6*2,1=1050 euroa. Kuulostaa loogiselta, vai mitä ?
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Takajarrujen herättelyä #171215

    Moro !!
    Ulosveto saattaa onistua myös ihan laittamalla vanne paikoilleen kiristämällä pyöränmutterit ja sitten renkaasta kiinni ja hemputtelee jarrurummun pois paikoiltaan.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Onko kaikki lopettaneet ? #133450

    Eihänny toki oo lopetettu, just ajeltiin kaverin kanssa 3500km Raid Porotokkaa laina sätkällä, oli muutama muukin liikkeellä.
    Etelässä (Kemin eteläpuolella) oli vaan suolatuhjuiset kelit, pohjoisessa kauniit hanget korkeat nietokset.
    Keskikulutus oli 5.7 l /100km, mielestäni kohtuullinen Nokian nastallisilla talvirenkailla kahdenhengen kuormalla.
    Lasse

Esillä 15 viestiä, 241 - 255 (kaikkiaan 756)