Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Juuri noin kun Moa kirjoitti se sopisi mainiosti yhteen.
LasseMoro !!
Hienoa, että vaellus järjestetään taas.
Hiukan hankalaksi osallistumisen tekee, kun edellinen tapahtuma ennen, Rättärit suviyössä, on Parikkalassa (11-13.7.) ja seuraava jälkeen, Peace&Blues, Kajjaanin liepeillä (18-20.7.) ja kaikkiin kolmeen tekisi mieli 🙄
No, Parikkalasta ehtii 18hp koneella kyllä Hankoon sunnuntai illaksi, ja ehkä Virroiltaki Kajjaaniin perjantain jameihin 😳 .
LasseMoro !!
Hyvä, että on kalenteri julki, pääsee suunnittelemaan kesää !!
Yksi huomio Kalvolan 2CV markkina on TORSTAINA 24.4 ??
Liekö lauantai 24.5 ?
🙂
Lasse27.1.2014, 11:26 vastauksena käyttäjälle: LÖYTYNYT: Majoitusapua Helsingistä Raid Porotokkaan #170930Kiitos kaikille majoitusavun tarjoajille !!
Paikka löytyi.
LasseMoro !!
Näkyy olevan tuolla kotisivun yhteystiedoissa vielä vanhat tiedot.
LasseMoro !!
Kannatan ehdottomasti filmien digitointia. En alaa yhtään tunne, mutta olisiko ideaa teettää digitointi ja sarja CD/DVD, joita voisi myydä kiinnostuneille klubshopin kautta ja näin kattaa kulut ainakin osittain takaisin. Äkkiseltään voisin ajatella maksavani 15-20 euroa moisesta huvista. Ennakkotilauksia kait voisi ottaa kiinnostuksen selvittämiseksi ?? 🙄
LasseHienoa kun järjestätte tällaisen tapahtuman !
Mieleen tulee takavuosien “Pystymettä” tapahtumat Oriveden Lauttakankaalla, pieni porukka, mutta hyvä tunnelma, erityisesti jäi mieleen lasten ilmeet ja silmät illan leirinuotiolla. 🙂
Suosittelen !!
Itse tulisin mukaan, jos olisin lähempänä !!
Lasse30.8.2013, 12:09 vastauksena käyttäjälle: Vuokralle tarjotaan autotalli Tampereen keskustassa #159511Moro talli olis taas tarjolla vuokralle !!
Autotalli, kokonaispinta-ala 44 m2 (12.8m x 3.5m), perälle on rakennettu varastokoppi, joka lyhentää sitä noin 3m kokonaismitasta. Vapaa pituus on siis noin 9,8m. Talli sijaitsee Tampereen keskustassa, Näsilinnakatu 9, sisäpihan puolella. Yhtiöjärjestyksessä se on nimikkeellä Autovaja 1, käyttötarkoituksena autovaja, jota voidaan käyttää myös varasto/työtilana. Vettä tai viemäröintiä/wc:tä siellä ei ole, asennus hommia voi tehdä, mutta ei hitsata tai maalata, koska asuinrakennuksen alakerrassa.
Vuokra on nyt ollut 270eur/kk ja 2kk vuokratakuu, liikehuoneiston vuokrasopimus, vuokrasta voidaan keskustella.
Nykyinen vuokralainen on irtisanonut sopimuksen ja vuokrasopimuksen mukaan se päättyy syyskuun loppussa, mutta ymmärtääkseni tila vapautuu jo aikaisemmin.
Lasse
Gsm +32478231291 tai 0407314993Moro vielä !
Tässä hyvä linkki eri maiden säännöksiin:
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/index_en.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Lasse
Moro !!
Oletan sen olevan pakkaus, joka sisältää tarvittavat lamput, jotta auto voidaan pitää liikennekelpoisessa kunnossa valojen osalta. Minä ainakin meinaan ottaa tarvittavat varalamput mukaan, eli parkkilamput eteen, H4 polttimon, takavalopolttimon, taka/etuvilkku polttimon. Apuahelpistä löytyy lista sätkän lampuista.
LasseMoro !!
Pientä muistinpiristystä Espanja liikennesäännöistä netistä poimittuna:Espanjan liikennesääntöjä:
Alkoholi
Suurin mahdollinen määrä alkoholia veressä on 0,05 %, joka vastaa noin yhden vakioannoksen kulutusta tunnissa. On kuitenkin suositeltavaa olla juomatta ennen ajamista.
Turvavyö
Laki määrää, että matkustajat käyttävät turvavyötä sekä auton etu- että takaistuimella. Pienten 0-3-vuotiaiden lasten tulee istua takaistuimella lasten istuimessa. Alle 12-vuotiaat eivät saa istua auton etuistuimella.
Varoituskolmio ja turvaliivit
Laki määrää, että autossa säilytetään kahta varoituskolmiota. Jos auto hajoaa tai joudut onnettomuuteen, sinun tulee asettaa yksi kolmioista auton eteen ja yksi sen taakse. Yksityinen hinaaminen on kielletty. Turvaliivejä pitää käyttää kaikkien autossa olevien autosta poistuttaessa taajamien ulkopuolella.
Varalamppupakkaus
Pitää olla autossa mukana.
Pysäköinti
On kiellettyä pysäköidä lähemmäksi kuin 6,4 metrin (7 jaardin) päähän bussi- tai raitiovaunupysäkistä. Yksisuuntaisella tiellä pysäköinti ei ole sallittua kivetyksellä joiden kohdalla talojen numerot ovat parillisia. Jos paikalla on parkkimittari, sinun tulee tarkastaa milloin maksu tulee suorittaa. Tavallisesti maksat ainoastaan kello 9:30-14:00 välillä ja kello 16:30-20:00 välillä.
Keltainen katkoviiva tai zikzakviiva tarkoittaa pysäköintikieltoa. Yhtenäinen keltainen viiva tarkoittaa pysähtymis- ja pysäköintikieltoa. Sininen merkintä tarkoittaa pysäköintirajoitusta, katso liikennemerkkiä.
Invalidien pysäköinti
Voit käyttää kansainvälistä invalidi-korttia ja pysäköidä kohtaan jossa on invalidi-merkit.
Äänimerkki
Asuinalueella ajettaessa äänimerkin käyttö on kiellettyä kello 23:00-6:00 välillä. Äänimerkkiä tulee käyttää ainoastaan hätätilanteessa tai varoituksena törmäyksen tai onnettomuuden välttämiseksi.
Ohittaminen
On kielletty ennen mäenharjanteita ja jos näkyvyyttä ei ole vähintään 200m.
Vilkun käyttö
Käytä vilkkua erityisesti moottoritiellä ajettaessa. Saatat saada sakkorangaistuksen, jos et käytä vilkkua ennen ohitusta tai ohituksen jälkeen palatessasi takaisin ajokaistallesi.
Nopeusrajoitukset
Moottoritiellä – 120 km / t
Kylissä – 50 km / t
Teillä joilla on kaksi tai useampia ajokaistoja – 100 km / t
Kaikilla muilla teillä – 90 km / t.
Matkapuhelin
Matkapuhelimen käyttö on kiellettyä kuljettajilta, sakkorangaistus annetaan välittömästi, jos jäät kiinni. Käytä ainoastaan matkapuhelimen handsfree-toimintoa, korvanapit ja Bluetooth on kielletty.
Varoituskyltti auton yli tuleville kuormille
Auton ylittävät kuormat (esim. polkypyörä vetokoukkutelineessä) on merkittävä vinopunaraitaisella 50×50 cm varoituskyltillä.Pikkusen on eroja suomalaiseen säännöstöön.
Lasse
Moro !!
Tuuletusluukun ero on juuri nuo pyyhkimien reiät, toki ne on helppo tukkia ja vaihtaa oikeaan kohtaan. Tuossa alakotelossa ei kait muuta eroa ole, kuin vaaka tai riippupolkimet joiden ero onkin sitten huomattava. Eli sinä tarvit kyllä “vanhuksen” eli vaakapolkimien pellin.
Tässä linkki Franzosen sivulle, jossa hyvät kuvat:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CValt/Bodenbleche/ANR15112/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Sitrosella kyllä osaavat vastata, kun soitat ja kerrot sätkän vuosimallin ja pyyhkimien rakenteen, niin osaavat oikeat osat myydä.
LasseMoro !!
Tossa vaihdeloota kuvia katsellessa tuli vastaan kuva, jossa nuo kiinnitysrenkaat avattiin öljynsuodatin avainta muistuttavalla ketjulenkkiavaimella. Ei pitäisi kovin tiukassa olla, mutta tietty paikka on ahdas.
LasseMoro !!
Vähän tähän väliin käytännön asennuskokemuksia.
Vaihdoin kutoseeni vaihdelaatikon öljyt ja samalla päätin tarkistaa takakannen alla olevien lukitusmuttereiden kiristyksen. Kun vaihteisto on paikallaan autossa, katsoin parhaaksi irrottaa moottorin takakumityynyn työtilan saamiseksi, samalla myös vaihoin tämän kumityynyn uuteen (8 eur osa). Tilaa korin ja vaihdelaatikon päädyn välillä on niukasti ja välillä jouduin laskemaan tunkilla takapäästä kohottamaani laatikko-moottoripakettia alemmas, jotta sain takapään kiinnityspultit pois paikoiltaan. Ainakaan minulla käytössä olevat räikkäavaimen hylsyineen eivät työskentelytilaan sopineet ja niimpä käytin kiinto-lenkki avaimia. Takakannen pulttien poistamisen jälkeen siirsin kannen varovasti vasemmalle puolelle vaihteistoa nopeusmittarin vaijerin ollessa paikoillaan. Itse laakereiden kiristämissen on tilaa työskennella vain oikealla puolella ja silti laatikko on niin lähellä koria, ettei hylsy vääntimineen mahdu mutterien ja korin väliin.
Mittailin muttereita ja tulin siihen tulokseen, etä alempi on 29mm ja ylempi 30mm ?? onkohan näin, siitä en ole varma.
Molemmat olivat sormilöysässä, mutta löyhasti heikon lukituksen paikoillaan pitäminä. Itse kiristyksen suoritin sitten jakoavaimella, jos olisi ollut käytössä ko. mutterikoon kiinto-lenkki, olisi se kait suorana paikkaan sopinut, pelkkä mutkallinen lenkkiavain ei sinne mahtunut, vaan otti koriin ja etuakseliputkeen kiinni.
kiristys momentiksi Haynes antaa 7-9 kpm ja tuota arvoa yritin jakarilla sitten tavoitella. Ensin lukitsin vaihteiston laittamalla 1 vaihteen päälle, mutta se johti siihen, että kiristäessä ylempi laakeri tuli vähän ulospäin, sen sain takaisin paikoilleen varovasti pienellä vasaralla naputtamalla. En tiedä mistä moinen ilmiö johtuu.
Sitten lukitsin vaihteiston laittamalla käsijarrun päälle vaihteen ollessa vapalla ja kiristin alemman laakerin (HUOM !! vasenkätinen kierre !!) , joka sekin yllättäen pyrki vähän ulos pesestään ja naputtelin senkin takaisn paikoilleen. En tiedä on laatikossani jotain väljää muuallakin moisen ilmiön aiheuttajana ??
Molemmat laakerit kiristyivät noin 3mm matkan vanhasta lukituksesta, löin sitten taltalla uudet lukitukset molempiin. Oikean ja mahdollisen työskentelykohdan löytä helposti, kun nostaa tunkilla oikean pyörän vähän maasta irti, niin laatikkoa pääsee pyöräyttämään kohdalleen lukituksen lyömiseksi, tähänkään hommaan ei ole liikaa tilaa laatikon ja korin välissä.
Sitten takakansi tiivisteliimalla voideltuna paikoilleen ja pultit noin 1,2 kpm kireyteen ja uusi kumityyny kiinni ja kiinnityspultit paikoilleen ja kiinni. lopuksi sitten uudet vaihteistoöljyt sisään.
Ajossa en muutosta huomaa, mutta toivottavasti välykset laatikossa on nyt oikammat ja ja mutterin löystymisvaaraa ei pitäisi olla. Espanjanmatkalla testataan 🙂
LasseMoro !!
Jep saamaa mieltä, laitahan kuvia mukaan kivaan tarinaan. Voisit vaikka Nyytisiin jutun kirjoittaa.
Tsempppiä sulle, mahtava projekti. 18hp koneella on mukava ajella, vähän välillä kun päästelee rekkoja ohi, niin muuten matka etenee mukavasti. Mulla tossa Öklämöykky pakussa on 18hp kone, joten kokemusta on.
😀
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit