Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Vastaampa kysymykseesi.
Jos takana kerran on paikat massavaimentimille, niin kyllä ne sinne voi laittaa. Kannattaa kunnostaa ennen asennusta, niin saat tavoittelemasi hyödyn. Käytettyjä löytyy kyllä riittävästi, jos ei sinulla ole niin laita ostoilmoitus tuonne ostetaan palstalle.
Kitkojen paikkoja siellä ei liene, siis niitä nystyjä putkiakselin päässä, joten kitkojen asentaminen voi olla vaikeaa. Massaiskarit toimii oikein hyvin myös putki-iskarin kanssa yhdessä, kokemusta on noin 140 tkm.Lasse
Moro !!
Käytössä mun kulkimissa, toiminut hyvin. Olen myös asentanut muutamaan uuteen kovakattoon, joilla ajetaan vähän ja sähkölaitteet syövät virrat niin vähiin, ettei enään käynnisty. Näin säästyvät vähänajavat tädit viikonloppujen akunlatausajeluilta 😆
Mielestäni ei ole edes hankala käyttää, kun samalla kun nostan konepellin ja laitan virrat päälle, niin katson myös öljyn ja veden. Radiosta tietty häviää muisti, mutta who cares ?
LasseMoro !!
Vähän topikin ohi, mutta mulla visiin tehoja ihan jo tarpeeksi, kun noita ylinopeuslappuja aina välillä tippuu 😳
Viriosien sijaan taitais olla meikäläisen parempi hankkia paremmat silmälasit, että näkee nopeusrajoituslaput.
Aiheeseen; mielenkiintoisia osia ja kehitys on ollut todella ammattimaiseen suuntaan ja uskon noiden tarjolla olevien olevan sen verran testattuja, ettei hankkiessaan ihan koekaniiniksi joudu. Hyvää kehitystä !!
Kautta aikojenhan sätkän konetta on yritetty “tiilittää”, kuten Helgen ansiokkaista kirjoituksista Nyytisiin joskus saimme lukea.
LasseMoro !!
Muistelen samaa, että ainakin dyane 6:ssa oli 25L tankki. Muistaakseni myös ennen sätkän muovitankkia olisi ollut peltinen 25l tankki sätkissä.
Consommations Citroën Dyane 6 (1968-1968)
Reservoir 25 L = tankki
LasseMoro !!
Killalle sopisi kait hyvin e-laskukin.
LasseMoro !!
Minulla oli joskus 80-luvulla 18hp pakun koneessa sähköpuhallin. Kuten Akaile kirjoitti alkuperäisen teho on paljon isompi, kuin sähköpuhaltimilla. Toinen ongelma oli puhaltimen ohjaus, minulla oli rajakatkaisija ventiilikopassa öljyssä, mutta öljynlämpö nousee alussa paljon hitaammin kuin sylinterien ja varsinkin kansien lämpö. Puhaltimen ohjaus pitäisi toteuttaa sylinterikannen lämmön mukaan, mikä ei ehkä tämän päivän komponenteilla ole ongelma.
Talvella tarvitsisi lisäksi puhaltimen lämmitysilmalle ja kesällä sähköpuhaltimen puhallusteho ei tahdo riittää kansia ja sylintereitä jäähdyttämään.
Pakusta katkesi aikanaan mäntä öljyrenkaan kohdalta, ylikuumenemisen vuoksi leikkasi kiinni. Tämän päätti minun sähköpropellikokeiluni.
Suosittelen eristämistä, sähköistä puhallinta ikkunakanavaan (vasen lämpöputki), öljynlauhduttimen tukkimista, ilmavuotojen hallintaa ja säädettävää etusäleikköä, joka on kätevä käyttää, niin vakiorakenteellakin sätkästä saa melko lämpöisen. Samalla moottori tykkää, kun käyntilämpötila on oikea.
Lasse7.1.2013, 13:47 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152624Moro !!
Vastaampa tähän vähän ton kuvan velvoittamana, kun leirini siinä komeilee.
En minä ainakaan lähtenyt ennen aikaa pois, itse asiassa myöhästyin RaidMosquiton yhteislähdöstä, mutta ajelin muun porukan kiinni myötätuulessa 😯 nopealla 18hp pakullani 😀
LasseMoro !!
Tuosta Mikin kirjoituksesta tuli idea, että voi teipata tuuletusluukun umpeen, jolloin näkee mikä osa vedestä tulee sitä kautta sisään. Näin kun yksi potentaalinen kohta on eliminoitu, voi ehkä paremmin löytää nuo muut. Miksei sama pätisi myös muihin kohtiin, teipillä umpeen testauksen ajaksi. 😕
LasseMoro !!
Vapaa käännös:
Eilen jätettiin surumieliset hyvästit Piet Posthumus:ille, tunnettu Het Lelijke Eendje-korjaamostaan t’Waarissa. 60 luvun lopulla alkoi Posthumus harrastusmielessä ostaa käytettyjä 2CV:n osia. Monet Groningenin opiskelijat oppivat nopesti tuntemaan pienen kylän Scheemda:n ja Nieuwolda:n välissä. Tasaisesti kasvaneen kysynnän myötä päätti Posthumus 1978 lopettaa autonkuljettajan työnsä GADO:lla ja alkoi yrittäjäksi perustaen tee-se itse-korjaamonsa. Het Lelijke Eendje:stä tuli käsite myös Saksassa ja Scandinavian maissa ja t’Waar tuli hänen asiostaan tunnetuksi maailmalla ja siellä järjestettiin vuosia Winschoten:in 2CV kerhon K(r)ampeerweekend- kokous. Tätäkautta tuli kyläpahanen miehitetyksi satojen sätkien ja niiden kuskien toimesta. 2CV harrastajien kunnianosoituksena saatettiin Piet Posthumus viimeiselle matkalleen sätkässä kohti viimeistä leposijaansa. Hän oli savuttanut 85 vuoden iän.Lasse
Moro !!
Ainakin autoverotuksessa alle 6000km ajettua autoa pidetään uutena verotusta tehtäessa. Ne “uudet ja ajamattomat” joita tiedän kavereillani olevan on rekisteröity 1pv kilpiin, jotta vanha käyttöönotto historia löytyy, kun sitten myöhemmin haluaa “ottaa uudelleen” käyttöön. Eiköhän ensirekisteröintiä koske sen hetkiset määräykset.
LasseMoro !!
Ilmeisesti tila on täynnä, kun ei mene lisää. Prässi on kyllä kunnossa, juuri eilen illalla rasvasin olkatapit ja vetarit talvihuoltoa tehdessäni.
LasseMoro !!
Kiitos vinkistä, öljyä tukivarteen, itse mietin parindesin annosta. Itselläni on myös nuo rasvanipat kuvien paikoissa tukivarren laakerien välissä ja matopyörässä, mutta liekö välit tullut vaseliiniä täyteen, kun prässillä ei mene enempää nipasta läpi, nippa kyllä kunnossa. Onko kokemusta moisesta ?
LasseMoro !!
Ehkä joissain katsastuksissa on sovellettu tuota harkintapykälää:01.01.1981 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilöautossa tuli olla turvavyöt myös takaistuimella, ei sivulle
eikä taakse suunnatulla istuimella, ei maastoauton takaistuimella eikä tilapäiskäyttöön tarkoitetulla
istuimella.
– edessä reunimmaisilla paikoilla “rullavyöt”.
– kaikilla reunimmaisilla paikoilla kolmipistevyöt.
– E- säännön 16 tai e 77/541/EEC mukaisesti hyväksytty tahi FMVSS 209 vaatimukset täyttävä tai
ARK:n hyväksymä malli.
– pakettiautosta muutetun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteet hyväksyttiin katsastuksessa.
– 01.01.1981 tai sen jälkeen tyyppikatsastetun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteiden oltava
E 14 vastaavat tai 76/115/EEC hyväksytty tahi täytettävä FMVSS 210 vaatimukset.
ANA Tpp 52 §, 150/83
Milloin pakettiautosta muutetun henkilöauton takaistuimien vöitä ei rakenteesta johtuen ollut
mahdollista kohtuudella varustaa yläkiinnityspisteillä, hyväksyttiin lantiovyöt. Harkinnan mukaan
voitiin soveltaa myös muihin autoihin.
LasseMoro !!
Ihan uteiaisuuttani kyselen, onko Jimmi noi nelkun tai amin/LN:n lämmönvaihtimet, kun minusta ei näytä kutosen vaihtimilta ?
LasseMoro !!
Itselläni on kokemus soodapuhalluksesta kahden uuden rungon osalta. Molemmista soodapuhallettiin varastomaali pois ja puhaltajan toimesta ne maalattiin 2-komponentti pohjamaalilla. Molemmat ovat seisoneet nyt 2-3 vuotta äiteen kylmässä autotallissa kyljellään seinällä. Toiseen tuli ruostetipluja maalin läpi jousipönttöjen kiinnikkeisiin ja korin tukisarviin ja toisesta lähtee pohjamaali rungon reunapokkauksen vierestä kynsimällä irti. 😯 Alta paljastuu paljas pelti.
Syytä moiseen en osaa sanoa, mutta lastalla/teräsharjalla ne on läpikäytävä ja uudestaan paikka pohjamaalattava ennen pintamaalausta. 😳
Onneksi ei ole vielä allelaitettuna.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit