Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aikanaan yks tunnettu sätkäilevä urheilukauppias turusta kysyi, kun halusin lenkkarit ja sanoin, että halvat ja hyvät, että mitä teen kaksilla ❓ 😯
Katotaan millainen opas tänne matkan päähän kolahtaa 😕
LasseHienoa Raati ja Kiltakapteeni !!
Tätä kiltaelo tarvitsee, peruskoulutusta.
Kannustan kaikkia mukaan kurssille, jotka 😳 eivät vielä ko. hommia 😯 osaa. Nuo taidot ovat juuri niitä joilla sätkä pidetään kunnossa ❗ ja se antaa parhaimman ja huolettomimman ajamisenilon omistajalleen.
Siis rohkeasti kurssille ja huomaatte 😉 , että sätkähän on vielä yksinkertaisempi ja loogisempi peli, kuin koskaan ajattelitte !! 🙄Hi hii !!
Aina sanotaan, että savolaiset on kieroja, mutta pohojalaaset ne vasta osaa relekoira:
“vuosituhannen mahtavimmasta 2CV tapahtumasta joka järjestetään Pohojanmaan ja Oulun jaosten yhteistyönä :
Luvassa ainakin: Raati järjestää tapahtuman aikana ISÄMESTARIN RALLIN
8) 😆
LasseMoro !!
Zeuspakuprojektissa tehtii kans hionta:
https://fotoalbum.web.de/alben/lasse.suhonen/Zeuspaku/printImage?Noin paha ei kyllä ollut, vaikuttaa kyllä kuten jo muut totesivat, että olis valuvikaa, mutta ei hatiiaa jos saat hiottua muotoon ja säädöt riittää.
Lasse
Dago kyseli kokemuksia Conteista alla.
Pitkään meni taas, ettei tullut ajeltua sätkällä, mutta nyt taas viikonloppuna ajelin Hahniin ja takaisin, kun tuli pistäydyttyä Tampereelle äiteen syntäreilla ja Zeus-pakuprojektia taputtelemassa 😆 .
2 x 300km kuivalla asfaltilla, lämpötila vaihteli lähdön +10 ja illan +2 välillä, mukava ajaa asfaltilla ja erityisesti Berngastelguesin serpentiineillä Moselin laaksosta ylös kiivetessä oli tunne, että matalaprofiilisella Contilla voi vetää U-kurviin melko kovaa ja sellaista muljahdusta käännöksen lopussa ei tullut, kuten Misukalla on tapana. Ovat myös hiljaiset ja tietty uusien vanteiden kanssa mukavan tärinättömät. Haittapuolena mittari näyttää naviin verrattuna 10km enemmän, kun rengas on aavistuksen Misukkaa pienempi.
Valitettavasti lumikokemukset taitaa tältä talvelta jäädä saamatta 🙁
LassePientä päivitystä on tehty tapahtuman sivulle ja esiintyjät näyttävät olevan selvillä.
Suomestakin on tulossa tukeva rytmiryhmä mukaan, kun “Black and roll tour 2009” poikkeaa matkallaan ranskasta suomeen sätkäbluesiin. Arvaan että Mr. Peace on juoninut myös musiikkia mukaan reissuun 8)
LassePertin aina iloinen hymy tulee jäämään mieleeni aina, priima mies !!
Sinulle Arja voimia ja muille läheisille.
LasseMoro !!
Kun puhutaan ja kirjoitetaan tärkeistä asioista oikeilla nimillä, niin tietty tulee vähemmän sekaannusta.
Mainoksessa kirjoitetaan “kansainvälinen maailmankokous”, maailmankokous kait on aina kansainvälinen vai onko olemassa kansallinen maailmankokous ??
Toki käännökset tekevät aina tepposia termeille, mutta suomenkielellä olisi mielestäni hyvä kunnioittaa alullepanijoiden käyttämää nimitystä eikä vääntää suomeksi englannista termistöä, joka on alunperin suomeksi kirjoitettu.
Vapaaehtonen ollaan myös ja jo ensikesän euroopan kokousturneelle odottelen mainosmateriaalia/standimateriaalia, jotta voisin aloittaa täälläpäässä myyräntyön 20. kansaivälisen kokouksen suomeen saamiseksi.
Haa, haa ja haa !! Teemulle ja Henkalla ja muille aloittajille !!
LasseKevyt nosto.
Moro !!
Mulla on ohjureita myynnissä tuolla myyntipalstalla, en vain muista minkä mittaiset on 18heppaisessa.
LasseMoro !!
Teoriassa, en ole koskaan tehnyt, paineilmaa sylinteriin tai koukku tuppanreiästä joka pitää venttiilin paikallaan, sitten puretaan keinuvipu pois ja senpaikalle laitetaan sopiva erkoistyökalu (löytyy Citroenin valikoimasta) tai vastaava, jolla painetaan venttiilin lautasta niin, että voidaan ottaa venttiiliä pitävät klipsut pois ja saadaan lautanen ja jouset pois paikaltaan. Sitten vaihdat ohjurit (pako ja imu erilaiset) ja kasaat päinvastaisessa järjestyksessä.
Itse olen aina irrottanut kannet ja samalla poistanut karstan ja “liipannut” venttiilit ja vaihtanut prillikumit.
LasseMoro !!
Mulla Öklämöykyssä on kupukantapultti kavennettuna karminurasta läpi, jolla kulmaraudasta tehty yläkiinnike kiinnitetty karmiin. (Vaikea selittää, mutta kuvia ei ole).
Tiedän, että tähän nyt joku vastaa ettei kestä tavalliset pultit kiinnikkeessä kun ajat rekkaa päin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että on parempi kuin vanha systeemi (ei turvavöitä 😕 ) tai kakspistevyöt.Rekkaa päin ajaessa lähtee kuitenkin silmät päästä ja pikkurahat taskusta oli vyöt minkälaiset hyvänsä.
Rulla on lattialla saranan vieressä ja pohjapellin alapuolella iso rautalevy “prikkana”.Penkinputkeen joutuu tekemään pienen kolon, jotta rulla mahtuu.
Rungon kiinnikkeet laitoin paikoilleen, kun oli rungon alapelti auki. Yks konsti on porata alapeltiin kaks isompaa reikää, josta voi sitten pujottaa ison aluslevyn ja mutterin alakiinniikkeen pultille läpi rungon, sitten vain muovitulppa reikään tukkeeksi.Tai laitat pitkillä pulteilla läpi rungon.
Yks vaihtoehto on laittaa nelipistevyöt, jolloin alapäät vois kiinnittää penkkien takana olevaan palkkiin, ehkä ?? 😯
LasseMoro !!
Täältä näkyy löytyvän original Citroen kamaa:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/AK-AZU/Hintere-Karosserieteile/ANR90838/Lasse
Kiitos Olli !!
Lasse
Hienoja kuvia !! Mukavia yksityiskohtia tekniikasta kiinnostuneelle. 8)
Moottorinlohkon numerolapusta päätellen koneesi on vaihtokone, eli kerran kunnostettu. Suosittelen kyllä uusien pulttien laittoa, kun noin ison vaivan olet jo nähnyt konepaketin eteen, ainakin jos et ole eka avaaja tehtaan jäljiltä, kuten Mustahattuinen kirjoitti. Olisi ikävää tuhota korjattu kone 10euron säästön takia.
Kirjoitat väliprikoista sylinterissä ?? Sylinterit tulee ilman mitään prikkoja ja tiivisteitä lohkoon kiinni ja samalla tavalla sylinterikannet sylintereihin kiinni, siis ei tiivisteitä, prikkoja eikä edes tiivisteliimaa, sovitukset on tehtaalla tehty tarkoiksi, eikä mitään tiivistystä tarvita. Ainoat prikat siellä on sylinterinkannen muttereiden alle tulevat (3kpl) ja sitten ne epäkeskeiset ja toiset pyöreät, jotka painavat sylinterinnostajien putkien tiivisteet (prillikumit) jousien voimalla lohkoon paikalleen.Nämä näkyvät kuvassa nro 21 oikeassa alalaidassa.
Hienoa jälkeä syntyy, taitaa tulla kesäksi ajoon. 😛
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit