Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Tuolla arkistossa oleva koneen kasausohje antaa 2cv4 -72 eteenpäin sileä kohta alaspäin.
Lasse1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Moro !!
Meidän sätkiä ajetaan RedLinen MT90 öljyillä. Ei halpaa, mutta toimii. Motonetistä olen ostanut.
LasseMoro !!
Joo, fasessa kai noita juttuja on, mutta tuntuu olevan vaikeaa päivittää tänne, edes jaosten tapahtumia. Kaikilla ei ole pääsyä faceen, tänne kait on.
LasseMoro !!
Tiukasti oli kiinni ja jos booreja näkyy tasaisesti joka puolella niin mielestäni ok. Joskus kuluu toispuoleisesti, kun rattiakseli ei ole suorassa linjassa matopyörään. Klemmari pitää myös olla kunnossa, että kiristää kunnolla. Jos pultti rispaantunut, kannattaa uusia.
LasseMoro !!
Syitä voi olla useampia. Tarkista ensin ettei rattiakseli alapäästään ole väljä matopyörän booritukseen. Tämä on kriittinen kohta sätkässä, kun rattiakselissa ei ole nivellystä. Konehuoneen puolelta näkee matopyörän ja rattiakselin aläpään, jossa hahlo ja klemmari puristamassa akselia matopyörää vasten.Tähn liitokseen voi tulla välystä.
Muita syitä voi olla löysä raidetangon ulkopää, etutukivarren laakerin välys/rikkoutunut kartiorullalaakerin kuula.
LasseMoro !!
Olen käyttänyt meidän kulkimissa sekä Bardahl tai Stp öljyn lisäainetta ilman ongelmia, koneet käy nätisti. Öljyt vaihdan kun menevät tummaksi, en niinkään kilsojen mukaan. Samoin käytän myös lyijynkorviketta 98-bensassa, kun kaikki koneet ovat ”vanhaa” mallia ja eivät sovi pelkästään lyijyttömälle.
LasseMoro !!
En kyllä lähtisi kokeilemaan ko. polttoaineella. Citroenin mukaan tuotantovuoteen 1987 asti sätkän koneet vaativat lyijyllisen bensan tai lyjynkorvike lisäaineen käytön ja 98 oktaanisen bensiinin. Re85 on olemassa muutossarjoja, joilla koneen voi tehdä tuolle sopivaksi.
Mikä konetyyppi ja valmistenumero sinulla on ?
LasseEnnen kaikkien öljyvuotojen syitä etsiessä kannattaa tarkistaa huohottimen kunnollinen toiminta ja ettei mittatikun tiivistekumi ole noussut liian ylös ja väljäksi. Helppo korjata painamalla kumia vetolenkkiä muovaamalla alaspäin, niin että istuu kunnolla putkeen.
LasseMoro !
En ole ikinä kuulut, että vuotaisi tuon mittatikun putken juuresta. Eihän vain vuoto ole siinä pienessä kumiletkussa huohottimen ja mittatikun putken välissä, valuttaa sitten öljyn putken juureen. Onhan sulla klemmarit siinä pienessä putkessa.
LasseUlosvetäjä.
LasseMoro !!
Vaihteistoöljyn tyhjennysproppu on pohjassa, siinä kohtaa missä kytkinkoppa kapenee. Oikealla on täyttöproppu, sen aukon tasolle täytetään, eli 0,9 litraa.
Clubshopissa on myynnissä Korjausopasta, josta on paljon apua uudelle rättäristille (https://www.2cv.fi/tuote/2cvn-korjausopas-teemu-eerola/). Sen ja Apua-Helpin saat myös tervetuloa paketissa liittyessäsi kiltaan.
LasseMoro !!
Kuulin huhua että tämä paku olis taas tänään myynnissä.
LasseMoro !!
Kyseinen kappale on valettu vuonna 87 kymmennennen tuotantokuukauden alkupuoliskon aikana.
LasseMoro !!
Muistaakseni alkuperäiset on ohuemmilla pulteilla kiinni. 12mm reikä kuulostaa vähän isolta, ehkä jos laittaa putkiholkin jonka hitsaa molemmin puolin kiinni.
Alle pitkä latta/l-rauta tukemaan holkkeja ja kiinnityspultteja runkoa vasten.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit