Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 756)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Belgimalleista kirja #146900

    Moro !!
    Jos Jukka keräät yhteistilauksen, voisin hankkia kirjat ja lähettää, jos lähetyskulut tulee ongelmaksi.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan AK:n tai Ami6 takatukivarret #146503

    Joo, samaan tulokseen olen tutkimuksissani tullut, 2cm puolellaan. No ami6 tukivarret on ostettuna ja pitää verrata, missä se ero on, eiköhän niistä pääse jotenkin eroon, jos ei sovi.
    Tietenkin, jos jollain on vielä myynnissä AK:n tukivarret, niin olen kiinnostunut !!
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Onko kukaan Rochefortissa? #146696

    Lyhyt raportti:
    – noin 650 osallistujaa 😀
    – ainakin 6 suomalaista, joista kolme sätkää 😕
    – kelit ok 8)
    – kalja hyvää (Rocheford 10 astetta/volttia) 😳
    – seura superia 😉 , musiikki liian kovaa 😈
    – näyttelyt upeita 🙄
    – paikalla paljon erikoisia rakennelmia 😯
    – ja mikä tärkeintä 2cv henki ja tunnelma oli siellä 😆
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Onko kukaan Rochefortissa? #146695

    Kyllä vaan ollaan Rochefordissa !!
    Eilen ajelin työn jälkeen sinne ja pistin perusleirin pystyyn velodromin viereiselle puolimetristä heinää ja etananoita kasvavaan heinikkoon Oltermannin vireen. Muitakin suomalaisia näkyi paikalla ja ainakin iso-jukka on vielä tulossa.
    Minä sain numeron 410, joten illalla oli pailkalla noin 500 kuljinta ja hyvin kansäinväliseltä näytti osallistujat.
    Sää ei oikein ole paras, satelee aina välillä, nyt tosin näyttää poutaantuvan, mutta katsotaan. Sadetta lisää ei kaipaisi ajouratkaan paikalla, kun jo aamutuimaan töihin lähtiessä sai slaalomeerata mutaisella ulosajotiellä. Pitänee hakea lumiketjut kotoa matkaan, niin saa oltermanni pakunsa kunnialla kotimatkalle.
    Päätän raporttini tällä erää tähän ja palaan illalla perusleiriin 213m korkeuteen Rochefordiin.
    lasse 8)

    vastauksena käyttäjälle: räminää.. nopeusmittarin vaijeristako? #146726

    Moro !!
    Joskus myös rattilukon suojapelti (se joka on kiinni vaivaisella 7mm kanta pultilla) pääsee heilumaan rattilukon runkoa vasten, aiheuttaen resonassi pärinän, joka yllättäen reagoi sekä nopeuden että kierrosluvun mukaan. Pieni kumisuikale tai hammastikku pellin ja rungon väliin auttaa. 😆
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Etupyörän laakeri. #146609

    Tuolla Jimmin konstilla minä olen auki saanut. Isku pitää siis kohdistaa pyörännavan laakeria pitävään osaan, johon kiristysrengas on kiinnitetty, ei missään nimessä laakerityökaluun, joka vaan kärsii lyönneistä. Itsellä on yksi kunnon mojautus rittänyt ja jo on tangon päässä roikkunut kaveri polvillaan maassa. 😆
    Kannattaa tukea tukivarsi puupalikoilla olkatapin alta, niin välttyy vääntämästä tukivartta väärään.
    Ja muista sitten uusia ne stefat, muuten on moska taas kohta laakeria pilaamassa.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: kytkin #146639

    Kannattaisi ehkä uusia myös kampiakselin kytkimenpuoleisessa päässä oleva neulalaakeri, joka kannattaa kytkinakselia moottorin päästä, jos se on väljistynyt, niin kytkinakseli pääsee heittämään ja ravistamaan, joka voi rikkoa kytkinlevyn. Jos ajaessa oli ravistusoireita likkelle lähtiessä, niin tämä vika tod näköinen. Tietysti kannattaa tarkistaa kohistus, kuten Jukka jo kirjoitti.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan AK:n tai Ami6 takatukivarret #146499

    Mielenkiintoinen tieto.
    Käytössä oleva ranskalainen kirja kertoo ainakin vm 68 saakka “fourgonettessa ja berlinessä olevan samanlainen alustarakenne ja tukivarret”. ja varaosa numerokin on vain oikealle ja vasemmalle tukivarrelle.
    Saas nähdä miten käy, kaupat ami6 varsista jo sovittu.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Naksahdus-poksahdus-pihahdukset? #145903

    Moro !!
    Olen huomannut, että 123 sytytys pitkässä moottorijarrutuksessa paukauttelee lievästi pakoputkeen, jota ennen koneet (Ami8 ja 18hp) eivät tehneet.Mitään haittaa siitä en ole huomannut ja pakoputket vielä ehjiä 😆
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauspesän irroitus #145550

    Mielestäni pesä lähtee kyllä irti, kun ratista vääntää, mutta paikoilleenlaitto on kinkkinen homma, ei ole helppoa painaa sitä jousikuormitteista hammastangon ohjuria ja laittaa samalla hammastanko paikalleen löytäen oikean asennon,jotta lähtee alkuun. Kaveri on tarpeen takaisin asentaessa.
    Mielestäni nelkun ja ainakin vanhemman vanhuksen matopyörä on erilainen.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145308

    Moro !!
    Jos noin matemaattisesti lähestyy aihetta niin sain aikaiseksi seuraavan taulukon, jossa eri konetyypit ja niiden suutinkoot suhteutettuna kuutiotilavuuteen:

    Malli kone ccm kurkku mm kurkku 1 kurkku 2 yht per/ccm

    vanhus 18hp A53 425 22 125 125 0,294
    vanhus 21hp A79/0 425 28 150 150 0,353
    2cv4 A79/1 435 28 155 155 0,356
    2cv6 M28/1 602 28 165 165 0,274
    2cv6 M28/1 602 21/24 120 70 190 0,316
    2cv6 M28/1 602 18/26 102,5 87,5 190 0,316
    Ami6 24hp M4 602 26 140 140 0,233
    Ami6 26hp M4 602 32 170 170 0,282
    Ami8 33hp M28 602 21/24 125 82,5 207,5 0,345
    Ami8 33hp M28 602 18/26 102,5 87,5 190 0,316

    Keskimäärä kaikki 5499 1682,5 0,306
    keskimäärä 602 cc 4214 1252,5 0,297

    Teoria 652
    652 18/26 102,5 87,5 190 0,291
    652 18/26 102,5 97 199,5 0,306
    652 18/26 105 95 200 0,307
    652 18/26 105 97 202 0,310
    652 18/26 105 100 205 0,314
    652 18/26 115 115 230 0,353

    Taulukko on sekainen, mutta idea on laskea suutinkoko yhteen ja jakaa kuutiotilavuudella.
    Jos matemaattinen yhteys on olemassa niin suosittelisin 652cc koneesen joko 102,5/97 tai 105/95 tai 105/97 tai 105/100 yhdistelmää tai muuta kombinaatiota, joka antaa suuttimien summaksi noin +- 200.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145298

    Tässä on jälkiasennus turboputki:
    http://www.pp-2cv.be/FR/News/Soufflante.htm
    Aikanaan Ami8 koneessa muutin kakkoskurkun suutinta 95:stä 97:aan, en muista mikä oli ykkösen koko. Näin löytyi kulkua kakkoskurkulla ja taloudellisuutta ykkösen alkuperäisellä ajellessa.
    Saman meinaan tehdä nyt omaani, kun saan turboputken paikalleen.
    Mulla on myös mitattuna kiihdytysarvot 3 ja 4 vaihteella 80:stä 100 km/h vakio ilmanputsarilla, K&N putsarilla ja vielä kun saan kiinni turboputken mittaan sen ja sitten voi tehdä taulukon. K&N antaa 1-2 sek nopeamman kiihtyvyyden, vaihteiden kesken ei eroa parannuksessa.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145293

    Tähän väliin pieni kevennys 🙂
    Mopo ja moottoripyöräajoilta tuttu sääntö näyttää olevan vielä voimassa, eli jos virityksen jälkeen teho on pudonnut allen 20% tehtaan tehosta, voidaan virityksen katsoa onnistuneen 8)
    Itsellä sätkän nokalla Ami 8 pannu, 123 sytytys, orkkis ilmanputsarikotelo ja K&N suodatin, 98 0ct polttoaine ja kulkee mittarin mukaan 130 ja navin mukaan 127 km/h.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Mikäs työkalu tää on? #145493

    do diin, kun arvailemaan aletaan näin äkkiä katottuna voisin käyttää ko kalua ensin taskumatin täyttöön, sitten pissapojan täyttöön, sitten öljyntäytöön koneeseen,sitten öljyntäyttöön vaihdelaatikkoon, jonka jälkeen voisin öljytä rungon etu ja taka-aisat ja lopuksi laittaa vielä lorauksen jousipönttöihin öljyä. Kaikki toimenpiteet mainitussa järjestyksessä. 🙄
    Varsinaisen multitoolin olet siis kehittänyt, ainakin minulle 8)
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ranskan kansallinen #144909

    Terveisiä Ranskan kansallisesta, noin 3000 kuljinta, iso alue vihreä järvinen, hyvät vessat ja suihkut, kiva tunnelma. Kaikin puolin hyvin järjestetty tapahtuma.
    Suomalaisiakin oli joukolla mukana, ainakin 10 kunta autokuntaa, sekä kiltalaisia että ei.
    Osiakin löytyi hyvin ja hinnat kohdallaan.
    Citromobilekin Utrechtissa tuli käytyä eilen, mutta oli taas vähemmän 2cv osaa kuin aikaisemmin ja ranskan jälkeen kalliimmat hinnat.
    Lasse

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 756)