Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Veikkaisin että puola alkaa vetää viimeisiään, sen kyllä huomaat sitten kun nyt kelit lämpiää ja kone ei käynnisty kuumana ennen puolan jäähtymistä.
Kannattaa tarkistaa myös konkan kiinnityskohdan puhtaus ja ruuvin ja johtoläpsyn välin puhtaus öljystä.
LasseJep, noin se on.
Toi on eka asia , jonka aina tarkistan uudesta koneesta ennen muita sytytyshommia. heittoa löytyy joka toisesta koneesta ja vaikutus on juuri kuvaamasi lainen.
LasseNo niin, nyt on testiajot ajettu ja Eläkeläiset kuunneltu. jarrut toimii hyvin ja lievä jumputus tuntuu vielä, mutta ei ollenkaan niin paha kuin alussa.
Aamulla kävin katsastuksessa ja dynamometrissä näytti hyvältä, ero takana muutaman prosentin luokkaa ja heilumista ei näkynyt, kuten viime vuonna.
Niin kummalliselta kun se vaan tuntuu, niin kuluneet hihnat voi tällaista tehdä, muuta vikaa ei löytynyt.
😯
LassePuhutte herrat asiaa, mutta pessimistisesti ajateltuna.
Kaikki osat jotka on tallessa on hyvä asia, jos et tarvi itte, niin onhan jälkipolville jotain, josta alkaa.
Nämä rompepäiväthän on hyvä alku tolle “ei-tarpeellisen realisoinnille”, vaan niin kauan kun intoo riittää, niin tahtoo kärry olla täydempi takas tullessa, kun löyty kuiteski sitä tarpeellistakin taas…
Täähän on just sitä harrastamista parhaimmillaan ❗
Lasse, se 50:nen, muttei vielä luovuttanu 8)Huh huh !!
Kyllä nousee tunteet pintaan kun katselee kuvia, Artsin parikymmentävuotta tunteneena.
Positiivista on ehdottomasti, että kaikki nuo osat ovat tallessa ja jälkipolvien käytettävissä.
Hintaa kun ajattelee, niin kyllä kai osista ainakin romukilonhinnan verran per kilo pitäisi saada, muutenhan ne kannattaa laittaa romuksi.
Aika monta peliä noilla kunnostaisi, uusi runko alle, koriin peltihommat ja tuolta uutta ovea ja luukkua ja tekniikkaa peliin….
LasseOlipa hauska lukea !!
Soisi näitä tarinoita kertyvän enemmänkin, ainakin itseäni kiinnostaa kulkimen edelliset vaiheet.
LassePena kirjoitti pienen tyrkfeelin kera:
“Keep on rockin´ in the free world. “
sehän kuuluu olla
“Keep on duckin´ in the free world ” !!
8)
LasseOliko Ranskan kansalliseen tulijoita, joita kiinnostaa ostaa osia kaveriltani, voisin sopia alustavia terffejä hänen kanssaan, joko ennen kokousta (ma-ti) tai kokouksen jälkeen, jolloin mentäis kattoon varastoa ja tekeen löytöjä.
LasseMoro taas !!
Lauantaina otin jarrut uudestaan auki ja totesin, että vanhat kengät oli asennettu molemmille puolille niin, että kengän tyhjä osa oli ylhäällä.
Pintaa oli vielä, mutta kuitenkin päätin vaihtaa uudet sylinterit ja kengät, kun kerran on auki ja samalla laitta uudet LHM nesteet.
Uudessa kenkäsetissä (Ferodo) oli pintaa pidemmällä matkalla kuin vanhoissa ja todellakin kahdessa kengässä tyhjä ylhäällä ja kahdessa alhaalla.
Asensin kengät kuten saksalainen Citikan korjaamokäsikirja neuvoo, eli oikeassa (repsikan puoli) takajarussa tyhjä osa tuli etukengässä ylös ja takakengässä alas. (sori Manu ja Masa, mutta uskoin tällä kertaa painettua Citikan korjaamokäsikirjaa 😯 )
Kasauksen ja pienen koeajolenkin jälkeen voin vain todeta pompotuksen hävinneen.
Pidempi testiajo alkaa huomenna, kun päräytämme Alainin kanssa saksaan Wiesbadeniin kuuntelemaan Eläkeläisiä 8)
LasseJep, tarkoitin sitä arkistossa olevaa saksalaista.
Tein siihen sisällysluettelon, muttei toppo ole vielä kerinnyt päivittää.
LasseMoro !!
Kylla se kaasutin on pilalla, ei voi tehdä mitään, joten myy se mulle halvalla, niin saat edes vähän rahaa siitä. 8)
Katoppas Werkstattbuch 3 sivu 41, siellä on hyvä räjäytyskuva, jossa näyttäis sen lähtevän irti, mutta aika mutkikas mysteeriö, jos paikallistin osan oikein.
LasseNelkun konehan vaatii kierroksia ajaessa, varsinkin ylämäkeen, kun laatikkokin on niin välitetty.
Toinen asia, kannattaa tarkistaa venttiilien säätö, kun toisessa pytyssä on alempi paine, paineet silti vielä normaalit. Jos vaikka yksi venttiili kantaa vähän, niin yläpuhti on pois ja sen huomaa just tollasessa tilanteessa.
LasseManu varmaan tarkoitti että lyhempi hihnainen ajosuunnassa etupuolelle, jos teoria pitää paikkansa.
Pompotuksen minäkin luulin johtuvan kierosta rummusta, mutta kuten kirjoitin rummun vaihdon jälkeen ei muuttunut miksikään, ja siitähän juuri kyselin kokemuksia mikä muu voisi olla syy ?
LasseItse asiassa saksalaisessa kirjassa sanotaan, että tyhjä kengän osa tulee sijoittaa etummaisessa kengässä ylös ja takimmaisessa alas.
Minun satsissa vai toisessa parissa on tyhjää ??
LasseMakee ja simppeli, jopa paikat kuskata “hietaa muas” jos tarttee sannottaa pahas paikas 8) .
Ooks sää Pertsa tosissas lähdössä mukaan paahteeseen ??
Jos oot niin mä järjestän sulle Afrikkamuseolle saattueen matkaanlaittoon !! Ja TV kuvaajat kans paikalle, jos vaikka kolmosen uutiskevennykses voisit emännälle terveiset laittaa ja saat pari purkkia belgi 👿 oluttakin evääks, simpukat ei taida säilyä …? No katotaan !!
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit