Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hui hai !! Hyvää musaa ja tervettuloa sakkiin !!
LasseAjellaan vaan, jos ei ole kiire, niin voitais vetästä rannikkoreitti belgian-hollannin kautta ja olla vaikka padontakana merenpinnan alla yötä, ja muutenkin kun ootte matalaan tottunu …. 😆
LasseJos ei suomesta tunnu löytyvän, niin sillä mun kaverilla oli 25 purttua, joissa mm. ak ja aca kamaa. Luulisin etuakselin löytyvän, ota mukaan kun kerran ohi ajat.
LasseHei, hyvältähän toi näyttää, kun homma etenee. Ei kait se mitään, kun vaan muistat hakea kaikki osat takaisin 8)
Onhan se sitten kokoamisen alkaminen mukavaa, kun on valmiita kokonaisuuksia käsissä, varo vaan innostuksessa, ettei unohdu jotakin !
Kasaamiseenkin kannattaa tehdä suunnitelma, missä järjestyksessä minkäkin osan laittaa paikoilleen, niin pääsee vähemmällä purkamisella 😆
Jostain syystä nimim. kokemusta on.
Ja jos projekti jää välillä seisomaan, niin voi sitten muistiaan palautella siitä työlistasta.
Tsemppiä !!
LasseJos et ala kansia avaamaan, niin paina ainakin paineilmalla kanavat puhtaaksi, lähinnä pakokanava.Eli sytytystulppa pois ja konetta kierrät niin, että pakoventtiili on auki ja painailmaa sisään tulpanreiästä, niin kuona lähtee liikkeelle pakoventtiilin takaa ja pakosarjasta. Ja suosittelen kanssa muutamaa putsausöljynvaihtoa alussa, käytä halpoja öljyjä, kun niillä ei ajeta kuin vähän kilometrejä, näin selviät halvemmin kustannuksin.
Lassek
Kyllä Pertti sieltä ostettavaa löytyy enemmän ku kulkimeen mahtuu. 😆
Kylässäkin saa poiketa, kun ajatte ohi.
Itte tuun kans mukaan ranskaan ke iltana ja ajelen la Citromobileen.
Älkää unohtako Belgian Sätkä-bluesia, joka on 9-11.05. eli seuraavana viikonloppuna.
Kaverillanikin on myynnissä noin 25 puretun sätkän osat, joita siis tosi ostajille tarjolla kohtuu hinnalla, osat Brysselin 15km itäpuolella ja minulta saa tulkkaus apua, jos ei enklannilla tai saksalla pärjää.
LasseJospa onnistuis pakun katsastus talviseisonnan jälkeen heti viikon alussa, niin voihan sitä ajella koeajon vaikka Lohirantaan 🙂
LasseEttei vaan olis tullu sätkän lasi ?
Vaan kun pakopuoli tuuttaa Franzosella punaista, siis ei löydy.
Eli vastatkaa jos olette kiinnostuneita yhteistilauksesta.
LasseOnneksi olkoon !! 😆
Varmasti tuntuu hyvältä, kun uurastukselle saa yhden välietapin ja pääsee kokeileen !!
Iso käsi sulle !!
LasseHienoa ja onnittelut projektista !!
Kyseessä on 21hp kone (7,75) eli 18hp, mutta kovemmilla puristuksilla ja isommalla kaasarilla ja imu-pakosarjalla (Solex 32PICS).
Lienee vuosimalli 67 – 72 ??, pikkupaku eli lyhyt ja matala kori.
Mikä muuten on männässä vikana, jos on leikannut kiinni, kannattaa olla kriittinen sylinterin kunnon suhteen. Jos taas palanut mäntä puhki, kannattaa kone avata ja puhdistaa kunnolla öljykanavat, puhkipalamisen jäljilta on koneessa paljon pientä alumiinihilua sisällä.
LasseHip hei !! ja iloisia kilometrejä !!
😀 LasseVarsinkin jos nopealla toisella polkaisulla poljin jää ylemmäs, niin epäilen myös takajarrujen kaukaisuutta. Sinänsä se ei ole paha asia ja olen itse pitänt takaset vähän kauempana, kun pidempi liike estää paremmin jumittumista. Joskus myös selitin tämän logiikan katsastusmiehelle, kun katseli polkimen painumista ja hyväksyi selityksen.
LasseNo niin onkii, kade kuin vihreä !!
Myisit edes sen joutavan Solexin 40PICS: n mulle pois tallias täyttämästä. 😆 Saisit tilaa vaikka vaimon kankaspuitten osille !! 🙄
Sopiiko muuten 6:sen öljynpaineanturi suoraan AK: kylkeen ?
Ostin jo ittelleni anturin, vaikken varma ollut kierteen sopivuudesta, vaikka eihän citikka noissa asioissa ylensä lähde pyörivää pyörää uudestaan keksimään.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit