Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ha haa, tosta “sileestä” kytkinlevystä tuli mieleen tosi tapahtuma, kun treella entinen katsastusmies ihan pokkana oli hylkäämässä vuonna 83 uustuontisätkiä, kun “nissähän on kaasutin asennettu pakosarjaan, eihän tälläistä voi hyväksyä” 😯 Olis varmaan todennu tosta kytkinlevystä, ettei voi ajaa, kun on ihan kulutuspinnan urat loppu.
No katsastus jatkui, kun esitettiin AVK paperipinkka erivapautta varten 😆Millainen on tekninen yleiskunto?
Ami on ollut kaverillani ajossa viime syksyyn asti, käynyt mm. Itävallan, Italian ja Skotlannin maailmankokoukset.Kone, voimansiirto, sähkölaitteet, sisustus, jousitus jne?
Koneesta kuuluu kylmänä ilmeisesti männäntapin kalina, mutta kuumana käy ok, täällä ei katsastuksessa hyväksytä, jos laiteet ei toimi ja jousitus testataan kuten suomessakin koneella.Vaatiiko ruostekohdat hitsaamista?
Vaatii.
Onko varaovi sininen vai muun värinen?
Muun värinen, muasta pohjamaali, kun on uusi varaosa.Terveisin Lasse
Ami ja Geesu etsii vielä hyvää kotia kesäksi. Nyt olis jo kyyti suomeenkin järjestyksessä, voin ajaa kesäkuun alussa suomeen ja toimitus kotitalliin saakka.
LasseAi että möötti maailmankokouksessa vuonna 2013 Levillä 29.09.
Olisin varannut lentoliput, mutta varausjärjestelmä ei tunne kuin vuoden 2012. Voiko joku neuvoa mitä teen ?
LasseMoro !!
Itse käytän noin 50cm pitkää 20mmx40mm neliöputkea tai sopivaa pyöreää putkea tukivarren irroituksessa.Laitetaan rungon ja tukivarren väliin ja hemputellaan ja tukivarrestakin saa momenttiapua ylös-alas likkeen avulla. Kannattaa varoa ettei väännä rungon reunoja. Vääntökalun olen asettanut niin lähelle putkiakselia, kuin mahtuu.
Rasvanipasta oli kuvia mun etuakseliremppajutun yhteydessä täällä palstalla.
LasseMoro !!
Mä voisin yrittää kaivella vanhoja Belgiantehtaan listoja täällä Brysselissä jos löytäisit jotain numeroita rungosta. Muistanko oikein, että Dyanessa se stanssattu eri paikkaan, kuin etupenkin edessä kuten sätkässä. Itselläni Dyanetietous ei ole paras mahdollinen. Ja jos numeroa ei löydy, auttaisiko belgialaiset paperit vastaavasta vuosimallista, niin saatais Tiinalle syntymätodotus 😉 niitä aina välillä on kirppareilla myytävänä. Voisin toimia vähän niinkuin kummisetänä 👿Moro !!
Tampereen jakarin kirjallisuuden joukossa oli joskus 3CV:n korjaamokäsikirja, siinä saatais olla mittakuva rungosta, muistaakseni ainakin 2CV kirjassa on.
Jakarin sposti on jukka.niemenmaa(ät)gmail.com, kysäseppä ja sano multa terveisiä.
LasseNyt tuli postia äiteelle AKE:sta !!
Tuli kopiot alkuperäisistä ensimmäisistä rekisterikorteista, ei kovin laadukkaat, mutta kuitenkin luettevissa. Hinta oli 13eur kappale + 5,10eur postitusmaksu.
Hauskaa palata pakujen juurille, mietin jo elääköhän eka omistaja jne !!
Alla vielä Akun hyvät linkit suomalaisiin rekkarikilpiin ja niiden historiaan, jolla tekstillä minä ainakin pystyin paikallistamaan vuosia ja mistajia pakujen suhteen.
Lasse@Aakku wrote:
Minä olen ammentanut paljon tietoa kilvet.com sivuilta seuraavista artikkeleista.
Itse ajattelin konepellin avaamisen yhteydessä samalla tarkistaa öljyt. tarkoitus on irrotella pidempien seisokkien aikana, saa nähdä miten käytännössä käy.
LasseOstin tuon Retromobilesta Pariisissa viime syksynä, hinta oli muistaakseni 8-9eur.
Moro !!
Ennenkuin rälläkkään tarttuu, kannattaa miettiä kulkimen tulevaisuutta.
Vm. -71 nelkussa on ollut ulkoa avattava katto, eli ne läpyskät kuuluu siihen malliin. Tietysti jos ei välitä alkuperäisyydestä, niin sitten.
Vanhemmissamalleissa lattian tuet oli rungossa kiinni, muistakseni jousipönttöjen kiinnikkeiden kohdalla.
Varapyörän vahvike saattaa ottaa värinöitä pois.
Massata kannataa työn edetessä ja hitsausten välillä, kun pensselihomma on helppoa.
LasseJoo, joku kanssakilpailija oli ajanut oikeaan takanurkkaan ja takatukivarsi oli vääntynyt ja vairioittanut takavaihteistoa. Korjaus aika oli liian pitkä jatkon kannalta.
Siis olis kannattanut pysyä tehtään säädöissä, niin olis selvinnyt tukivarren vaihdolla nin 30 min.
😆 😆
LasseMoro !!
Kun kirjoitin siitä päävirtakytkimestä, sain otettua eilen kuvan omasta asennuksestani. Helppo, kun ei tarvitse muuttaa johdotusta, kun miinuskaapelin kenkä tulee suoraan kytkimen “tappiin” kiinni, vihreästä nupista kierretään sähköt pois ja punaisen johdon sulakerasiaan laitetaan sulake paikalleen ennen virtojen katkaisemista, niin se huolehtii virransyötöstä virtalukon ohittaville laitteille (radio yms), muttei tietenkään kestä esim. starttausta.
https://fotoalbum.web.de/gast/lasse.suhonen/osatLasse
No joo, hevosmiehet puhuu hevosista ja sätkämiehet sätkistä.
Muttei alkuperäinen aihe unohtuisi, muutama uusi kuva joukossa ja uutena tukivarren rasvanippa, josta voi töräyttää koko laakereiden välin täyteen vaseliinia, saa nähdä laskeeko helteellä alleen ,))
https://fotoalbum.web.de/gast/lasse.suhonen/Lassen_kuvat
Etutukivarren sisimmät laakerit meni myös vaihtoon, kun niihin oli kulunut jo pienet pykälät. Sisemmän laakerin yläpuolihan on kovalla rasituksella.Koeajossa viimeviikonloppuna tuli noin 350km ja hyvältä tuntuu ohjaus ja jousitus, eilen vielä tarkistin kaikki pultin kireydet ja säädin harituksen vanhalla muurarinlankakonstilla, eli muurarinlanka etuvanteeseen sisäpuolelle penkinkumilla kiinni ja sitten lanka kierretään takapyörien ympäri toisen etupyörän sisäreunaan taas penkikumilla kiinni. Tästä langasta on helppo mitata vanteen reunaan haritus etu ja takaosan välillä ja samalla pystyy tarkistamaan takapään aurauksen, tosin säätöähän siellä ei ole, muuta kuin voimalla suoritettuna.
Lasse
Mielestäni lohko ( tulppa) on paras paikka anturille. Öljypohjastahan se öljy kierrokselleen moottoriin pumpun tyrkkäämänä lähtee.
Uudemmissa ko. tulppaa ei ole porattu auki.
Jos nokka on peittämättä, ei ole mikään ihme ettei öljynlämpö ole kuin 40C.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit