Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minulta löytyy pari käyttämätöntä noita argentiinalaisia, jos joku sellaisen haluaa sovitella lootaansa. Ei huolinut Franzose palautusta, vaikka ei alkuperäisen mittainen ja alkuperäisen kaltaisena sitä myyvät.
LasseMoro !!
Varoitus tuosta Franzosen pignonakselin laakerista, EI ole alkuperäisen syvyinen vaan vaatii sovitusta.
Argentiinalainen valmiste joka paljon huonompi kuin vanha Skf laadultaan.
LasseMoro !!
Talveen valmistautumista täälläkin. Tiistaina hain Ässä-Renkaasta talvirenkaat nastoilla talven retkiä varten. Uusiorenkaat Miskukan rungolla ja Nokialaisen 08 Hakkapeliitan kuviolla Tikka nastoilla. Tasapainotuskin onnistui tosi pienillä painoilla. Nyt voi odotella tulevan talven retkeä. :))
Eilen tein syyspesun Olga-Sofialle ja Nukkumatti-pakulle, kummatkin jo laitettuna talviseisontaan. Hyvä niiden puhtaana odotella ens kevättä ja uutta ajokautta. Valitettavan vähän niihin tuli kilometrejä toisenakin koronakesänä, kun tapahtumat oli vähissä.
Autokatoksen pohjat on luonnosteltuna, vielä kun saan toisen kuorman mursketta, niin pääsee tolppia valamaan, toivottavasti ennen pakkasia. Saa nähdä saadaanko kalusto pressutallista katon alle ennen lumia ?
Tämmöstä täällä Tampereella, Mööttiä odotellessa.Moro !!
Kyllä ongelma ratkesi, tappi oli niin vähän väljä, että kahdella isolla pajavasaralla taottiin eri puolilta. Reikä rymppäänty sen verran että tappi tuli tiukaksi. Siis toinen vasara kiinni tukivarren kylkeä vasten ja vastapuolelta lyönti. Näin tehden kierrettiin tapin kohta tukivarressa.
Seuraava konsti olisi ollut tuo hitsisauma kylkeen. :))
LasseMoro !!
Vaihtoehtoja on monta, mutta tässä muutama:
– vanha puola kuumenee ajon jälkeen lyhyen sisonnan aikana, eikä jaksa antaa kipinää, korjaantuu jäähtyessään
– bensa höyrystyy kaasuttimessa ja haihtuu, eli vaatisi pitkän starttauksen kaasu pohjassa, kuten Apua-Helpin käynnistysohjeetkin neuvoo
-muuten vaan haluaa antaa teille yhteisiä mukavia kesähetkiä :))
LasseMoro !!
Mikähän on nyt, kun tuo linkki ei avaudu ainakaan ipädillä ?
Kannatas varmaan ladata oikea ilmo tänne.
LassePikku-Mustan kunnostus jatkui eilen takajarrujen avauksella. Etujarrut jarrutti normaalisti ruohikkotestissä, mutta takaset ei hyvin. Jumiutunut pyöränsylinteri löytyi molemmilta puolilta, mutta ei onneksi vuotoa, joten kengät oli säilyneet kuivina. Kenkien alapäiden herkistely, sylinterien ja kumien putsaus ja kasaus takaisin jarruvaseliinin kanssa. Näin alkoi taas takajarrukin pelittään. Tänään vielä valojen läpikäynti.
LasseMulla on Dyanen kirja paperiversiona, saa lainaksi.
LassePikku-Mustan elvytys jatkui tänään. Virtalukon takaa kadonneet sähköt teetti päänvaivaa. Mutta vakio vikahan sieltä löytyi, eli seisonnassa hapettunut ja ruostunut virtalukon pohja. Mutta enhän taaskaan uskonut, vaan tutkin ensin muita sulakkeen takana olevia laitteita. Olis pitänyt suosista avata virtalukon pohja ensin. Seuraavana vuotavan pakosarjan vaihto ja takanurkkien ruosteen putsaus. Kohti katsastusta mennään !!
LassePäivän hyvä työ !!
Tänään suuntasimme Rampan kanssa vetoauto-treileri yhdistelmän kohti Pieksämäkeä ja rättäreiden talvehtimispaikkaa. Sieltä pelastimme päivän valoon ”Pikku-Mustan”, joka oli joutunut suulin hämärässä pölyn ja lintujen pommituksen kohteeksi sitten vuoden 2016 ajokauden jälkeen. Surulliselta se näytti, vaikka viereinen paku oli sille viimekesän reissutarinoita kertonut. Nyt se sai nauttia tuulen tuiverruksesta ja vauhdista. Edessä on vaahtopesu, imurointi ja sydämmen tahdistus, jotta uusi elo alkaa sujua. Valitettavasti omistaja asusteleen Tsadin Kallioilla, joka ei ole osoittautunut rättäri ystävälliseksi seuduksi, niin boheemia aluetta kun lieneekin. Katujen varrella liikkuu pelottavia vandaaleja. Edessä lienee uuden emännän/isännän etsintä, mutta pääasia että pääse baanalle !!
LasseMoro !
Mun Nyytisessä oli outoja puolen ja neljännessivun tyhjiä alueita. Ekin tekstissä oli myös outoa tyhjyyttä riveillä. Liekö painossa tapahtunut jotain.
LasseMoro !!
Nyt on talviajeluajatus nytkähtänyt eteenpäin. Helgen kanssa on ideoitu reittiä.
Runko olisi seurraavanlainen:
Lauantai 27.02.
Kokoontuminen Vääksyssä, Ranskalainen kyläkauppa klo 10-11. Kahvila aukeaa klo 10.
https://kylakauppa.business.site/
Ajelu Pulkkilanharjun ja Kalkkisten mutkatien kautta Heinolaan, jossa tauko kahvila Heilassa. Lounas tai kahvittelu mahdollisuus.
https://www.heilan.fi/
Siitä jatkettaisiin vanhaa 4-tietä kohti Sysmää vaihtelevaa reittiä pikkuteitä pitkin.
Majoitus Sysmän Camping ja siellä lomatalo Airola. Majoitustilaa on max. 10 hengelle 4 erillisessä makuuhuoneessa. Yhteiset oleskelu ja keittiötilat sekä puulämmitteinen pihasauna käytössä.
Sununtai 28.02.
Omatoimisen aamiaisen jälkeen jatkamme Sysmästä kohti Joutsan ajoharjoittelurataa, jossa klo 10 alkaen AC ry:n Talviratapäivä, tarkoitettu kaikille Citikoille.
Talviratapäivän jälkeen paluu omatoimisesti.
Majoituksen hinta on koko talosta 180€, jonka jaamme osallistujien kesken, eli noin 20-30€/hlö majoittujien määrästä riippuen.
Ajeluun voi osallistua myös ilman majoitusta.
Turvavälit ja muut koronarajoitusten noudattaminen tullaan edellyttämään osallistujilta.
Ilmoittautumiset ajelulle puhelimitse, Lasse Suhonen 0neljänolla 7314993Moro !
Jos ei itse pysty poistamaan, ainahan voi muokata. Poistaa tekstin tyhjäksi tai jos ei hyväksy tyhjää jättää pari kirjainta.
Matin kysymykseen vastauksena vuosi voisi olla hyvä aika, jos tuote ei ole mennyt kaupaksi on inflaatio jo nostanut hintaa ja on siis hyvä päivittää se ylöspäin uusimalla ilmoitus. ;))
LasseMoro !
Ajeluun lähtisin mukaan ja Joutsakin kiinnostaa. Laitoin Puolukkaan talvirenkaat syksyllä alle, ettei tarvi hangessa vaihtaa, kun iskee ajeluhimo auringon alkaessa paistaa. Mobilistien talviajo tuli koettua toissatalvena, iso tapahtuma, mutta vähän sellaista jonossa köröttelyä.
LasseMoro !!
Kaapparioviseen on haasteellisempi laittaa kolmaspiste b-pilariin, mutta sekin onnistuu. ”Normaalisti” aukeavaan oveen voi b-pilariin hitsata tarvikkeena saatavan alkuperäisen kaltaisen kappaleen, jossa kierre kiinnityspulttia varten.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit