Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !
Sytysantureiden tapin voi otta pois, sitähän ei tarvita 123:n kanssa. Tilalle samapainoinen pultti+mutteri, niin ei pitäisi tasapaino-ongelmaa tulla. Catsin sivulta ymmärsin, että ongelma on hammaskehän kiinni ottaminen kytkinkoppaan. Siellä neuvotaan sorvaamaan +-6mm syvemmäksi hammaskehän paikkaa, niin mahtuu pyörimään.
Toinen kohta mitä mietin, on kytkinakselin boorituksen riittävyys, jos konetta/kytkinlevyä siirtää eteenpäin tuon 6mm. Ami8 lootassa kun on lyhyt kytkinakselin booritus.
LasseMoro !
Tuohon vauhtipyörään tulee vanhanmallin 3sakara asetelma ja vanhanmallinen paininlaakeri. Pitäisi tuolla pelittää, sen verran prikkaa väliin, että mahtuu vauhtipyörä pyöriin. Pari tuollaista on tuossa kaverilla käytössä.
LasseHe hee !!
Nyt kun lueskelin noita vanhoja viestejä, niin löysin tiedon. Vanhemmissa kutosen koneissa vauhtipyörän hammaskehän kulmat on viistetty.
Onkin ilmeisesti tehtaan tekemä viiste, eikä kulumaa kuten luulin.
:))
Tuo kartio kysymys on silti edelleen ratkaisematta.
LasseWau !!
Hyvältä näyttää tai näytti. “Koeajohan” on jo tehty.
:))
Lasse8.3.2020, 19:37 vastauksena käyttäjälle: Talvikisat 2020 Jokikumpu Hollola. Aurinkoista +5 astetta ja kiloittain naurua.. #266869Moro !!
Mukavaa oli ja kisailijoitakin hyvä määrä. Ei haitannut lumen puute lokin lennätystä.
Kiitos järjestäjille !!
LasseMoro !!
Mielenkiintoisia käppyröitä :))
Mielestäni nuo sinun paineesi (tai siis sätkän koneeen) ovat varsin normaaleja. Citroenin ohjearvo on muistaakseni 80c öljynlämmöllä 5-6kg.
Omissa koneissani arvot ovat olleet samaa luokkaa sinun arvojen kanssa.
Kun saat öljynlämmön yli 80c, kannattaa huolehtia kansien ja sylinterien kunnollisesta jäähdytyksestä, kyllä mielestäni 4-5kg kierroksilla vielä voitelee koneen. Isommat sylinterin antavat varmasti enemmän lämpöä=tehoa, varsinkin kun sitä käyttää, myös öljyyn tuo lämpö siirtyy. Kaannattaa tarkistaa ettei tuollainen kone käy liian laihalla (rapise kuumana kovalla kaasulla), se helposti aiheuttaa pistelämpiämistä jopa rikkovalla tavalla. Sulaneita männän päitä on nähty aikoinaan poratuissa ”isoissa” modifikaatioissa.
Ei kun kaasua vaan !!
:)) LasseMoro !!
Mitähän tarkoitat “öljynpaineen romahtamisella”, sitäkö että öljyvalo alkaa palaan joko ajossa tai tyhjäkäynnillä ? Öljykellon paineraja lienee 0,8-1 baria. Mitäs öljyä/viskositeettiä Burton suosittelee tuohon komboon ??
Halpisöljyissä olen havainnut merkinnöistä huolimatta sekä ala- että yläpään viskositeetin osalta lievää liukumista luvatusta, myös likaantuminen on nopeampaa. Siksi olen käyttänyt merkkituotteita omissa sätkissämme.
Muissa on Motonetin 2ow50, omassa jolla myös satunnaisesti talviajoa Mobilin täyssynteettinen 5w50.
Öljyt ja suodattimen vaihdan kun öljy alkaa mittatikussa näyttää tummalta, näin kone ei käy koskaan vanhentuneella likaisella öljyllä. Tuon tummumisen vaihteluväli on todella vahvasti rippuvainen ajosta ja olosuhteista.
Talvi nurkkapyöritykset antavat likaa niin paljon, että vaihtaa saa 15oo-2000km jälkeen, kesällä portugaliin ja takaisin kuumissa olosuhteissa ei 65oo km vielä tummentanut öljyä.
LasseNuo pellit kuuluu öljynlauhduttimen taakse, nuo painauma kohdat on lauhduttimen putkien paikka
Sytytys säädetäänniin, että vaihtopyörän reikään laitetaan tappi moottorin korvakkeessa olevan reiän kautta ja sitten käännetään sytysyksikköä niin että valo syttyy.
LasseMoro !!
69 mallisessa saattaa olla suomessa asennettu toyotan rattilukko, se pitää ensin purkaa. Tuon ikäisessä on metalliratti joka on hitsattu/juotettu kiinni rattiakseliin. Tuo haarukka on hyvä irroitusväline, kun lyöminen ratin poikkiputkiin on brutaalia ja saattaa vääntää putket.
Killan Clubshopissa on myytävänä (5€) korjausopasta, jolla pääsee tutustumaan sätkän tekniikan saloihin sängyssä selällään. Kun liityt killan jäseneksi saat tuon oppaan tervetulopaketissa.
LasseMoro !!
Sisä-savo lehti teki jutun Suonenjoen laavun kahvittelusta.
https://edition.pagesuite.com/html5/reader/production/default.aspx?pubname=Sisa%20Savo&pubid=390885ec-f73e-45c4-8355-107376aea027Lasse
Moro !!
Torstaina 30.01. Nämä Raid Lappland 2020 osallistujat voi tavata Suonenjoella Jäähallin vieressä olevalla laavulla. Kuopion ja Mikkelin jaokset järjestävät raidilaisille laavu picknikin tuona päivänä. Paikalla ollaan noin klo 11 alkaen ja paikallinen lehtikin saapunee paikalle.
Jos et keksi parempaa talvipäivän tekemistä ajelehan paikalle !!
Puuhamiehet Hannu@LasseMoro !!
Huomenna meinaan ilmata etulevyt samalla tavalla, kun vaihdan myös etuputken pääsylinteriltä satulalle. Tavoite on saada ilma pois ilman nestepainetta.
Joku on jättänyt vain ilmausruuvin auki ja antanut valua Lhm-nesteen läpi.
LasseMoro !!
Joskus se melkein savolaistunut (Mikkeli) hämäläinenkin (Tre) on nopea !!
hyvä että löytyi 🙂
Eli 8 kpl jäljellä misukan rungolle tehtyjä uusiorenkaita hakkapeliitan pinnalla Ässä-renkaassa Lammilla jäljellä.
Mukavia kilsoja boxerille !!
LasseMoro !!
Kysyppäs Ässä-Rengas, Lammi. Puh:036337299 Ne pinnottaa/uusiovalmistaa Misukan rungolle Nokian 06 pinnalla renkaita 125-80/15. Itsellä sellaiset rättärin alla talviretkille. Kiva rengas ajaa, saa nastoilla tai ilman.
LasseMoro !!
Ajatellun kokoushengen mukaisesti jos osallistuja katsoo kulkimensa olevan A-sarjan tavarankuljetus versio, niin tervetuloa. Mielenkiintoistahan se on saada mukaan erikoisempiakin pakuja.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit