Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jees, Faijakin onnittelee… kivaa on ollut olla mukana valohoitoa antamassa. Senkun nätisti hanaa ja kilometrejä.
Oikeastaan ei mikään joka näissä kuvissa näkyisi. Kaikki (4) ovea ja takaluukku olivat sähkökylvyssä. Kuumakylvyssä kävivät kori, konepelti, kolmiopellit ja tuuletusluukku (siis tuo tuulilasin alle kuuluva).
Miki tuossa provosoi faijaansa… Hannabertta sai tosiaan lisää aikalisää Kelson reissuksi. K(u)orille myönnettiin 30 v ruostuomistakuu ja hyvä siitä vissiin muutenkin tuli. Sovin kuitenkin itseni kanssa, että toista moista en tee… sen verran isotöiseksi (ja eurosyöpöksi) osoittautui, mutkun kerran oli ryhdytty niin piti tehdä valmiiksi. Syötiin sitten pettua maailmankokouksessa.
Eniten aikaa vaati koriaihion peruskunnostus, eniten rahaa ehdoton peltipuhtaaksi saaminen (koteloiden sisuksia myöten). Vesi-super-korkeapainepesu toimi, vaan osoittautui tosiarvokkaaksi (sätkän alkuperäiset maalit kun istuvat tosi tiukasti). Liian sinkin poisto – Hannabertan tapauksessa erityisesti konepellin saranaurista – kysyi luovuutta (olisi voinut välttää kunhan olisi upotuksessa arvannut ottaa huomioon). Ryppyjä syntyi vähemmän kuin mitä pelkäsin, lähinnä takaikkunoiden takapuolelle. Nätisti taputtelemalla oikenivat minulle kelpaavaan kuntoon. Maalitkin on pysynyt pinnassa (alla happopohja).
Ovet käytin sähkösinkittämössä, toivottavasti tuo ohut sinkkisuoja riittää. Eivät vetelehtineet, mutta sinkittäjä sanoi ettei enää ota tällaisia tehdäkseen. Meni kuulemma kylvyt uusiksi vaikka palaset olivat – mielestäni – tosipuhtaat.
Mikin luvalla ohessa linkkejä muutamaan kuvaan:
http://i19.photobucket.com/albums/b164/MikiLindstrom/renputsad.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b164/MikiLindstrom/zink3.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b164/MikiLindstrom/zink2.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b164/MikiLindstrom/zink1.jpgLisääkin voisi kertoa, aina voipi mailata, ja soittakin saa 040 591 6570
Jovain sätkänkin korin kunnostamisesta helposti siunaantu isommalti hommia. Kun on yhdestä kohdasta aloittanut niin sitten tuppaa tulemaan aina seuraavat vastaan… Tuon kolmiopellin (siis tuo korin etukotelo) olen omaani taivutellut 1 mm pellistä ja tukenut huonekaluputkella, siis tuollaisen kokokorin kunnostuksen osana. Ruostuminen on sitten ehkäisty korin kokosinkityksellä. Hyvä siitä taisi tulla, vaan ehkä ei museokelpoinen. Turista voisin, ehkä auttaakin, juttuun jos tullaan. Olisi toki sääli jos harrastus ja into tuohon murheeseen hiipuisi.
Postia luen osoitteessa kaj.lindstrom@pp3.inet.fi, tällä foorumilla käyn harvakseltani. Hannaberttaa rassaan Espoossa.
-
JulkaisijaArtikkelit