Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toivottavasti tällä kertaa yritys tuottaa tulosta. Mitään kovin suurta ei mielestäni alkuun tarvitse järjestellä, mutta mukava olisi tutustua paikallisiin harrastajiin.
Sovitaan siis tuo 18.5. klo 13.00 Aurlahden parkkipaikalla Lohjalla. Lisäsin tiedon viestin otsikkoon.
Yritän vielä ravistella yksitysviesteillä käyttäjiä asuinpaikan perusteella.
Kannattanee tehdä vähän tilaa ympärille, lokasuojat ja valopukki pois. Mitään mahdotonta asiantuntemusta aiheesta ei ole, omaan sätkään viime kesänä kone vaihdettiin. Voin kyllä yrittää sovittaa aikatauluun jos tiukaksi menee.
@gelupa wrote:
Epäilenpä, että konetta en sen suuremmin ryhdy purkailemaan ellei jotain syytä ilmaannu.
Ja kun syytä ilmaantuu, niin ollaankin jo myöhässä.
😉
@PienempiOlli wrote:
@Akaile wrote:
Jos on superin jouset tai vastaava kantavuus niin on täysin mahdollista jatkaa pelkästään taka-aisoja ja pitää akseli ja jousitus sellaisenaan…
Mitäää! 😯 Se aprillipäivä meni jo!
Ei se nyt ihan noin käy, tukivarressa olevan vipuvarren suhteet alkaa
muuttumaan aika radikaalisti jos ryhdytään tukivarren pituutta
kasvattamaan. Jo muutaman kymmenen sentin jatkolla on koko
kantavuus hukassa.-Olli
Alkujaan oli kyse akselivälin pidentämisestä, mutta yllä Akaile pohti jo jotain aivan muuta.
@PienempiOlli wrote:
Ei se nyt ihan noin käy, tukivarressa olevan vipuvarren suhteet alkaa
muuttumaan aika radikaalisti jos ryhdytään tukivarren pituutta
kasvattamaan. Jo muutaman kymmenen sentin jatkolla on koko
kantavuus hukassa.Eikös tuossa edellä ollut ideana jatkaa rungon aisoja, ei tukivartta…
Kaikesta huolimatta avaisin koneen kokonaan, varsinkin jos on kyse nelkusta. Kyllähän öljyjä vaihtamalla saa pahimmat roskat huuhdeltua ja ajattua sinne kammen pieniin kanaviin tekemään tukoksia.
Varsinkin jos ei ole tietoa aikaisemmin käytetyistä öljyistä. Uudet pesevät synteettiset öljyt vanhojen mineraalien tilalle, niin helposti käy huonosti.
Tämä vain amatöörin henkilökohtainen mielipide aiheesta, jokainen tavallaan.
Suosittelen myös avaamaan koneen ja putsaamaan sen huolella. Samalla kannattanee miettiä tarkkaan millaista öljyä koneessa jatkossa käyttää.
Remontin yhteydessä huohotinventtiili kannattaa uusia/korjata, niin öljyt pysyvät koneen sisällä.
@Akaile wrote:
Näinkö on käymässä, että Sitikka oli (jälleen) 30 vuotta edellä aikaansa halutessaan kehittää wankelista käyttökelpoisen koneen?
Edellä Sitikka on monessa asiassa ollut, mutta 70 -luvulla (ja ennenkin) lähes kaikilla autotehtailla taisi olla kovat odotukset Wankelin suhteen. Paljon siitä puhuttiin ja paljon tutkittiin ja kehitettiin. Syystä tai toisesta Mazdaa lukuunottamatta noita ei ole juurikaan tuotantomalleissa näkynyt.
Mulle kelpais nelkun koneeseen vastaavat. Sekä imu että pako, ja molemmin puolin. Vaikka parinkin koneen tarpeisiin. Vaan ei taida löytyä?
Korjataan hieman: mukana ollaan! Otin yhteyttä yksityisviestillä.
15.3.2008, 08:28 vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144114Olisko kuitenkin niin, että sätkän koneessa tuon ‘öljykierre’ -rakenteen on ollut tarkoitus päästää hieman öljyä lävitseen sytytyksen keskipakoissäädön voitelua varten?
Huohotinventtiilin tarkoituksena sitten on huolehtia kampikammioon sopiva alipaine, joka pitää öljyt koneen sisällä.
Tiiviyttä jos hakee, niin stefa riittänee. Vai?
Eiköhän ne nelkun vakiokierrokset riitä aivan mainiosti, ainakin tällä erää.
Kone on saamassa uudet männät ja pytyt, eikä pakettia viitsisi pilata sillä, ettei kampi ole tasapainossa. Siksi siis varmistelin, että ovat tehtaalla tasapainottaneet kammen ja vauhtipyörän erikseen. Noista ranskalaisista kun ei koskaan tiedä.
Tehdas siis yritti ostaa niitä teknisesti hieman epäluotettavaksi osoittautuneita protoja pois. Tarjosivat tilalle normi Geesua ilmeisen edullisesti. Itsepäisyyttään osa ei halunnut Wankelista luopua, hyvä niin.
Birotorit taisivat mennä paaliin vuonna -86, jostain sain käsityksen, että M35 protot suunnilleen samaan aikaan.
Aikoinaan kolmipulttisuus ei ollut mikään ongelma. Ongelmaksi muodostui ettei vanteessa ole keskellä sitä pientä neliskanttista reikää suurempaa aukkoa. Näin ainakin tuolla kotikylillä.
@dieselflosse wrote:
Kytkentää voipi kuvallisessa muodossa ihailla tuolla.
Ymmärsinkö oikein, että jarruvalo ei pala vilkutettaessa?
Aikoinaan kun amerikkalaisella lotjalla ajelin, niin siinä jarruvalo paloi myös vilkutettaessa. Releet napsuivat iloisesti, lukumäärää en tiedä, mutta useampi niitä oli.
@Isoo-Jukka wrote:
Mikäs 2CV:n alkuperäinen profiilikorkeus olikaan; näistä useimmat 70?
Eikös se oli “profiiliton” kun mitään lukemaa ei renkaassa ole mainittu. Rengas on siis yhtä korkea kuin leveä.
Menikö väärin?
-
JulkaisijaArtikkelit