Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 182)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Tapaaminen Lohjan Aurlahdessa 18.5.08 klo 13.00 #145058
    LPN

    Toivottavasti tällä kertaa yritys tuottaa tulosta. Mitään kovin suurta ei mielestäni alkuun tarvitse järjestellä, mutta mukava olisi tutustua paikallisiin harrastajiin.

    Sovitaan siis tuo 18.5. klo 13.00 Aurlahden parkkipaikalla Lohjalla. Lisäsin tiedon viestin otsikkoon.

    Yritän vielä ravistella yksitysviesteillä käyttäjiä asuinpaikan perusteella.

    vastauksena käyttäjälle: Koneen vaihtotalkoot #145071
    LPN

    Kannattanee tehdä vähän tilaa ympärille, lokasuojat ja valopukki pois. Mitään mahdotonta asiantuntemusta aiheesta ei ole, omaan sätkään viime kesänä kone vaihdettiin. Voin kyllä yrittää sovittaa aikatauluun jos tiukaksi menee.

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen elvyttäminen #144730
    LPN

    @gelupa wrote:

    Epäilenpä, että konetta en sen suuremmin ryhdy purkailemaan ellei jotain syytä ilmaannu.

    Ja kun syytä ilmaantuu, niin ollaankin jo myöhässä.

    😉

    vastauksena käyttäjälle: Aikamoinen raidipaku! #144948
    LPN

    @PienempiOlli wrote:

    @Akaile wrote:

    Jos on superin jouset tai vastaava kantavuus niin on täysin mahdollista jatkaa pelkästään taka-aisoja ja pitää akseli ja jousitus sellaisenaan…

    Mitäää! 😯 Se aprillipäivä meni jo!
    Ei se nyt ihan noin käy, tukivarressa olevan vipuvarren suhteet alkaa
    muuttumaan aika radikaalisti jos ryhdytään tukivarren pituutta
    kasvattamaan. Jo muutaman kymmenen sentin jatkolla on koko
    kantavuus hukassa.

    -Olli

    Alkujaan oli kyse akselivälin pidentämisestä, mutta yllä Akaile pohti jo jotain aivan muuta.

    vastauksena käyttäjälle: Aikamoinen raidipaku! #144946
    LPN

    @PienempiOlli wrote:

    Ei se nyt ihan noin käy, tukivarressa olevan vipuvarren suhteet alkaa
    muuttumaan aika radikaalisti jos ryhdytään tukivarren pituutta
    kasvattamaan. Jo muutaman kymmenen sentin jatkolla on koko
    kantavuus hukassa.

    Eikös tuossa edellä ollut ideana jatkaa rungon aisoja, ei tukivartta…

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen elvyttäminen #144726
    LPN

    Kaikesta huolimatta avaisin koneen kokonaan, varsinkin jos on kyse nelkusta. Kyllähän öljyjä vaihtamalla saa pahimmat roskat huuhdeltua ja ajattua sinne kammen pieniin kanaviin tekemään tukoksia.

    Varsinkin jos ei ole tietoa aikaisemmin käytetyistä öljyistä. Uudet pesevät synteettiset öljyt vanhojen mineraalien tilalle, niin helposti käy huonosti.

    Tämä vain amatöörin henkilökohtainen mielipide aiheesta, jokainen tavallaan.

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen elvyttäminen #144721
    LPN

    Suosittelen myös avaamaan koneen ja putsaamaan sen huolella. Samalla kannattanee miettiä tarkkaan millaista öljyä koneessa jatkossa käyttää.

    Remontin yhteydessä huohotinventtiili kannattaa uusia/korjata, niin öljyt pysyvät koneen sisällä.

    vastauksena käyttäjälle: M 35 proto #137391
    LPN

    @Akaile wrote:

    Näinkö on käymässä, että Sitikka oli (jälleen) 30 vuotta edellä aikaansa halutessaan kehittää wankelista käyttökelpoisen koneen?

    Edellä Sitikka on monessa asiassa ollut, mutta 70 -luvulla (ja ennenkin) lähes kaikilla autotehtailla taisi olla kovat odotukset Wankelin suhteen. Paljon siitä puhuttiin ja paljon tutkittiin ja kehitettiin. Syystä tai toisesta Mazdaa lukuunottamatta noita ei ole juurikaan tuotantomalleissa näkynyt.

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilinohjureita saatavilla #144509
    LPN

    Mulle kelpais nelkun koneeseen vastaavat. Sekä imu että pako, ja molemmin puolin. Vaikka parinkin koneen tarpeisiin. Vaan ei taida löytyä?

    Korjataan hieman: mukana ollaan! Otin yhteyttä yksityisviestillä.

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144114
    LPN

    Olisko kuitenkin niin, että sätkän koneessa tuon ‘öljykierre’ -rakenteen on ollut tarkoitus päästää hieman öljyä lävitseen sytytyksen keskipakoissäädön voitelua varten?

    Huohotinventtiilin tarkoituksena sitten on huolehtia kampikammioon sopiva alipaine, joka pitää öljyt koneen sisällä.

    Tiiviyttä jos hakee, niin stefa riittänee. Vai?

    vastauksena käyttäjälle: Koneen tasapainoitus #144517
    LPN

    Eiköhän ne nelkun vakiokierrokset riitä aivan mainiosti, ainakin tällä erää.

    Kone on saamassa uudet männät ja pytyt, eikä pakettia viitsisi pilata sillä, ettei kampi ole tasapainossa. Siksi siis varmistelin, että ovat tehtaalla tasapainottaneet kammen ja vauhtipyörän erikseen. Noista ranskalaisista kun ei koskaan tiedä.

    vastauksena käyttäjälle: M 35 proto #137389
    LPN

    Tehdas siis yritti ostaa niitä teknisesti hieman epäluotettavaksi osoittautuneita protoja pois. Tarjosivat tilalle normi Geesua ilmeisen edullisesti. Itsepäisyyttään osa ei halunnut Wankelista luopua, hyvä niin.

    Birotorit taisivat mennä paaliin vuonna -86, jostain sain käsityksen, että M35 protot suunnilleen samaan aikaan.

    vastauksena käyttäjälle: Renkaat #139667
    LPN

    Aikoinaan kolmipulttisuus ei ollut mikään ongelma. Ongelmaksi muodostui ettei vanteessa ole keskellä sitä pientä neliskanttista reikää suurempaa aukkoa. Näin ainakin tuolla kotikylillä.

    vastauksena käyttäjälle: Jenkkivilkku #144333
    LPN

    @dieselflosse wrote:

    Kytkentää voipi kuvallisessa muodossa ihailla tuolla.

    Ymmärsinkö oikein, että jarruvalo ei pala vilkutettaessa?

    Aikoinaan kun amerikkalaisella lotjalla ajelin, niin siinä jarruvalo paloi myös vilkutettaessa. Releet napsuivat iloisesti, lukumäärää en tiedä, mutta useampi niitä oli.

    vastauksena käyttäjälle: Rengasinfoa #144262
    LPN

    @Isoo-Jukka wrote:

    Mikäs 2CV:n alkuperäinen profiilikorkeus olikaan; näistä useimmat 70?

    Eikös se oli “profiiliton” kun mitään lukemaa ei renkaassa ole mainittu. Rengas on siis yhtä korkea kuin leveä.

    Menikö väärin?

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 182)