Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@PienempiOlli wrote:
Jos säilytät kylmässä niin puhdista jollain ikkuna puhdistus aineella tms.
kaikki yleisimmät paikat joita hiplaat käsin (ratti, vilkku viiksi, valovaihdin,
vaihekepin nuppi, tuuletus luukun avaus pyörylä….) Ovatten muuten aika
homeessa keväällä.-Olli
Useampaakin autoa on tullut säilytettyä kylmässä, mutta kuivassa, useammankin talven enkä vielä ole saanut paikkoja homeeseen. Täytynee kuitenkin sätkää talviteloille laittaessa pyyhkiä kriittiset paikat varmuuden vuoksi.
@pasilo67 wrote:
Ei kukaan osaa tuosta “EA korjattu auto” kommentista otteessa mitään sanoa? Ei AKEltakaan helposti ketään löytynyt joka olisi tiennyt. Tilasin kuitenkin autosta kaiken mahdollisen datan, joten ehkä sieltä jotain selviää. Pitää kuulemma mikrofilmeiltä kaivaa eli kestää 4-6 viikkoa.
Olisiko aikoinaan kolaroitu lunastuskuntoon ja korjautettu sitten? Eikös tällaisissa tapauksissa otteeseen pitäisi tulla jonkinlainen merkintä. Varma en siis ole, kunhan arvailen.
On kyllä niin nätti paku, että oikein kateeksi käy. Onneksi on asiallisessa kodissa.
@tehvana wrote:
Joskus tuntuu, ettei Suomessa ole enää yhtään nelkkua, jossa ei olisi kutosen (tai amin) tekniikkaa jne jne.
Lohdutukseksi mainittakoon, että mulla on nelkku ihan nelkun tekniikalla. Ja talven aikana olisi tarkoitus kasata siihen uusi kone, nelkku tietenkin.
@hantta wrote:
Jos ei löydy, niin minulla pitäisi olla noin kuukauden kuluttua koko Aca, ei silti tarvii ostaa koko kuljinta, vaan tuon sellaisen mukana.
Millainen laite olisi kyseessä? Jos ei aivan mahdoton projekti, niin saattaisi kiinnostaa kokonaisena.
En oikein ymmärrä vastakkainasettelua raati/”porvoolaiset”. Enkä oikein ymmärrä yritystä lakaista kaikkea maton alle, enkä ymmärrä syyttelyitä ilman sen suurempia perusteluja tai asiayhteyttä. Eikä minun tuoreena kiltalaisena varmasti tarvitsekkaan ymmärtää.
Tuskinpa kirjoitukset kuitenkaan herjauksen merkkejä täyttävät, suuntaan tai toiseen. Virkavallalla lienee parempaakin tekemistä kuin ruotia yhdistyksen jäsenien välisiä (turhia) riitoja. Aikuisia tässä kaikki ollaan, joten eiköhän asiat vain kannattaisi puhua selviksi.
@kontio pertti wrote:
Kyllä se on tämä nelekun ominaisuus hyytyä silloin kun kiertokangen laakeri onpi sökö….
Tässä Tampesterilaisen Pauli Riikosen legendaarinen loru näistä Sätkien koneista eli:
Kun Wanhuksen kampi alkaa kolista, sillä ajaa kymmenen kesää.Kun kutosen kampi alkaa kolista, sillä ajaa viä sen kesän , mutta kun nelekun kampi alkaa kolista, sillä ajaa seuraavalle linja-auto pysäkille!Onpa hyvä, että tuli vaihdettua koliseva nelkun kone hieman terveempään. Pytyt irti ja väljää oli oikealla puolen kiertokangen alapään laakerissa. Mitään hyytymistä ei kyllä vielä ollut havaittavissa.
Hyytyminen muutaman kymmenen kilometrin jälkeen kyllä kuulostaisi enemmänkin sytytyksen/kipinän katoamiselta kuin loppuun ajetulta koneelta. Vai mitä mieltä vanhemmat ja viisaammat ovat?
Koneen vaihto ei kyllä kovin suuritöinen homma ole. Muutamassa tunnissa pitäisi olla tehty.
Pientä päivitystä. Kuljin on vihdoin saatu kuntoon, antoivat katsastuksessa leimankin otteeseen.
Sätkä ilmestyi torstaina Lohjan katukuvaan ja ensimmäiset noin 600 kilometriä ovat takana, eikä suurempia murheita. Tänään ajeltiin töistä kotiinpäin katto auki.
Vielä riittää kaikkea pientä puuhailtavaa, mm. laturin laakerit pitää vaihtaa, hankkia paremmat renkaat.
Eiköhän ne varapyörät kuitenkin kestä sen mitä pitääkin. Valmistaja vain ei voi sanoa, että niitä voisi käyttää jatkuvasti. Muuten joku saisi kuitenkin päähänsä laittaa ne vaikka Volvonsa alle, saattaa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin jonkinverran.
Ovatkohan millaisesta kumiseoksesta tehtyjä; kuluvat nopeasti?
@Akaile wrote:
Mitä tekee sellaisella vararenkaalla joka on käytännössä täyttä paskaa?
Ajaa seuraavaan huoltoon/rengasliikkeeseen, jossa saa rikkuneen renkaan korjattua tai vaihdettua?
@miki wrote:
Ja liittyy tämä foorumiin siinä mielessä, että olen suunnitellut rattiputken puslien valmistusta samasta aineesta, kunhan keksin työkalun jolla tuota voi työstää. 😀
En nyt tiedä millaiset puslat ovat muodoltaan, mutta eikös sorvilla saa tehtyä melkein mitä vaan.
Mitään asiasta tietämättömänä voisin epäillä niiden liittyvän niihin hitaampiin nopeuksiin…?
@miki wrote:
Tässä liittimet todistavat toimivuutensa. Taustalta kuuluva pauke johtuu (faijan) tukivarren laakereiden armottomasta ja taukoamattomasta asennuksesta.
http://s19.photobucket.com/albums/b164/MikiLindstrom/caramelli/?action=view¤t=MVI_0369.flvOlihan hieno tapa aloittaa tämäkin työpäivä. Kiitokset 🙂
Eihän sitä pakko kertoa ole. Kuljin, jonka rekisteriotteeseen prosentit on merkitty ja osat sinetöity, saattaa vain herättää uteliaan katsastajan tutkimaan hieman tarkemmin.
Kanta-autotarkastuksessahan ei alunpitäenkään ole kaikkia osia sinetöity. Tällaisissakin tapauksissa alkuperäisyyden todistamistaakka lienee kulkimen omistajalla.
Enkä tiedä kuinka paljon parempi tämä uusi säännös meille harrastajille on. Nykyisin kun näyttää olevan niin, että rungon sekä moottorin (apulaitteineen) vaihto vie tasan 50 prosenttia.
Noh, kohta päästään autoverosta eroon ja saadaan tilalle joku käyttömaksu 🙁
Kannattaa varmaan kysellä tarjousta jostain muualtakin. Täällä Lohjalla paikallisessa maaliliikkeessä maalin litrahinta sävytettynä oli reilut 60 euroa, Nurmijärveltä vastaavan sai suunnilleen puolella tästä. Laadusta nyt en äkkiseltään osaa sanoa mitään, mutta ainakin yli 10 vuotta sitten Nurmijärveltä ostetut maalit tuntuvat pysyvän pelleissä edelleen.
Ja aerosolia kyllä saat sävytettynä sävyyn kuin sävyyn, hinnasta en tosin lupaa mitään.
-
JulkaisijaArtikkelit