Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja se sokka pitää sitten muistaa pujotella sinne kruunumutteriin oikein. Eli se sokan silmukkapää kuuluu mutterin sisäpuolelle. Näin ainakin korjauskirjan kuvien mukaan, nähtävästi ei ole niin tarkkaa kun näyttää se silmukka olevan väärällä puolella kuluttamassa uraa akseliputkeen…
Dyanelle voisi antaa hinnaksi 700 € jolloin mukaan saa myös ylimääräisen nelkun rungon. Runko on Niemen Sepon kunnostama…
Ei pitäisi olla kallis paketti.
Kyllä se toinenkin kuppi (tai neljäs) siellä on, ei vaan näy kuvassa – oli kuitenkin lipsahtanut jousen väärälle puolelle.
Ja kyllä tuolla käyty on. Ainakin myytiin kunnostettuna/käyttöentisöitynä. Tulipahan avattua kun matopyörän stefa näytti vaihtokuntoiselta.
Visan koneen osien hinta voisi olla 1500 €. Ja tämä hintatakuulla, jos löydät vastaavat osat jostain halvemmalla niin lupaan myydä samaan hintaan.
@Sebu wrote:
@LPN wrote:
@Sebu wrote:
Mitähän se weberin imusarja mahtas maksaa?
Hinta voisi olla luokkaa 2000 € ja mukaan saa halutessaan viestiketjussa lueteltuja osia oman valinnan mukaan, vaikka kaiken Tiinasta lähtien.
Taidan Ranskasta hakee mieluumin ajamalla uuden.
Matkailu avartaa aina, joten suosittelen lämpimästi. Tosin matkaa Ranskaan ja tuossa yllä mainittuja osia ei tuolla 2000 eurolla saa, joten säästömielessä ei taida kannattaa.
Tarkemmin kuin tätä ilmoitusta lukee, niin Weberiin sopivaa imusarjaa en ole missään vaiheessa irrallisena tuotteena kaupannut. Aloituksessa taidettiin myös vihjata, ettei yksittäisiä osia kannata kysellä. Tämä kun nyt sattuu olemaan sellainen osakasa, että en tee lopuilla mitään jos jonkun yksittäisen komponentin myyn. Eli jos ei mene pakettina kaupaksi, niin kasaan näistä itselleni koneen. Ymmärrän kyllä, että pelkän imusarjan tarvitsijalle hinta on kova ja tilanne hankala. En voi kuin pahoitella tilannetta.
Ja tässä mainittu imusarja oli aikoinaan 2cv-performancesin viimeinen, heikolla kielitaidollani käsitin, etteivät enää tee uusia. Tietty kai vastaavia joku muukin kaupallisessa mielessä valmistaa, kun niitä tuntuu jokapaikassa olevan tyrkyllä…
No joo, ei täällä mitään herneitä nenässä ole. Sebulla on yksityisviesteissään mielestäni aika kova tarjous odottamassa kommentointia.
p.s. tuo minulla oleva imusarja on uusi.
@Sebu wrote:
Mitähän se weberin imusarja mahtas maksaa?
Hinta voisi olla luokkaa 2000 € ja mukaan saa halutessaan viestiketjussa lueteltuja osia oman valinnan mukaan, vaikka kaiken Tiinasta lähtien.
Dyane ja Visan koneen osat nyt pakettina 2 000 € !
Noita koneen osia voisin nyt harkita myyväni myös erikseen, kuitenkin niin että yksittäin osat myydään vain seuraavan listan järjestyksessä. Eli aina ylimmäisenä oleva tuote on myynnissä perässä mainitulla hinnalla.
– VGSn 710cc mäntä/pyttysarja 1050 €
– Visan kone + uudet tiivisteet ja stefat + uudet venttiilit + adapteri 123 sytytykselle + 1 vauhtipyörä 400 €
– Visan vauhtipyörä 50 €
– Visan starttimoottori 120 €
– Visan laturi 90 €
– LeenAPKn Visalle tarkoitettu puola 60 €
– 123 evo kärjetön sytkä 150 €Jarruosista siis kaupat sovittu.
Heinäkuun tarjouksena Dyane ja Visan koneeseen liittyvät osat yhteishintaan 2500 €
@Isoo-Jukka wrote:
Kyllä strateginen lävistäjämitta on sama (reän syvyyssuunnassa voi olla pientä eroa). Vanhuksessa käytettiin useimmin neulalaakeria prossiholkin sijaan. Juuri ne takkuavat neulat voivat vanhemmiten aiheuttaa ongelmia ja suorastaan kytkeä koneen lootaan, vaikka kytkinpoljn olisi alas painettuna.
Nyt koneessa näyttää olevan neulalaakeri, täytynee laittaa pronssiholkki tilalle jos toimisi paremmin. Siitä saa ainakin helpommin sorvilla sopivan jos pituudessa tuntuu olevan eroa.
Kun tuosta silmälaakerista oli puhetta, niin onko Wanhuksessa samankokoinen silmälaakeri kuin uudemmissa? Pakuun tarvis ko. laakeri vaihtaa ja parikin uutta löytyy hyllystä, mutta kun ei jaksaisi käydä mittaamassa ovatko sopivia…
Niin ne jarruosat on myyty.
Lisäsin hiukan tiedoksi hintoja, joita Visan koneen osista maailmalla saa maksaa. Lisäksi Visan koneeseen liittyvään pakettiin voidaan lisätä seuraavat osat:
– tehdaskunnostettu laturi (mallia Visa)
– uusi starttimoottori (mallia Visa)
– moottorin tiivistepaketti ja kammen stefat
– kansille tuleva öljyputki, uusi
– öljynpaineen varoitusvalon anturi, uusi
– Burtonin adapteri, jolla saa öljynpainemittarin öljynpaineen varoitusvalon anturi tilalle
– uudet männänrenkaat
– puolan ja kärjettömän sytytyksen kaverina taisi olla myös uudet tulpanjohdotVisan kone siis mallia 630, koneen mukana on myös vakiopytyt. Jos vieläkään ei kiinnosta, niin mukaan saa mahdollisesti myös toisen Weberin DCOE40 kaasuttimen, imusarjan pystyimukaasuttimelle sekä kutosen koneelle sopivilla suuttimilla olevan kunnostetun Dellorton pystyimukaasuttimen. Jotain imupuolen osia Boschin K-Jetronic ruiskusuuttimia varten saattaa myös löytyä.
@Aakku wrote:
Veikkaisin, että vapaa ajelu ilman seurantaa tulee sallituksi vain museoajoneuvoksi rekisteröidyllä ajoneuvolla.
Näin se varmasti menee jos ei saada aikaiseksi tuota harrasteajoneuvo -luokkaa. Näillä ei siis olisi museoajoneuvon oikeuksia (käyttömaksuttomuus, harvemmat katsastukset, halvat vakuutukset, yms.), eikä toisaalta vaatimuksia täydellisestä alkuperäisyydestä. Ajaa kuitenkin saisi vanhallakin laitteella jonkin rajatun määrän vuodessa.
@Aakku wrote:
Tuollaisessa 20 vuoden rajassa ei ole mitään järkeä. Sillä rajalla tämä maa täyttyisi hetkessä verovapaista 20 vuoden ikäisistä ajoneuvoista.
Jos jotain rajaa haetaan, niin nykyinen 30 vuottakin on liian pieni ikä. Tämä näkyy etenkin moottoripyöräpuolella. Noita 30 vuoden ikäisiä voi tuoda maahan pilvin pimein museoitaviksi.Onhan se tavallaan aika hurjaa, että tänä vuonna saa museorekisteriin esim. Suzukin GSR x:n ja Jammun FZR:n, vai mitä ne aikansa superpyörät nyt olikaan. Toisaalta ovathan ne iän puolesta ihan yhtä vanhoja kuin 40 -luvun lopun pyörät silloin vuonna 78 kun tuo museorekisteröinti aloitettiin…tosin tuolloin se ikäraja taisi olla 25 vuotta. Itse kyllä pitäisin kiinni tuosta 30 vuoden ikävaatimuksesta niin museo- kuin harrasteajoneuvopuolellakin.
Kaikkiaan tuo nykyisenkaltainen museorekisterijärjestelmä on tainnut pilata hienoja moottoripyöriä/autoja ja niiden historiaa enemmän kuin kustomointi/rakentelu ehtii koskaan tuhoamaan, mutta se onkin sitten täysin toinen tarina.
Mun mielestä tässä ollaan tavallaan menossa niinsanotusti perse edellä puuhun, vaikka tavallaan hyvällä asialla ollaankin.
Ensin pitäisi saada luokitetultua ja hyväksyttyä tuo Jukankin mainitsema Harrasteajoneuvo -luokka, jonka jälkeen voitaisiin alkaa keskustella ko. luokkaa koskevista helpotuksista, vaikka katsastusten tai verotusten suhteen. Harrastuksen kannalta tuo laitteen luokittaminen harrasteajoneuvoksi on mielestäni välttämätöntä tulevaisuudessa. Vanhojen autojen liikennekäyttöä tullaan lähivuosina taatusti rajoittamaan, joko suoraan iän tai sitten hiilidioksidipäästöjen perusteella. Jos tuollaista harrasteajoneuvo -luokkaa ei ole, niin ainoastaan museorekisteröidyt ajoneuvot tulevat välttymään ikään tai päästöihin perustuvilta rajoituksilta/ajokielloilta.
Valitettavasti tällä hetkellä ei näytä olevan sellaista tahoa, joka veisi asiaa järkevästi eteenpäin. Tässä pitäisi kaikkien aiheeseen liittyvin järjestöjen yms. vetää hommaa samaan suuntaan, nyt taitaa olla niin että museomiehet ajavat vain omaa asiaansa ja muut katsovat sujuvasti vierestä – näitä tavallaan epätoivoisia yksittäisiä hankkeita lukuunottamatta.
Myös Killan tulisi olla asiassa aktiivinen, tuntuu nimittäin vähän tyhmältä kun ollaan kovasti huolissaan Killan jäsenien ikäjakaumasta ja yritetään haalia lisää nuoria mukaan toimintaan – onko turhaa touhua jos sätkällä ei saa kohta enää ajaa?
Kuulostaa varmasti pessimistiseltä, mutta lyön kaljan vetoa että tämä tulee olemaan tosiasia viimeistään 10-15 vuoden päästä. Eikö ne Ollilan työryhmän esittämät tiedonkeruulaitteet pitänyt ottaa käyttöön joskus 2020 luvulla? Ja jos sitä ei autoon saa asennettua, niin sitten ei sillä autolla ajeta. Ennustan minä.@AK 5 wrote:
Mites noissa kaasareissa on toiset kurkut tukittu?
Haistelevat tuota palamista molemmista pytyistä erikseen.
Niin ja tuo takalasi on pleksiä.Samaa katselin tuosta kaasarista. Tuntemattomasta syystä on haluttu käyttää kahta Weberin DCOE -tyyppistä kaasutinta, saattaahan se vastaava Dellortokin olla. Taitais tulla noille kuutioille liikaa soppaa molemmilla kurkuilla, niin tällätty toinen umpeen.
-
JulkaisijaArtikkelit