Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@dieselflosse wrote:
Kais sen samalla tavalla saa kuin peltiperäisen. Selaisen suht tuoreen tekeleen viimekesänä näinkin. Josko asiasta enemän tietävät avaisivat sanaisen arkkunsa…
Minua sen sijaan kiinnostaa “Babette 50’s – 60’s AZU style kit”. Lähinnä siinäkin se, että saako nelipaikkaisuuden säilytettyä rikkomatta noita kauniita umpikylkiä… 😉
Ps. Mitenköhän tuo muoviperä painollisesti orkkikseen suhtautuu? Jos laittaisi tuollaisen perän ja kuituetulokkarit ja konesuojan (peltihän se ei enää olisi), niin tulisiko kovakin tykki painon pudotuksen takia?
Jos “peltiperäisellä” tarkoitat tehtaalta valmistuneita pakuja, niin ei se mielestäni ihan sama asia ole. Jos taas tarkoitat sitä, että alkuperäisen pakun takaosa sovitetaan 2cv henkilömallin korin jatkeeksi niin ollaan jo lähempänä. Vaan tarjoaako VilleVans todistukset lujuudesta yms., että lasikuiturakenne on yhtä luja kuin alkuperäinen peltirakennelma? Katsastusviranomainen käsittelee ko. muutosta korinvaihdoksena tai sitten ei. Briteissä kilvitetyn yksilön tuominen Suomeen oletettavasti onnistuisi, syystä tai toisesta suhtaudun skeptisemmin täällä tehtävään muutokseen. Tokihan vaikka mitä lasikuituhäkkyröitä on aikojen saatossa tehty, mutta miten on nykyään.
Nelipaikkaisuus umpikylkisenä olisi kiva. Joku varmaankin tietää onko mahdollista vai ei. Käsittääkseni kun aikoinaan 60 -luvulla pakuja muutettiin nelipaikkaisiksi edellytettiin ikkunan puhkaisemista.
Luulisi, että lasikuitu olisi peltiä kevyempää. Tiedä sitten onko mitään todellista vaikutusta tehopainosuhteeseen.
Ja pahoittelut Mikalle ostoketjun tärväämisestä aivan joutavaan pohdiskeluun vailla mitään päämäärää.
@Isoo-Jukka wrote:
Villevansilla on nyt muovinen AK350 -muutossarjakin, joka ainakin kuvissa näyttää paremmalta kuin heidän pikkupaku-imitaationsa. Apua-Helppiin tulossa puljun ilmoitus. http://www.villevans.co.uk/conversions.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Onkohan tuollaista mitenkään mahdollista saada kilpiin Suomessa?
Pitääkö näytellä tosi yllättynyttä kun Olli ajaa johonkin kesän tapahtumaan tuollaisella kulkimella?
Näyttää olevan yleisimemminkin ajan henki, että loukkaannutaan kaikesta mistä kuvitella voi – ja vähän muustakin. Käytäntö tuntuu korostuvan erilaisilla keskustelupalstoilla, jossa ylireagoiminen ehkä on helpompaa kuin “luonnossa”. Jokaisella palstalla on luonnollisesti omat “poliisinsa”, jotka määrittelevät miten ja mistä saa keskustella. Kaikkialla toitotetaan suvaitsevaisuuden puolesta, mutta teot taitavat olla lähinnä päinvastaisia.
Toivottavasti täällä Killan palstalla saa jatkossakin lukea myös Turkulaista huumoria.
En tiedä onko niistä lisäkuvista kuinka apua. Tuossahan on vain hieman paksumpi öljypumpun kansi, jotta kierto on saatu käymään suodattimella. Alkuperäistä öljypumppua kun käsissään pyörittelee, niin kyllä tietää miten tuo on tehty. Ja kun tuota digitaalisuutta vieroksun, niin kuvia ei edes ole.
Eiköhän noita tarvitseville saada tehtyä, hinnasta en tosin osaa sanoa mitään. Suodatinjalan yms. joutuu kyllä rakentamaan itse.
@PienempiOlli wrote:
@MikaVeee wrote:
Ehkä huumorini on todella liian huonoa, täällä pitää käyttäytyä kuin linnan juhlissa.
Korjasin.
-Olli
Onneksi tämä sitten olikin NIIN hyvä heitto. Kannattaisi ehkä kaikkien hieman miettiä mitä kirjoittaa, vai jättääkö kirjoittamatta.
Ihmeiden aika ei ole ohi! Sain vihdoin kaivettua aiheeseen liittyvän kuvan esiin ja ladattua sen nettiin.
http://www.flickr.com/photos/lpuustinen/6321318909/in/set-72157628072896500/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@2cvjimmi wrote:
Itse 123:a en ole koskaan livenä nähnyt ja SILTI kysyn, että eikö sitä piirilevyä voi valaa esim. harstiin, kuten sähkömaakaapelijatkot > lakkaisi värinät ja tärinät kertaheitolla > ja jos siinä on jäähdytyksiä, niin eikös nekin saisi toimimaan?
Hartsi ehkä poistaisi ongelmat kastumisen kanssa, mutta estäisi kyllä täysin vikaantuneiden komponenttien vaihtamisen. Toisekseen nykyiset hartsit eivät kovetu samalla tapaa kuin aikaisemmin vaan jäävät sellaiseksi epämääräiseksi tahmeaksi mössöksi. Tiedä sitten pysyykö se kaikessa tärinässä paikassaan.
Mikalle ulkolmailta tilaamisesta: Helppoa on kyllä, vähän liiankin helppoa välillä. Hinnoista se, että jossain on halpaa – jossain kallista. Olen huomannut, että tullien yms. jälkeen Amerikasta tilatessa dollari = euro.
Jos nyt oikein ymmärsin niin AK5 väläyttelee ajatusta tarjota valmista MegaSquirt -ruiskua sätkään 2500€ hintaan. Ei edelleenkään mahdoton hinta. Valitettavasti en kuitenkaan ilmoittaudu ensimmäiseksi tilaajaksi.
Voisin nuo renkaat lunastaa itselleni jollei joku muu ehtinyt ensin. Soittelen vielä Kari vaikka viikonlopun aikana jos käy.
@Jasu wrote:
Onko tuossa mitään itse säätämisen mahdollisuutta, vai jääkö ns. herran haltuun..?
Ja ei, tarkoitus ei ole tyrmätä, olla vai realisti.Juurikin tämän takia kyselin lisätietoja. Säätömahdollisuudet pitää olla, se on selvä. Jos oikeasti on haluja kauppaa ko. paketilla tehdä, niin enemmän pitäisi pystyä faktoja esittämään.
@Jasu wrote:
@LPN wrote:
Päästäänkö alle euro5 normien?
Miksi, maailma pelastuu, vai joku “muu syy”..? Rättärin moottori, ruiskulla ilman kattia, katsastuksen päästömittauksessa olisi mennyt 2000 -luvun säädösten mukaisista mittauksista läpi. Toki se ei kerro kuin osan totuutta, käytönaikainen päästömittaus on ihan jotain muuta kuin tuo katsastuksen yhteydessä tapahtuva tyhjäkäynnillä tapahtuva kuormittamattoman moottorin mittaus…
Maailman pelastumiseen yms. en ota kantaa, en ainakaan tässä yhteydessä. Olisi vain kovin hauska tietää kuinka “ympäristöystävällisen” kulkimen sätkästä todellisuudessa saisi. Valtiovalta kun pitää kaikkea vanhaa suurimpana syntinä ja ympäristön turmelijana. Eiköhän vielä tule aika jolloin “liian vanhoilla” autoilla ajaminen kielletään kokonaan. Jos veikata pitää, niin meniskö 20 vuotta kovin pahasti pieleen. Tietysti homma voidaan toteuttaa näppärästi asteittain, Saksassa on taidettu jo aloittaa.
Voisiko siis saada vanhalle autolle ajoluvan jos pystyy osoittamaan sen pienipäästöiseksi. Varmasti ongelma, joka koskettaa harrasteautoilua kokonaisuudessa – ei pelkästään rättäreitä.@MikaVeee wrote:
Tuosta ruiskusta vielä sen verran että eteläamerikassa tekevät sarjaa minkä voi masentaa kutosen koneeseen, mutta hinta on HYVIN suolainen.
Edit piaf: tässä Carloksen viestiä tännepäin:
Hola Mika:Ok. Our kit includes:
– new flywheel , rpm pickup
– inlet manifold with injectors and throttle body
– ECU with fuel and ignition timing
– 2 HP fuel hoses and return body
– electric pump + pressure regulator
– lambda, air, oil temperature, TPS gaugesPrice ex-works: U$S 2500.- each
I hope you can sell the kit that will allow to any 2CV go by the european cities all the week’s days.
Best regards
Carlos
Onko tuo nyt sitten kallis kun kerran rahalla saa. Tietysti vastaavan paketin varmasti saa halvemmalla, mutta todennäköisesti vaatii myös melkoisesti enemmän työtä ja selvitystä. Tuossa kuitenkin ymmärtääkseni melko täydellinen paketti polttoainekarttoineen yms.
Voi olla toimiva vaihtoehto niille, joilla ei ole aikaa/mielenkiintoa/taitoa alkaa rakentamaan ruiskua ns. nollasta.Onko ko. pajalla jotain nettisivuja tms. mistä tietoa saisi enemmän? Ehkä jotain kuviakin? Päästöjen kannalta ajateltuna mielenkiintoista tekniikkaa. Nopeasti laskettuna kun sijoittaa 6000 euroa, niin saa uuden koneen ruiskulla ja katalysaattorilla. Päästäänkö alle euro5 normien?
Lattiapellistä siis kyse, lokasuojien erot mielenkiintoinen yksityiskohta, jota ei ole tullut huomioitua. Hetken kuvia netistä tutkaillessa totesin, että voipi tosiaan olla niin, että lattiapeltiä on vain yhdellä rypytyksellä. Jokatapauksessa olen nähnyt uustuotanto-osan, jonka rypytys oli huomattavasti leveämpää. Valitettavasti kuvaa siitä ei ole tarjolla.
Jos tosiaan lyhyitä lattiapeltejä jostain löytyy, niin vinkkejä saa antaa. Ottaisin heti kaksi jos hinta ei ole aivan posketon.
Ja mitä haalimiseen tulee, niin ehken tarkoittanut osien ostamista läjäpäin varastoon vailla tulevaa tarvetta. En vain usko, että harrastus on maailmallakaan niin isoa, että esim. jotain -62 pikkupakun takalokasuojia myydään/valmistetaan vuositasolla niin hurjia määriä, että osan saatavuus olisi taattu vaikka joskus 20 vuoden päästä. Kuluvien osien suhteen tilanne varmaan onkin jotain muuta. Itse ainakin hankin läjän tulevaisuudessa tarvittavia peltejä nyt kun saatavuus on hyvä, tietysti osien metsästys suurella vaivalla on oma harrastuksensa.
@Fenix wrote:
Aika hyvin löytyy osia, kun lokarit, luukut ja peräpään pellit löytyy tarvikkeena.
Pakun tekemiseen ei enää tarvitse kuin katto-osan ja takaovet.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/AK-AZU/Hintere-Karosserieteile/ANR90889/” onclick=”window.open(this.href);return false;Osia on ihan kivasti tarjolla ja nyt niitä kannattaisia haalia kun “vielä” saa. Vaan eipä ole tavaratilan lattiapeltiä sillä tiheämmällä rypytyksellä tarjolla. Vinkkejä otetaan vastaan jos sellaisen jostain saa.
Luulisi tällä hinnalla menevän kaupaksi jossain HiFi -sivuilla. Ostaisin pois jos olisi sopivasti ylimääräistä rahaa.
-
JulkaisijaArtikkelit