Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mistä lähtien V-Powerissa on ollut 5% etanolia? Aikaisemminhan siinä oli max. 2%.
Mulla on ollut muistaakseni muutaman tuhannen ajossa huohotin, jossa alkuperäinen kumiläppä on korjattu sopivalla metallisella. Sen enempää toteutusta en muista kun “hovimekaanikko” sen askarteli. Toiminut on kyllä. Nelkun koneessa siis. Avattua huohotinta ei edes ole juotettu takaisin kasaan, puristettu puoliskot yhteen hieman samanlaisella pannalla kuin dieselsuodattimissa käytetään.
Tekniikkapaketin hankinnasta sovittu ja vanteet voi myöskin unohtaa.
Kiitokset kaikille!
Kotinurkista löytyi yksi vanne, joten enää 4 haussa. Yksittäisiäkin kappaleita saa tietenkin tarjota.
Ja olikohan nelkun koneessa vielä näistä poikkeava kierto öljyllä? Eipä näköjään muista enää, vaikka vasta pari vuotta sitten tuli mietittyä miten öljynsuodattimen tuonne väliin saa rakennettua.
@cee4 wrote:
@PienempiOlli wrote:
Toinen juttu on että mitkä ovat “alkuperäisiä Citroen lisävarusteita”. Citroen ei tainnut juuri lisävarusteita
tarjota. Ovathan nuo varusteet Citroeniin ja rättäriin tarkoitettuja, mutta pienpajojen tekemiä.Niimpä enkö juuri kirjoittanut: @cee4 wrote:
Noi on kyllä 2cv:n alkuperäisiä lisävarusteita.
JA
@cee4 wrote:
niin monen merkkistä lisävarustetta
Ei ollut mainintaa Citroënista 😉
Mikko
Nykyäänhän ei tarvitse ymmärtää lukemaansa, v*ttuilu on paljon parempi taito.
Nimimerkillä kokemusta omaava.
Mitään käännytysyritystä en kyllä varsinaisesti missään nähnyt. Toki piruja ja pieniä vihreitä miehiä voi nähdä missä tahtoo.
Mulla ei kyllä nelkun kampea korjauttaessa ollut lohko Seinäjoella, niin ne ajat muuttuu. Tosin tuossa korjattavana olleessa kammessa oli kyllä uudet runkolaakerit.
Kun noita uusia moottoreita vielä on tarjolla, niin pitäisi vaan ostaa pois…vaikka sitten varastoon odottamaan aikaa parempaa.
@miki wrote:
Kun täällä näköjään tuota valokuvausta kovasti harrastetaan, niin olisiko kenelläkään halua investoida oikeaan kameraan? Olisi ylimääräisenä Asahi Pentax 6X7 järjestelmärunko sekä 85/2,8 ja 135/2,8 macro linssit.
Kyllähän noille käyttöäkin voisi olla, mikäli hinta kohdillaan.
@Aakku wrote:
Sitä en tiedä, saako sellaista pesemätöntä öljyä enää mistään edes mineraalina. Olen käyttänyt kompromissina semisynteettistä halpis öljyä nyttemmin. Toisaalta mun öljynvaihtovälikin on vain 200-500km / vuosi.
Kuten tuossa ylempänä epäselvästi totesin, niin Castrolin Classic mineraaliöljyt ovat pesemättömiä.
Kolmekymppinen mineraaliöljy on toiminut wanhuksen koneessa mainiosti, ei pyri ulos. Nykyisinhän näissäkin on lähes kaikissa peseviä aineita joukossa, joten kannattaa katsoa tarkkaan jos pesevyyttä pyrkii välttämään.
Castrolin Classic on pesemätön, mutta melkolailla vaikea hankkia kotomaasta, Franzosesta saa kun tilaa. KaasutinExpertillä oli muistaaksani Millerin mineraaliöljyä, joka oli pesemätön ja selvästi Castrolia halvempi. Enpä vaan nopeasti nettisivuilta moista löytänyt.
@2cvjimmi wrote:
http://metsaauto.weebly.com/kuvasatoa-2010.html#
Yhdessä kuvassa kolme koppaa…
Kävin kuvaamassa loppukesästä tuon saman kolmikon hyvinkin paljon heikommassa kunnossa. Kuvan saa multa ja yhteystietojakin voin yrittää selvittää (jos raadot enää ovat hengissä), mutta nopeasti ajateltuna noissa ei kyllä ollut enää mitään pelastettavaa.
Jääkös tuossa nyt alkuperäinen konkka käyttöön? Vai tulkitsinko kuvaa aivan väärin…
@texwiller wrote:
– Miten toimitaan ohjurien vaihdossa? Nyt ei ole paineilmavasaraa tarjolla -onko muita konsteja kuin viedä kannet suosiolla ammattimiehelle?
Mielestäni se vanha ohjuri kannattaa porata ohueksi sopivalla ohjaavalla poralla, jonka voi tehdä vaikka itse. Mielellään niin, että ohjuriin jää kannen osuudelle vain milli seinämävahvuutta. Hiukan lämpöä kanteen ja prässin kanssa taidettiin painaa pois. Lähtee melkolailla pienellä vaivalla. Uuden ohjurin paikalleen laitto onkin ehkä hieman konstikkaampi. Uudet ohjurit pakastimeen ja kansi hetkeksi uuniin. Ja sopivan ohjurin ja tapin kanssa pari kopausta ja niin uusi ohjuri on paikoillaan.
Kannattanee ehkä viedä osaavalle pajalle.
Olettekos muuten seuranneet öljynlämmön vaikutusta öljynpaineeseen? Omassa nelkussa ainakin kesähelteillä kovassa ajossa paineet tippuu sinne pariin kiloon, kylmän koneen lukemien ollessa jossain 7 kilon korvilla…
-
JulkaisijaArtikkelit