Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nelkun kampi on tietääkseni joskus asennettu vanhus lohkoon. Oli varaosan toimittaja myynyt nelkun veivin vanhukseen. Tarina on ajalta kun ei ollut vielä “vanhuksia” ja nelkut olivat melko tuoreita. Kaverit kasasivat koneen ja sitten ihmettelemään kun uudella kammella vähäisetkin pollet olivat karanneet laitumelle. Kone kävi kyllä näet nätisti mutta oli niin laiska ettei ajamisesta tullut mitään. Purettuaan koneen huomasivat että mäntähän kääntyi kesken nousuaan takaisin alas. Ei riittänyt iskussa pituus. Kuulin jutun kun olin myyskentelemässä osasia ko.kulkuneuvoihin siinä samaisessa puodissa jossa tämä erehdys tapahtui.
Vanteen puute poistunut. Kiitän vastanneita mielenkiinnosta
Tuollainen härpätin löytyy. Voin sen tuoda vaikka viekin tilaa kohtuuttoman paljon.
Jos jollain muulla on tarvetta samanmoseen voin tuoda kaksikin.
Yritä tunkea jotai muutakin kyytiin mitä päällimmäisiä saan mahtumaan.
Jos toiveita muusta niin niitä voisi myös esittää.Minulle ennen isot pojat kertoivat ruuvin ja pultin eroksi mutterin. ruuvi muuttui pultiksi kun siihen lisättiin mutteri.
Heips.. Minulta löytyy alumiiniset romikivisujat sätkän takalokarehin Reilusti alle satasen.
Pitäs varmaan muistaakseni löytyä parikin paria
Vähän käytettyjä ikää n.40-45 vuotta.
kysellä voipi täällä tai yv tai puh. O4O51113O4
Terveisin M.MöykkyVaihdettiin juniorin kanssa mootorin etummaiset kumityynyt ja kun homma hoituikin odotettua nopeammin niin ehdotin vikalistan hakua että voi varautua sitten muihin vaadittaviin toimenpiteisiin. Koska on tuo takajalka vielä kipsin sisällä pari viikkoa niin joudun turvautumaan ajohommissa “ostopalveluihin” . Eipä saatu vikalistaa ei. Vaan nyt on uusi ja puhtoinen rekisteröintitodistus hanskalaatikossa. Vuosi huolettomia kilometrejä edessä !!!
Oliskohan siitä reiästä kaivettu “ranskalaisen “parkin kytkin poies.
Eipä taida olla enää muotia ko.ongelman ilmaantuessa vaihtaa kumit sisuskaluihin.Ennen oli halpa ja helppo menetelmä.
Taitaa olla vielä korjaussarja hyllyssä. jos joku haluaa kokeilla.Minkäs näköinen tiinan keulamerkki mahtaa olla?
Tutkailin tuota lootaa taas pitkästä aikaa.
Jarrulevyt on samat kuin kutosessa. Tosin nuo levyt nyt hidastelee tiinarojektin kulkua samoin kuinn palat ja kässärin vaijerit.
Vetarit on vaihdettavissa kuulamallisiin samoin uskon että jarrut vaihtuu kohtalaisen keveesti rumpuihin niinhaluttaessa.
Välitys lienee himppasen harvempi kuin kutvosessa.
En tuota ole hinnoitellut vaan odottelen jos joku tarjoi jotakin . Voitais sitten porukalla naureskella niille tarjouksille ja sovitella kaupan ehtoja.Iloista ja hyttysrikasta kesää toivotellen .
Nykäsen Jouko (mörrimöykky)Tarjoilla voipi kaikilla käytössäolevilla viestimillä
0405111304
joukoenator@gmail.comOlisko nuo sitten niitä seisontavammoja
eipä se kolhvi ole kovinkaan kummoinen ajettava.
Kuinka lienee pelinä. Ei ole tullut kokeiltua@setä wrote:
Terve.
Kevyen remontin jälkeen öljyvuoto jäi historiaan.
Uusi hauska huomio tuli kun kävin pakokaasuhuollossa.
Letku putkeen ja asentaja sano et saa helv liikaa.
Väänsi säätöruuvin kiinni niin mylly pyöri vaan vaikka olis pitäny sammua.
Imee kuulemma jotain muuta kautta ainetta.
Kaikkiin kysymyksiin tämän jälkeen oli vastaus asentajalta: en tiedä!
Heitin Lahden reissun, hyvin kulkee, vähän miettii kun antaa hanaa.
Ja soppaa tosiaan palaa, bensapinta tarkistettu, ilmanputsari vaihdettu.
Kiva on kuitenkin et pääsee ajeleen kun kesä painaa päälle.
Kerron vain tuloksen kun aika moni viitti vastata kun kyselin.
Ja eihän bensan saanti ole mikään ongelma, Tampereellakin on monta mestaa
missä myyvät,vaikka ollaan hämeessä!
Tulee kirjoitussormi kipeeks, täytyy lopettaa.
Mukavata kessää!Aivan uteliaisuuttani kyselen tästä kevyestä remontista. Oliko rankaita poikki mäntiä halki vaiko jotain muuta?
kutvosen veivi on isompi.Iskun pituus , laakerit, kiertokanget ovat isommat.
Paha puute tuossa minun ristisiitoksessa oli välityssuhde. Tuntui että ykkösvaihde muuttui maastovaihteeksi kun taas ylpäästä tuntui puuttuvan nelosvaihde. Vohan olla että minkä huippunopeudessa menetti niin sen sai takaisin nöyrässä mäennousukyvyssä.
Minullapa oli aikanaan nelkun nokalla ak:n kone. Muistaakseni kytkimen lelut meni ihan vaan laittamalla paikalleen. Tais olla nelkun levy ja pakun asetelma . Painelaakeri oli nelkun. amin ja pakun painelaakerihan on se painehiili. Pakun asetelmassa oli se painehiilen vastinlevy paikallaan ja asennellessa epäilin sen toimivuutta mutta sehä istui sinne kuin nenä päähän.Kytkinestä tuli tosi herkkäkäyttöinen.
Sitäpä en muista tuliko moottorin ja vaihteiston väliin ne korokepalat vaiko eikö.Mulla kun oli nelkku kyseessä niin ei tarvinnut pähkäillä sen kytkinvaijerin kanssa. Luulisin että joku on senkin jutun ratkaissut.
Tais olla vuosi -77 kun tätä kasailin joten saattaapi olla aukkoja muistikuvissa.Jos olis ollut jotain ongelmia
niin varmasti ne olis mieleen syöpyneet.
Se mitä tälle yhdistelmälle myöhemmin tapahtui onki jo kokonaan erikoinen tarina. -
JulkaisijaArtikkelit