Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 139)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165430

    Lisäsin kuvan mistä näkyy paljonko se meni yli viiden kierroksen.
    Lukitsin toisen vetoakselin ja vapaan aksilan mentyä kaksi kiekkaa niin kuvan merkkien erosta näkyy paljonko yli viiden kierroksen on kutakuinkin vartti. Siinähän on kytkinakselissa yksi rinkula. Viittaisko ami kasiin.
    Jarrusatuloissa on vihreät maalimerkinnät jotka vois viitata LHM nesteisiin
    https://picasaweb.google.com/113793292782402406833/KuviaLaatikosta” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165424

    Pyörittelin lootaa ja sain tulkseksi yhdellä vetoakslin kierroksella pyörähti kytkinakseli reilut viis ja puoli kierrosta
    nelosvaihteella. kuinkas tuota tulkitaan ja kuinka tarkat mittaustulokset siihen vaaditaan.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165423

    Päivänselvä asia että kyllä tuo vaihteiston kuori on valettu sopimaan pariksi tuon jarruasetelman kanssa.
    Minulla olleissa ameissa ei ollut porauksia etuäänenvaimentimen kiinnikkeille . Näppylät oli että halutessaan sai porata ja kierteittää.
    Vuosien varrella on aina välillä ihmetelty noita sätkässäolevia “varauksia” eriversioihin.Kuulunevat samaan kategoriaan kuin nunnan nännit ja paavin pallit.
    Sätkän alkutaipaleella kun miekkoja taottiin auroiksi kuulin väittämän ,että akselistoputket olisi valmistettu korohoron putkista.
    Väitten esittäjä sanoi että niiden vanhusvehkeitten aksilaputkien sisällä olis ollut jopa rihlatkin.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165418

    Rupesin ryhtymään tekemään tutkimusta mikä tämä oikein on.
    Tuli mieleeni pari pointtia…. Voitais nyt varmaan unohtaa HOME MADE kuin myöskin ami.
    Ehrottaisin että suuntautuisimme nyt dyane 6 tai LN tai jokumuu laite linjalle.
    Lisäsin vähän kuvia jotka mielestäni tukee aatoksiani.
    Jos tämän on joku omassa tallissaan omin pikkukätösin rakennellut niin tosella haluaisin tutustua kyseiseen henkilöön.

    Huomenissa jatkan kuvauksia ja havainnointia nyt vois sanoa lähes tamperelaisittain jotta sommororo!
    Huomispäivän ohjelmaan ajattelin sisällyttää vähän loodan pyöritysta ja yritys selvitellä välityksiä.

    vastauksena käyttäjälle: MOCOMA 27 myyty #162032

    Kauankohan tätä pitäs pitää varattuna kun ei ole noutja poikennut.
    Varaus tuli kyllä nopeasti

    viewtopic.php?f=3&t=4910

    vastauksena käyttäjälle: Ovia kutvoseen ja nelkkuun #165200

    näiden lisäksi oli vielä konepelti 4/6 mutta myin pois

    vastauksena käyttäjälle: MOCOMA 27 myyty #162031

    Kiinostus tätä kohtaan lienee melko vähäistä.
    Johtuisiko korkeasta hintatoiveesta.
    Uskaltaisko tästä joku tarjota jotakin.

    vastauksena käyttäjälle: O: kaasari kutoseen (löytyi) #165522

    Muistelisin jonkun virittäneen kaasuvaiserin niinpuolin että kiinnittää vaijerin kuoren kaasuvipuun ja riitävänpitkän vaijerinpään sinne tuulikoteloon . Mahtasko toimia vai olenko vain nähnyt sen painajaisissani. Eli se vetelis sillä kuorella.

    vastauksena käyttäjälle: Kitkan säätö #165455

    Varmaan on vaikutusta minkä ikäinen se sätkä on.Kuinjka vanhanmalliset kitkat ?

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165407

    Paas Jukka laittaen savoks tai tampereeks tuo pesiaalistin lausunto ja vähän kommenttia.
    Ei oikein viänny nuo ulukomuan kielet niin että ymmärtäisin.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165405

    Valkea veli puhuu viisaita sanoja. Kyllä se on tehdastaekoisen näköinen.Siinä alumiinivalussa on jotain oisko tunnistustietoja yms.
    Eivätkä ole mitään kaiverruksia vaan ovat siihen valaessa muodostneet.
    Tulevana viikonloppuna taas voin sitä pyöritellä ja tutkailla.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165403

    Onhan sekin mahdollisuus olemassa.Tarjouksia kehiin

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165399

    @AK-65 wrote:

    Tuo laatikko ei ole kyllä 18 kaakkista nähnytkään.Ulkokuori vaikuttaa AMI6 loodalta, jossa on nelkun/ kutosen kytkinkoppi. Mutta tuossa päällä näyttäisi olevan tuollainen jännä palikka, johon on nuo satulat kiinnitetty. Sitten kuinkakohan tukevasti nuo levyt on saatu kiinitettyä vetareihin?

    Se jännä palikka on kyllä ihan tehaasatehty noi omatekoisilla silmälaseilla katseltuna ja levyt on kuudella pultilla kiinnitettynä.
    Vieressä oli nelkun loota ja siinä tuplaristit, eivät ole samalta planeetaltakaan. Siinäaskissa on rummut ja ne kiinni neljällä tapilla.
    En tunne uudempien amien sielunelämää niin paljoa että osaisin päätellä esim sitä milloin amiin olis tullut riippupolkimet ja voisko tamä kyseinen mysteeri olla jostain 60luvun lopun amista tai tiinasta?
    Se aski tuli minulle yhdessä ryjäkasassa josta oli muotoutumassa dyane. Nyt kun sattuneesta syystä siitä läjästä olen joutunut tekemään ristisiitosta ja käyttämään osan sieltä toisen täältä. Taitaa vielä jäädä vielä tähteeksikin.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165396

    Piti vielä käydä fikkarin kanssa kurkkimassa sitä looraa.
    Kun sen ekan kerran näin niin pidin sitä amin lootana.
    Minun amit olivat sitä ikäluokkaa että kytkivaijeri veteli siitä pystyssä olevaska vipusesta.
    Tämä vetelee sieltä alta kuin nelkku tai kutonen.
    Kytkinaksila on tiheällä spoorilla ja siinä on yksi rinkula sorvattuna siihen poorin etehen.
    Eikös nelkussa ole kaksi rinkulaa.
    Jarruttelusatulat on kiinnitettynä jonkilaiseen “lisävälikanteen” joka on pultattuna haihteiston kuoreen.
    Kun joskus kampesin jarrupaloja niin turskahti poikkileikatun jarruputken päästä vihreetä lehmää.
    Eikös sen välitystä vois testailla ko pyörittelee kytkinakselista ja kahtelee kuinka vetarit kiertää.
    Saiskos vihjettä mitä siitä vois päätellä.
    Kaikesta päätellen viittaus on kyllä 60lukuun mutta mikä kuljetin?

    vastauksena käyttäjälle: Lievä dyane rojesksti #165329

    @Isoo-Jukka wrote:

    Hienoa nähdä, jotta Tiinatkin saavat ansaitsemaansa arvostusta ja tulevat uutta parempaan kuntoon.

    Vähän voimakas ilmasu “uutta parempaan”.
    Jos tuon joskus tienpäälle saan niin ei siitä todellakaan näyttelyesinettä tule.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 139)