Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lisäsin kuvan mistä näkyy paljonko se meni yli viiden kierroksen.
Lukitsin toisen vetoakselin ja vapaan aksilan mentyä kaksi kiekkaa niin kuvan merkkien erosta näkyy paljonko yli viiden kierroksen on kutakuinkin vartti. Siinähän on kytkinakselissa yksi rinkula. Viittaisko ami kasiin.
Jarrusatuloissa on vihreät maalimerkinnät jotka vois viitata LHM nesteisiin
https://picasaweb.google.com/113793292782402406833/KuviaLaatikosta” onclick=”window.open(this.href);return false;Pyörittelin lootaa ja sain tulkseksi yhdellä vetoakslin kierroksella pyörähti kytkinakseli reilut viis ja puoli kierrosta
nelosvaihteella. kuinkas tuota tulkitaan ja kuinka tarkat mittaustulokset siihen vaaditaan.Päivänselvä asia että kyllä tuo vaihteiston kuori on valettu sopimaan pariksi tuon jarruasetelman kanssa.
Minulla olleissa ameissa ei ollut porauksia etuäänenvaimentimen kiinnikkeille . Näppylät oli että halutessaan sai porata ja kierteittää.
Vuosien varrella on aina välillä ihmetelty noita sätkässäolevia “varauksia” eriversioihin.Kuulunevat samaan kategoriaan kuin nunnan nännit ja paavin pallit.
Sätkän alkutaipaleella kun miekkoja taottiin auroiksi kuulin väittämän ,että akselistoputket olisi valmistettu korohoron putkista.
Väitten esittäjä sanoi että niiden vanhusvehkeitten aksilaputkien sisällä olis ollut jopa rihlatkin.Rupesin ryhtymään tekemään tutkimusta mikä tämä oikein on.
Tuli mieleeni pari pointtia…. Voitais nyt varmaan unohtaa HOME MADE kuin myöskin ami.
Ehrottaisin että suuntautuisimme nyt dyane 6 tai LN tai jokumuu laite linjalle.
Lisäsin vähän kuvia jotka mielestäni tukee aatoksiani.
Jos tämän on joku omassa tallissaan omin pikkukätösin rakennellut niin tosella haluaisin tutustua kyseiseen henkilöön.Huomenissa jatkan kuvauksia ja havainnointia nyt vois sanoa lähes tamperelaisittain jotta sommororo!
Huomispäivän ohjelmaan ajattelin sisällyttää vähän loodan pyöritysta ja yritys selvitellä välityksiä.Kauankohan tätä pitäs pitää varattuna kun ei ole noutja poikennut.
Varaus tuli kyllä nopeastinäiden lisäksi oli vielä konepelti 4/6 mutta myin pois
Kiinostus tätä kohtaan lienee melko vähäistä.
Johtuisiko korkeasta hintatoiveesta.
Uskaltaisko tästä joku tarjota jotakin.Muistelisin jonkun virittäneen kaasuvaiserin niinpuolin että kiinnittää vaijerin kuoren kaasuvipuun ja riitävänpitkän vaijerinpään sinne tuulikoteloon . Mahtasko toimia vai olenko vain nähnyt sen painajaisissani. Eli se vetelis sillä kuorella.
Varmaan on vaikutusta minkä ikäinen se sätkä on.Kuinjka vanhanmalliset kitkat ?
Paas Jukka laittaen savoks tai tampereeks tuo pesiaalistin lausunto ja vähän kommenttia.
Ei oikein viänny nuo ulukomuan kielet niin että ymmärtäisin.Valkea veli puhuu viisaita sanoja. Kyllä se on tehdastaekoisen näköinen.Siinä alumiinivalussa on jotain oisko tunnistustietoja yms.
Eivätkä ole mitään kaiverruksia vaan ovat siihen valaessa muodostneet.
Tulevana viikonloppuna taas voin sitä pyöritellä ja tutkailla.Onhan sekin mahdollisuus olemassa.Tarjouksia kehiin
@AK-65 wrote:
Tuo laatikko ei ole kyllä 18 kaakkista nähnytkään.Ulkokuori vaikuttaa AMI6 loodalta, jossa on nelkun/ kutosen kytkinkoppi. Mutta tuossa päällä näyttäisi olevan tuollainen jännä palikka, johon on nuo satulat kiinnitetty. Sitten kuinkakohan tukevasti nuo levyt on saatu kiinitettyä vetareihin?
Se jännä palikka on kyllä ihan tehaasatehty noi omatekoisilla silmälaseilla katseltuna ja levyt on kuudella pultilla kiinnitettynä.
Vieressä oli nelkun loota ja siinä tuplaristit, eivät ole samalta planeetaltakaan. Siinäaskissa on rummut ja ne kiinni neljällä tapilla.
En tunne uudempien amien sielunelämää niin paljoa että osaisin päätellä esim sitä milloin amiin olis tullut riippupolkimet ja voisko tamä kyseinen mysteeri olla jostain 60luvun lopun amista tai tiinasta?
Se aski tuli minulle yhdessä ryjäkasassa josta oli muotoutumassa dyane. Nyt kun sattuneesta syystä siitä läjästä olen joutunut tekemään ristisiitosta ja käyttämään osan sieltä toisen täältä. Taitaa vielä jäädä vielä tähteeksikin.Piti vielä käydä fikkarin kanssa kurkkimassa sitä looraa.
Kun sen ekan kerran näin niin pidin sitä amin lootana.
Minun amit olivat sitä ikäluokkaa että kytkivaijeri veteli siitä pystyssä olevaska vipusesta.
Tämä vetelee sieltä alta kuin nelkku tai kutonen.
Kytkinaksila on tiheällä spoorilla ja siinä on yksi rinkula sorvattuna siihen poorin etehen.
Eikös nelkussa ole kaksi rinkulaa.
Jarruttelusatulat on kiinnitettynä jonkilaiseen “lisävälikanteen” joka on pultattuna haihteiston kuoreen.
Kun joskus kampesin jarrupaloja niin turskahti poikkileikatun jarruputken päästä vihreetä lehmää.
Eikös sen välitystä vois testailla ko pyörittelee kytkinakselista ja kahtelee kuinka vetarit kiertää.
Saiskos vihjettä mitä siitä vois päätellä.
Kaikesta päätellen viittaus on kyllä 60lukuun mutta mikä kuljetin?@Isoo-Jukka wrote:
Hienoa nähdä, jotta Tiinatkin saavat ansaitsemaansa arvostusta ja tulevat uutta parempaan kuntoon.
Vähän voimakas ilmasu “uutta parempaan”.
Jos tuon joskus tienpäälle saan niin ei siitä todellakaan näyttelyesinettä tule. -
JulkaisijaArtikkelit