Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toki sinne tulee rungon kotelon sisäosiinkin vahvikkeet, eli peltiä näihin osiin mistä pyörä on vartensa kanssa kiinni. Koko hoito tulee vahvistettavaksi
Fosforihappo on se kun syö ruosteen.Se palaa mustaksi mössöksi.Itse katson ongelmalliseksi tuon mössön poistamisen.Jos sen huuhtelee vedellä niin periaattessa se ruostuminen alkaa siitä kun vesi koskettaa metallia.Olenkin pyyhkinyt suurimmat tärpätirätillä pois ja kumihanskat kädessä.
Metallipinnat pitäisi pohjamaalata mahdollisimman pian toimenpiteen jälkeen.Epäkeskohiontakone.Siihen tarvitaan karkeudeltaan 180 -240 hiomapaperi/laikkoja.Epäkeskohiomakoneissa on pääsääntöisesti tarrakiinnitteiset laikat eli näitä kun on lenkkareissakin.Hiomapaperi on cd levyn kokoinen hiomapaperi.Kulkijassa on parempi hioa etu ja takalokarit käsin ja konepelti myös.
Ovet ja peräloosteri käy koneella näppärästi.Hionnan tarkoitus on pääsäntöisesti saada vanhasta maalista kiilto pois jotta uusi väri saa jonkinlaisen tartuntapinnan.
Maalaustöissä 90 % on pohjatöitä 5 % suojaustöitä. 2 % arpomista 3 % jää sitten siihen itse maalaukseen.
Naurattaa aina noi kodinsisustusohjelmat kun ne näyttää telkkarissa aina vain sen 3 %. Pikkasen ihmiset saa väärän kuvan. Radiosta soi eino grööni.
Hyvää kevään odotusta.Fosforihapon kanssa pitää varoa.Minä kävin aikoinaan mustangin läpi fosforihapolla Tulos hyvä ja on kestänyt. Ongelmaksi on muodostunut omat nivelet ja jänteet. Joku sanoi minulle että fosforihapon kanssa ennenvanhaan työskennelleet ihmiset sai järjestelmällisesti reuman.
Tämän kuulin jo mustangin tehtyäni. Alan pikkuhiljaa uskoa.Tai sitten olen vain muuten vanhahtanut.
Käyttäkää ehdottomasti suojakäsineitä. Sitä ainetta ei saa päästää iholle.
Käytin pahojen kohtien käsittelyssä kukka sumutinta jolloin aineen sai leviämään pieniin koloihin. Käyttämäni fosforihappo oli 85% :tista
jota ohensin puolet vedellä. Sumutettaessa naamari on paikallaan.
Aine pyyhittiin pois seuraavana päivänä. Vettä ei sovi käyttää sillä ruostuminenhan alkaa jo ilmankosteudestakin.Tärpättirätti toimi hyvin.
Maalina käytin happoväriä joka on enemmänkin tunnettu aluminin pohjamaalina.Se ei riitele fosforihapon jäämien kanssa.Sen päälle voikin sitten suunitella varsinaiset maalit.Aamulla kun heräsin niin mieleeni tuli ajatus grafitin mustasta sitikasta.
Puolikiiltävä pinta ja tekemäni skuuppikeula.Yhtymäkohtia amerikkalaisten
stelth hävittäjään joka ei näy tutkassa. Takaluukussa Metallikirjaimin
2CV stelth
Invisable on radar
Ja sen kerran kun saan ylinopeus sakon sitikallani niin kehystän mokoman
lipukkeen.
Eli pää tekee töitä asian tiimoilta minun nukkuessani.Silloin tiedän eläväni.15.10.2008, 18:33 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140945Minä en uskalla kuunnella autossa radiota. Mitäs jos koneesta alkaa kuulua jokin pieni sivuääni joka ilmoittelee tulevasta konerikosta. Se ei olavi virta auta ainakaan minua siellä tienposkessa. Kyse ei tietenkään ole sitikasta vaan näistä 100-300 € autoista joilla minä pääsääntöisesti liikun maanteillä.
Sitikan valmistuttua siinä voi kuunnella Olavi virtaa + muita suomalaisia.
Jotenkin tuntuis että boney – m voisi kans sopia. Silloin täytyis vaan olla ihan järkyt poppivehkeet.Nyt olen tekemässä itselleni konepeltiä. Joudun tekemään sen koska ostamassani sitikassa oleva konepelti oli niin pahasti lommoilla ja vääntynyt.
Keksin peittää pahimmat lommot konepellistä scuupilla. Loput lommot olen nyt kittaillut pois. Eli konepelti on kohta siinä vaiheessa että voin aloittaa muottivahan laittamisen.Kun se työ on tehty niin valmistan kittailemastani konepellistä muotin. Kun muotti on valmis, odottelen noin 1 kk että muotista ei enään haihdu styreeniä. Siinä vaiheessa voin pinnoittaa muotin jotta se toimii optimaalisesti = valmistettavat nokkapellit irtoavat muotista hyvin.
Tämä nyt valmisteilla oleva muotti tuottaa ensimmäisen nokkapellin heti vuoden vaihteen jälkeen. Näin saan omaan autooni kelpo pellin joka on minun makuuni. Ideana minulla on ettei minun tarvitse ostaa uutta nokkapeltiä ja ylläpidän ammattitaitoani. Minulla ei ole minkäänlaisia
ajatuksia kaupallisissa tarkoituksissa.Jos joku haluaa skuupillisen konepellin esim ensi keväänä niin voin sellaisen pyöräyttää kattamaan oman sitikani
tekemää lovea perheemme taloudessa.Tulen kyllä esittelemään aikaansaannokseni sen valmistuttua.Minulle muottien tekeminen on aikoinaan ollut ammatti johon olen saanut koulutuksen.Muottien korkea hinta muodostuu muotin valmistukseen
kuluvasta ajasta. Minulle muotti maksaa raaka aineiden verran.
Konepeltimuottiin menee arviolta 250 €
muotista valmistuva konepelti tulee maksamaan ilman maalauksia n.100 €
Eli kankaat+ hartsi+irroitusvahat.
Konepeltejä pystyy päivän aikana tekeen n.4 kplEiköhän nekin tule jossain kohtaa tehtyä.
Kun niitä katseli niin totesin että ne täytyy tehdä kahdesta osasta.
Lisäksi ongelmana on lokasujan etäisyys moottorista.( Lämpöongelma )
Kun asiat kristallisoituvat niin lokasuojia vois kans tehdä.
Kun tein mustangiin konepellin niin siihen mahtu kunnon eristeet sisäpuolelle.Ostin itselleni 2cv räjäytyskirjan. On se erinomainen auto.
Monta liikkuvaa osaa ja kaikki toisissaan kiinni.
Miksi saab ei osaa tehdä tällaisia???Nythän on niin että otin tuon lommoisen konepellin haasteena.
Kohtasin ongelman,olen sen melkein ratkaissut.
Voiko ongelman kääntää voitoksi? Se on tämän projekti pellin nimi.
Siinä vaiheesa kun koko auto on valmis ja lasikuitu konepelti paikallaan todetaan se että haluaako kukaan vastaavanlaista konepeltiä.
Jos haluaa niin voin sellaisia valmistaa satamäärin kun minulla on muotti.
Siinä vaiheessa nähdään olenko kääntänyt ongelman voitoksi.
Näin olen sen ajatellut.Jos ostan uuden konepellin olen mennyt aidan yli matalimmasta kohtaa.Nyt olen tosiaan hätäpäissäni laittanut sassaraationi väärään osastoon.
Pahoittelen aiheuttamaani hämminkiä.Olen tuiki vihreä, kokematon näillä sivuilla.
Pyrin parantamaan tapani.Jos siirrosta ei ole kauheasti vaivaa niin
olisin kiitollinen jälkieni siivoajalle.
Hyvää syksyn jatkoa. -
JulkaisijaArtikkelit