Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mikään varvoista ei kitise tms. vaan ihan ennaltaehkäisevää huoltoa olen tekemässä. Käsittääkseni noita kuuluu rasvailla?
Alkaa mennä jo aika hi-tech menoksi. 😉 Mutta täytyy miettiä. Eihän tuo huono vaihtoehto tuokaan olis.
En tiedä kuinka kauheasti sinne sitä porukkaa on tulossa. Itse pari kertaa radalla kävin eikä siellä silloin ollut mitenkään erityinen tungos. Hyvin mahtui ajamaan. Tietysti jos koko rata varataan pelkästään killan käyttöön niin sitten tietysti asia erikseen.
Kerääkö porukka ihan tarkoituksella verta nenästä näiden ajojen kanssa? Miksi ne ajot täytyy järjestää noin myöhään? Näkihän sen viime vuonnakin kuinka siinä kävi. Itse siirtäisin reilusti helmikuulle niin on jotain toivoa ettei ole jo vettä jäällä.
Missähän värkissä lie ollut kiinni, kun on pitänyt meisseli hitsata ‘vaihdekepinnupiksi’.
Tai laittaa edes vanhasta osoitteesta redirectin tähän uuteen osoitteeseen.
Esim. Motonetistä saa asian hoitavan saksitunkin 15eurolla. Muistaakseni Xsaran tunkki on vielä ‘yksipuoleinen’ ja oli niin hutera etten itse sillä uskalla autoa nostaa. Tietysti Motonetin tunkki ei mahdu siihen muovikoteloon, mutta ainakin sillä oikeasti tekee jotain.
@cuisinier wrote:
Olishan se tosi noloa, jos ruotsalaisetkin olisivat edellä meistä. 😯
Tarkoitit kai sanoa, jos ruotsalaiset _ei_ olisi edellä meistä? Ainahan täällä katsotaan mallia kuinka homma on Ruotsissa tehty. Harvemmin taitaa olla toisinpäin.
Huomasin itsekin, että oli hieman vettä kontin pohjalla ja muistuikin mieleen heti tämä säie. Täytyy tarkistella kotosalla tuo luukun tiiveys. Itselläni se sarana hieman naksahtelee, kun luukkua aukasee joten voi olla että se ei tiivisty kaikkein parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos luokan ehtona on tuo mainittu työmatka-ajojen kielto niin jää ainakin minun sätkä tuon luokan ulkopuolelle. Itse käyn töissä aika useinkin sätkällä.
Kävin itsekin viikonloppuna ajelulla ja kyllä tuo sätkä aika äkäiseltä peliltä kuulostaa:
@Akaile wrote:
Minulla on molempien kulkimien virtalukko pelkkä rele-ohjuri ja eipä ole moisia latausongelmia. Huonokontaktinen ja kulunut virtalukko antaa paljon huonomman ohjausjännitteen lataukselle kuin rele joka saa ohjauksen virtalukolta.
Näin olen ajatellut itsekkin asian toteuttaa kunhan joskus saan aikaiseksi ne sähköt tehdä uusiksi. Noita nykyisiä ei kannata hirveästi enää muokata, kun niitä on vuosien varrella jo niin moneen kertaan paikattu. Helpommalla pääsee kun tekee uusiksi. Ompahan sitten myös kaikki kytkennät tiedossa.
@18heppainen? wrote:
Mie siis laitoin releen kautta kaikki lukon kautta menevät virrat. Sieltähän menee vilkut, pyyhkijät, sytytys ja lataus.
Rele hattuhyllyn alle, ei tarvitse kauheasti uusia piuhoja vedelläMulla on mietteissä rakennella sähköt kokonaan uusiksi tuohon ‘ehkä’ jo ens talvena. Nyt tuli tehtyä vaan helpoimmain kautta tuo. 🙂
Tässäpä kuva. Toivottavasti tuli tarpeeksi selkeä.
Sulakkeita saa sit kukin laittaa oman harkinnan mukaan. 😉
Noniin. Nyt on sitten +12V syöttö jännitteensäätimelle releytetty ja lataus on kierroksista riippumatta siellä 14.4-14.5 paikkeilla. Varmaan, kun ajaa niin lataus tippuu hieman kun akku täyttyy. Enää jännite ei kuitenkaan karkaa turhan korkeaksi. Kiitoksia tuosta neuvosta. Ilman sitä olisi voinut olla tuskallisempaa vianhaku.
-
JulkaisijaArtikkelit