Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 140)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sätkän lataus #157483

    Kävin hieman mittaileen. Löysin kaikki mainitut pinnit eli maan, hiilen ja +12V. Maa ja hiilijohto olivat ok. Hiilijohtoon jäi max 0.05V, mutta tuo +12V oli sitten ongelmallisempi. Se ilmeisesti pitäisi olla sama kuin akkujännite? Nyt siihen sai mitattua vähintään 0.7V _vähemmän_ kuin akkujännite. Tämä alkaa olla juuri sen verran, mitä ylilatausta on. Välillä ero oli suurempikin.

    Nyt siis releytän tuon suoraan akkujännitteeseen jolloin vain releen ohjausvirta menee virtalukon kautta eikä koko virta.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän lataus #157482

    @18heppainen? wrote:

    Säätimen piikkeistä yhteen tulee +12v virtalukolta toisesta yhteys laturin hiilelle, kolmas on maa.
    Mahdollinen vikapaikka on virtalukon pohja, siellä jos on kovasti häviötä saa säädin alhaisen jännitteen jolloin latausjännite kasvaa.
    Ongelmia oli tuolla, laitoin lukon ohjaamaan relettä.

    Tuossa joku rele onkin säätimen vieressä, en vain päässyt piuhoja seuraamalla oikein varmuuteen onko se tuohon säätimeen liittyvä vai joku ihan muu. Kuitenkin, tuo kuvaus auttaa paljon. Pääsee mittailemaan paremmin noita pinnejä.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän lataus #157480

    Kävin hieman mittailemassa ja löytyi se maapiuhakin koriin. Maadoituksessa ei ollut mitään huonoa. Alle 0.05ohm oli akun navalta koriin. Lisäksi koneen käydessä ja valot päällä siihen väliin ei jäänyt kuin 0.2V tai alle tms. eli ei mitenkään merkittävästi

    Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä akun napajännite oli noin 12.5V siitä se sitten nousee kierrosten mukana kunnes jää tuonne 15.3V kieppeille. Ei tasaisesti vaan hieman hyppii, mutta noille paikkeille kuitenkin. Käyttelin konetta jonkin aikaa kierroksillakin, mutta ei tuo lataus tuntunut laskevan. Eilen tuli ajelua liki 200km ja tänään yhden lyhyemmän matkan kävin ajamassa. Voisi tietysti käydä pidemmän matkan ajamassa ja mitata sen jälkeen latauksen.

    Lataussäätimen muita pinnejä ei sitten tullut mitattua kun en tiennyt miten ne siihen on kytketty enkä Bilteman sivuilta löytänyt tuota tuotetta enää vai enkö vain osaa etsiä. Jos sinulla on tallessa ne ohjeet niin viitsisitkö lähettää ne tai laittaa linkkiä.

    vastauksena käyttäjälle: Uusi E10 bensiini. #157367

    Käykö tuo E10 ‘heittämällä’, vai vaatiiko se(kin) jotain säätöä sytytykseen ja/tai suuttimiin?

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139765

    Jos tulee uusintanäyttö niin voi viedä kyllä toiselle konttorille, mutta silloin katsastus alkaa alusta. Eli voit käydä katsastaan Joensuussa, ja olettaen ettei tule ajokieltoa niin voit ajaa Tampereelle. Jos katsastus on kuitenkin hylätty niin Tampereella alkaa katsastus alusta. Näin minun käsityksen mukaan.

    vastauksena käyttäjälle: RUSKA-JOTOS #156965

    Mua nyt kyllä hieman masentaa. Ei ole edes kesä kunnolla alkanut, kun puhutaan jo ruskatapahtumista. 🙁

    Noh, onhan se tietysti hyvä ajoissa ilmoitella tapahtumista, ymmärrän sen. Monet kerrat tuosta tullut ohi ajeltua, mutta tuohon mainittuun aikaan ei valitettavasti ole mahdollisuutta ‘ohi’ ajella tai edes paikalle pysähtyä.

    Ei mulla varsinaista asiaa. Kunhan lämpimäkseni turisen. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154925

    Tarrat tuli joo ja täällä etelässä on sen verran lämmin kelikin jo, että kävin tarran liimaan sätkän perään. Komee on. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154920

    Ei oo. Hieman toivoin että olis jo perjantaina tullut, mut toivottavasti tänään olis kusti polkenut jo.

    vastauksena käyttäjälle: Rutattu rättäri:( #156875

    Käytänpäs tätä säiettä törkeästi hyväksi. Kuinka tarkkoja ovat tuosta korjaamisesta. Voisiko itse rakentaa tuohon lokasuojan kolhiintuneen tilalle, vai vaaditaanko siihen alkuperäinen? Tietysti muoto nyt olisi jotakuinkin sama mutta ei tietysti ihan täysin sama. Sinälläänhän noilla koripelleillä ei ole tekemistä muuta kuin ulkonäön kanssa joten sen puolesta sama miten ne muotoilee.

    Onko joku muutoksia tehnyt ja vaatiko se minkälaisia tappeluja byrokratian kanssa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, en ajatellut lähteä omaani muutteleen. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154915

    Kuin myös.

    ps. Sätkä on tänään sit leimattu joten tarralle olis jo kovasti käyttöä! 😉

    vastauksena käyttäjälle: happirikas #156792

    Eikös tuo huohotus ole ihan ‘normaalia’ sätkässä? Bokserikone ja mikäli oikein tuota kampiakselikuvaa katselin niin männäthän liikkuvat yhtäaikaa joko sisään tai ulospäin jolloin kampikammion tilavuusmuuttuu samassa suhteessa? Nyt tietysti minulla jää joku juttu huomaamatta mutta korjatkaa. 😉

    vastauksena käyttäjälle: 20 vai 25 hp? #156713

    @kari80 wrote:

    Otetaanko kaikissa autoissa tehot peruutusvaihteella ja miksi..onkohan syy jotta sitä on käytetty vähiten ??
    terv. Kari

    Tämä on kyllä uusi ja yllättävä tieto! Ei taideta pakkia käyttää tehomittauksissa missään? Ei sitä ole tarkoitettu moiseen.

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154902

    En tiedä mimmonen on sitruunapatonkitarra, mut kyllä ehkä. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154897

    Minä voin kans alustavasti ilmottautua tarran ostamaan.

    vastauksena käyttäjälle: Google Maps Street view #155960

    Oranssi on päässyt kuvaan vanhan ja uuden asunnon parkkipaikalla. Tässä vanhan asunnon..

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 140)