Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tänään olisi tarkoitus tuolla Teboililla käydä pyörähtään kotimatkalla. Saa nähdä sattuuko tämä sätkäharrastaja paikalle, vai joku toinen. Eihän tuo varapyörä niin kriittinen tasapainotuksen suhteen ole, kun kuitenkin (toivottavasti) enimmäkseen siellä peräkontissa majaileepi, mutta laitetaan sekin kuntoon kun kerran aletaan.
No eikös sulla tässä just oo tarjolla em. tilaa? 😉
Tuo on ilmeisesti kuukausi hinnoiteltu eli per kk tuo 100-125e?
Kiinnostusta kyllä olisi, mutta kerkesin sopia jo valitettavasti säilytyspaikasta Ikaalisten suunnalta. Olisihan tuo tietysti lähempänä kuin Ikaalinen.
Kuinka monta vuokralaista tuohon 500e soppariin tarvittaisiin ja paljonko tilaa per auto silloin?
Hattuhyllystä oli puhetta. Omastani tuo puuttuu. Onko tuosta kuvaa jossain mimmoinen se pitäisi olla? Omani on vuosimallia -75 jos tuo kovin radikaalisti on muuttunut vuosimallien välillä.
Olikos tuolla jossain välissä mainintaa että hattuhyllyä saisi valmiinakin? Jos niin mihin hintaan? Minulla kun ei oikein ompelukone pysy hyppysissä. 😉
Rakentelin tuon mallin ennen kuin oli sen suurempaa tietoa/kokemusta sätkistä joten silloin ei osannut kiinnittää huomiota, mikä oli oikein ja mikä sinnepäin. Minulle ihan tarpeeksi tarkka malli. 🙂
Lienee sitten samanlainen kuin tämä minun eka sätkä:
http://citroen.takaisin.fi//gallery/view_album.php?set_albumName=2cv
Ekana kannattanee tutkia missä kunnossa akku on. Sitten voikin muut jatkaa. 😀
Itse tulin elokuun merkkikerhon miitistä Vehoniemestä takaisin sätkällä 12-tietä. Ehkä 10km ennen Tamperetta rajoitus muuttuu 80km/h -> 100km/h. Itse ajelin sätkällä 80km/h koko matkan ja katselin peilistä ,että hyvin oli jonoa eikä edes jonon päätä näkynyt. Silti _yksikään_ ei lähtenyt tunkemaan ohi. Heti sätkän takana tullut autokin piti ihan hyvän välin eikä ajanut puskurissa kiinni. Olin oikein hämmästynyt. 😯
No nyt sain aikaiseksi tehdä tuon korjauksen lukkoon. Ei siitä vielä(kään) ihan täydellinen tullut, mutta parempi. Nyt se sentään aukeaa kahvasta kääntämällä. Joskin toisinaan saa yrittää pari kolme kertaa, ennen kuin aukeaa mutta aukeaa silti.
Joutunee hieman osaa vaihtamaan jos siitä ihan joka kerta toimivan haluaa. Oli se messinkinen salpa murtunut siitä ohuimmalta kohdalta (jousen vierestä) jo _ennen_ minun tekemisiä.
Mutta nyt siis suuremmalla todennäköisyydellä saa takaluukun auki kahvasta eikä tarvitse aukasta sisäpuolelta.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
@hukki wrote:
Viimeisissä nelkuissa (-75…) oli muuten sisältä avattava katto ihan vakiona!
Joo hieno vuosimalli,, kutosen kori varusteineen päällä,, ruskea sisustus..
Ja sitten nelkun jousitus,, edessä kitkat ja putkivaimentimet takana..
Kone ja vaihteisto sitten nelkusta,, kone ei oikein ollut simppeli,, huonoin 2cv:n kone
kautta aikojen….
Tekniikan vaihdolla kutoseksi saa kivan kulkimen moisesta…… 💡Täähän kuulostaa mun sätkältä tekniikan vaihto mukaanlukien.
@dieselflosse wrote:
Siihen on vaihdettu kutosen katto minua edeltäneen omistajan toimesta.
Tämä selittääkin paljon. Ilmeisesti samalla, kun konekin vaihtui? Kuutonen nelkun ‘vaatteissa’. 😉
Mullahan on sitten oikein luksusmalli, kun on katon kiinnitykset sisäpuolella. Nelkku tuokin on ja silti tuommoiset kiinnitykset katossa. Jäljistä päätellen uskaltaisin väittää, että saattaa jopa alkuperäiset olla.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
No eipä ole sitä video kameraa,, eikä yhtään korjaamatonta lukkoakaan…… 😯
Mulla olis molemmat. 😀
Sen verran vielä tarkennusta kaipaisin tuohon ohjeeseen, että miten tuo ‘niittaus’ käytännössä tapahtuu. Pitää olla niin leveä meisseli, että se yltää uran yli ja ‘taittaa’/painaa uran teräslankaa vasten, kun päähän koputtelee vasaralla, jolloin se pysyy paikallaan? Itselläni ei kyllä niin suurta meisseliä löydy. Pitänee koettaa kehitellä jotain.
-
JulkaisijaArtikkelit