Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ahaa, onkohan minulla sitten liian löysällä tuo, kun ei ollut kunnollista työkalua jolla kiristää. Se mainittu lattaraudan pala on vielä tekemättä joten tein kiristyksen kärkipihdeillä, mutta koska pihtien ulkosyrjä on pyöreä niin mutterihan pysähtyi heti kun se tapasi jousen, kun pihdit aina muljahti pois urista. Siitä sitten piti ottaa takaisin ehkä se noin 1/6-1/4 kierrosta, että sain sokan paikalleen.
@MoA wrote:
Minkätakia sun pitää se vaihtaa, siihen on monen monta keinoa entistää se raidetangonpää kaikkineensa…
No, ihan ensimmäisessä viestissähän se syy jo mainitaan. Tosin, en ole kyllä 100% varma, että vika varsinaisesti siinä on, mutta kun on jo uudet kalut niin aattelin laittaa ne paikalleen ihan vaan vaikka testin vuoksi.
Mitä muuta ‘entistämis’ keinoja raidetangon päähän on? Olen sen käyttänyt jo auki, niin paljon kuin se aukeaa tuota ohjausvartta irrottamatta ja todennut, että osat oli kaikki irti ja liikkuivat ok. Jousen kuntoahan ei nyt näin oikein pystynyt sanomaan. Ruutasin pään täyteen vaseliinia ennen kasausta ja sitten pyörittelin tulppamutterin pohjaan asti ja sitten sen verran taakse, että sain sokan paikalleen. Raidetangon päässä ei ole kuin yksi(?) reikä sokalle ja sokka menee neljään eri kohtaan tulppamutterissa joten 1/4 kierroksen tarkkuudella sen saa kohdalleen. Tai sitten minulta on jäänyt huomaamatta jotain.
Tietysti jos joku enemmän asiaan perehtynyt kuuntelisi kolinaa, osaisi varmaan paremmin sanoa mistä se voisi kuulua. Itsekin kyllä epäilen, ettei se ääni kuulu raidetangon päästä, kun ei kiristäminen sitä ääntä miksikään muuttanut. Vai kuinka kireälle tuo raidetangon pää pitäisi kiristää? Nyt kiristin sen mitä se helposti meni ja heti kun tökkäs niin jätin siihen. En kiristänyt sitä jousta vasten yhtään.
Tämä selvä homma. Täytyy käydä hakemassa huomenna kaupasta ‘hienosäätöleka’ ja kokeilla josko saisi tuon raidetangonpään vaihdettua ja josko se auttaisi tuohon kolinaan.
Laitetaans tähän alkukesän ketjuun.
Kolina jatkuu ja sain infoa miten tuon raidetangon pään saisi vaihdettua, mutta vielä hieman tarkennusta kaipaisin.
Jotta raidetangonpään saa vaihdettua, pitää ohjausvarsi (vai mikä sen osan nimi onkaan, joka yhdistää raidetangon pyöränapaan?) irroittaa. Siinähän on kaksi pulttia jotka olen jo käyttänyt irti. Osa oli kuitenkin niin hyvin ruostunut paikalleen, ettei se mihinkään lähtenyt. Sain infoa, että enemmän voimaa vaan niin irtoaa. Nyt tarttisin hieman lisäinfoa, että mihin suuntaan sitä voimaa pitäisi antaa.
Onko ohjausvarren kolo ihan suora vai kartio johonkin suuntaan(sain käsityksen, että se olisi kartio hieman joka suuntaan vaikka kuvissa näyttää suoralta)? Riittääkö jos isken vartta ylöspäin vai pitääkö sitä iskeä johonkin muuhun suuntaan ensiksi?
6.8.2009, 07:19 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152342Itsekään en mistään massiivisistä tapahtumista niin piittaa. Olisin _ehkä_ voinut käydä Porissa piipahtamassa, jos tapahtuma sinne olisi tullut, mutta kauemmas en viitsi tuommoiseen tapahtumaan lähteä. Jos jotain pienimuotoisempaa tapahtumaa järjestetään niin on huomattavasti suurempi todennäköisyys sille, että itse ilmaannun paikalle.
Henk.koht. jättäisin tuon ‘worldmeeting’ pois tapahtuman nimestä. Onhan tässäkin säikeessä tullut jo muita ehdotuksia tapahtuman nimelle.
Juu, siellä takaosassa on pari nepparia, johon ne kiinnitysremmit tulevat. Niistä nyt ei kuitenkaan ollut puhe.
@Kossu wrote:
Lahdesta Neppi ja Nappi kaupasta ostettu Koh-i-noor:in neppisarja (työkaluineen)
oli huomattavasti loivempiprofiilinen kuin alkuperäinen eikä pysy kiinni yhtä hyvin.
Ottakaatte siis talteen kaikki nepit paaliin menevistä koreista!
Tämä koskee siis sitä urospuolta joka on kiinnitetty koriin.Humm, nyt ilmeisesti puhutaan eri niitistä. Oletko katsonut noita kuvia joita olen laittanut? Kyse on siitä katon keskellä/sivussa olevasta kiinnitysraudasta eikä niistä ‘neppareista’.
@M.Möykky wrote:
Sepä ei palaudu mieleen missä se puoti oli mutta joku ompelutarvikkeita myyvä liike se oli täällä Tampereella.Oiskohan ollut koskikeskuksessa.
Koskikeskuksesta olen käynyt kysyyn sieltä yläkerrassa olevasta kaupasta eikä siellä ollut kuin pieniä niittejä tai sitten semmoisia joissa on reikä keskellä.
Tässähän on tullutkin jo monta vaihtoehtoa, mistä kysellä niittejä. Osan jo tiesinkin ja hieman koetin kalastella, josko joku tietäisi liikkeen mistä niitä kysyä. 😉 Ei päässyt nyt ihan niin helpolla joten täytyy lähteä kiertelemään liikkeitä.
Tuo kumin irroitus olikin hyvä konsti niin silloin katto ei mene kurttuun. Tosin, en tiedä mimmoinen homma tuo irroitus on kun ei nyt ihan heti tule mieleen että olisin siellä nähnyt mitään kumia vaan on kyllä aika hyvin piilossa.
Mistä hommasit uudet olkatapin? Itse epäilen, että omassa kulkineessa saattaisi kans olla toinen olkatappi olla hieman väljä, mutta mitä olen kyselyt niin tuntuu olevan myynnissä vain ‘valmiiksi väljiä’ tappeja. Ei ole sattunut valmistajalla ihan toleranssit kohdalleen.
Kovin tuntuu olevan hiljaista tämän asian tiimoilta kuten hieman etukäteen pelkäsinkin. Noh, sätkä saanee viettää talven sitten autokatoksessa, mutta tallin etsiskely jatkuu taka-alalla kokoajan.
Jatketaans tähän samaan aiheeseen, kun edelleen samassa aiheessa ollaan. ‘Hieman’ ollut hiljaista tämän asian suhteen, vaikka palan kattokangasta sain jo kesäkuussa. Lomat ja muutto sotkivat kivasti kuvioita.
Kävin jo ennen lomaa hieman kyselemässä noita niittejä joilla saisi kankaan tuohon metallipalaan kiinni, mutta Tampereelta ei tahtonut oikein löytyä (ainakaan niistä liikkeistä mistä kävin). Oli joko liian pieniä tai sitten niitissä oli reikä keskellä. Metallilevyssä on 5mm reikä ja vanhan niitin ‘hattu’ on 10mm. Uusi niitti suurinpiirtein samanlainen mutta ei nyt ihan 100% samanlainen tartte olla. Kunhan pitää kiinni niin sitten voi alkaa murehtimaan ulkonäköä.
Onko ideoita mistä (Tampereelta tai sen lähistöltä) kannattaisi käydä moisia niittejä kyselemässä?
Entä mikähän olisi hyvä liima sen korjauspalan liimaamiseen tuohon päälle? Minulla on Bostikin kontaktiliimaa, joka _muistaakseni_ kyllä sanoo pystyvänsä liimaamaan myös nahkaa. Ilmeisesti liimaus kannattaa tehdä, kun katto on pingotettuna paikalleen?
Kas kas. Eli minulla olikin jo vastaus tiedossa ennen kysymystäkin jo. Tuo Apua-Help kirja sekä korjausopas ovat loman aikana tulleet. Ei tietysti sytyttänyt, että niissä voisi olla mainittu nuo työkalut.
Noh, kiitoksia kuitenkin vastauksesta. 🙂
Jos en ennen kysymystä ollut sekaisin, niin nyt viimeistään. 🙄
Noh, tuurilla mennään.
Tämähän sattui hyvään saumaan. Itse pähkäillyt saman asian kanssa, mutten ole saanut vielä laitettua viestiä.
Itselläni on 135 renkaat ja käsittääkseni ne tarttee hieman korkeamman paineen? Tiedä sitten kuinka suuri ero loppujenlopuksi on.
-
JulkaisijaArtikkelit