Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 530)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Solex 34 PICS 10 REP 193 #286831

    Uskoisin, että tuohon ongelmaan saisi nyt ensi alkuun parannusta ihan säätämällä. Kiihdytyspumppukin toimii kun kerran ruikkii, mutta saattaa olla vipujen kulumisesta johtuen viivettä, ettei ruikkaa heti kun kaasua painaa. Jos Tuusula ei ole liian kaukana, niin voisin vilkaista mitä tuolle olisi tehtävissä.

    Soittele, 0405587559

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Pari kysymysta vetarin kumin vaihdosta #286801

    Tuli tällainen video vastaan kun hain tietoa, että millainen tuo liimattava kumi on. Siinä on hyvä idea laittaa uusi kumi akselille ja liimata sauma kiinni ennen kuin irrottaa vanhan kumin.

    vastauksena käyttäjälle: Lasinpyyhkijöiden toimintaongelma #286458

    Katso arkistosta juttu mitä kannattaa ottaa huomioon tuuletusluukun asennuksessa. Varsinkin listan kiinnitysmutterit tulee helposti kiristettyä liian tiukalle.

    Jäsenille/arkistot/oppaita ja ohjeita/vuotavatuuletusluukku

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Lasinpyyhkijöiden toimintaongelma #286456

    Ylemmän kuvan yläreunassa näkyvä kaareva osa joka toimii jarruna kun pyyhkijät sammutetaan. Tuo osa on jousikuormitteinen, siinä on pieni jarrupala, joka painuu ankkuria vasten ja pysäyttää moottorin. Voi olla tuo jarrupala kulut, mutta saattaa olla myös likainen ja siksi luistaa. Kannatta nyt ihan ensin tuo puhdistaa.

    vastauksena käyttäjälle: Mitä rasvaa nopeusmittarin vaijeriin? #281587

    Jotain ohutta öljyä itse laittaisin. Ompelukoneöljy voisi olla sopivaa. Jos ei vaihteistosta halua vaijeria irrottaa, niin sitten mittarista. Se on tosin aika isotöinen homma. En nyt tarkasti muista, mutta ehkä helpoiten pääsee vaijerin mittarinpäähän käsiksi irrottamalla akun ja akkutelineen. Voisi myös kokeilla muuttaa vaijerin asentoa kun räpätys on päällä. Kojetaulun alla vaijeri on pätkän matkaa käden ulottuvilla, niin voi ajaessakin yrittää hakea sille parempaa asentoa.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikko solmussa #280973

    Kuva ei näy, mutta tällainen ohje löytyy wikistä.

    Peruutusvaihde jää päälle

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikko solmussa #280965

    Todennäköisesti on irronnut se liukurengas, jossa ura siirtohaarukalle. Lukitus pettänyt ja kiertynyt aukipäin. Se rengas on kierteellä kiinni. Pitäisi selvästi näkyä jos näin on käynyt. Siis 1/pakki liukurengas, joka irronnut. Näin voi käydä jos reippaasti ensin pakittaa ja sitten heittää vauhdissa ykköselle ennenkuin vauhti taaksepäin on pysähtynyt.

    vastauksena käyttäjälle: Visan propellin irrotus #280539

    Pitäisi lähteä näillä ohjeilla? https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/puhallin/

    vastauksena käyttäjälle: Ravistaa ykkösellä #280537

    Ravistaako myös jos liikkeellelähdön tekee keskipakokytkintä käyttäen?

    vastauksena käyttäjälle: Ohjaus naksahtaa #279950

    Kiristyspanta pitää kiristää. Toivottavasti kiristyy. Pitää olla niin tiukka ettei rattiakseli pääse liikkumaan.

    vastauksena käyttäjälle: Takapyörä auraa #279635

    Tuohon työkaluun voi vielä kiinnittää jonkun laserpisteellä varustetun laitteen, niin on helppo seurata muutosta kun kohdistaa alkutilanteen johonkin kiinteän merkkiin.

    vastauksena käyttäjälle: Pitääkö olla huolissaan? #279587

    Oireista on vaikea mitään päätellä, joten arvaan, että vaihdekepin yläpäässää joku prikka tai sokkaa pääsee värisemään ja aiheuttaa tuon kisallisen äänen.

    vastauksena käyttäjälle: Takapyörä auraa #279512

    Portugalissa valmistetuissa sätkissä tuo on ollut aika yleinen vika jo tehtaan jäljiltä. Eli tukivarret on huolimattomasti tehty. Mulla on vanhan vanteen keskiöön hitsattu n. 100mm paksu putki vääntövartena. Laitetaan tuo työkalu pyörän paikalle ja raakaa voimaa käyttäen väännetään napa oikeaan asentoon. Pari metriä ainakin saisi olla tuon vääntövarren pituus.

    vastauksena käyttäjälle: Ei käy kunnolla #279391

    Mikä kaasari? Jos neulaventtiili vuotaa saattaa kaasarissa bensanpinta nousta tyhjäkäynnillä ja käynti muuttuu. Ajossa kulutusta on enemmän, jolloin pieni vuoto ei haittaa. Kohon kielekkeeseen on voinut neulaventtiili kuluttaa kolon, josta johtuen neula kääntyy vinoon eikä venttiili sulkeudu kunnolla. Jos on kaksikurkkuinen kaasari, niin saattaa jompi kumpi kohoista ottaa kohokammion reunaan, jolloin neulaventtiili ei sulkeudu kunnolla.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on mikäkin suutin #279386

    1 pultin alla on suodativerkko. Sen voi puhdistaa jos on likaa kertynyt.
    2 on tyhjäkäyntisuutin.
    3 on by pass suutin.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 530)