Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Katso arkistosta juttu mitä kannattaa ottaa huomioon tuuletusluukun asennuksessa. Varsinkin listan kiinnitysmutterit tulee helposti kiristettyä liian tiukalle.
Jäsenille/arkistot/oppaita ja ohjeita/vuotavatuuletusluukku
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Ylemmän kuvan yläreunassa näkyvä kaareva osa joka toimii jarruna kun pyyhkijät sammutetaan. Tuo osa on jousikuormitteinen, siinä on pieni jarrupala, joka painuu ankkuria vasten ja pysäyttää moottorin. Voi olla tuo jarrupala kulut, mutta saattaa olla myös likainen ja siksi luistaa. Kannatta nyt ihan ensin tuo puhdistaa.
Jotain ohutta öljyä itse laittaisin. Ompelukoneöljy voisi olla sopivaa. Jos ei vaihteistosta halua vaijeria irrottaa, niin sitten mittarista. Se on tosin aika isotöinen homma. En nyt tarkasti muista, mutta ehkä helpoiten pääsee vaijerin mittarinpäähän käsiksi irrottamalla akun ja akkutelineen. Voisi myös kokeilla muuttaa vaijerin asentoa kun räpätys on päällä. Kojetaulun alla vaijeri on pätkän matkaa käden ulottuvilla, niin voi ajaessakin yrittää hakea sille parempaa asentoa.
Kuva ei näy, mutta tällainen ohje löytyy wikistä.
Todennäköisesti on irronnut se liukurengas, jossa ura siirtohaarukalle. Lukitus pettänyt ja kiertynyt aukipäin. Se rengas on kierteellä kiinni. Pitäisi selvästi näkyä jos näin on käynyt. Siis 1/pakki liukurengas, joka irronnut. Näin voi käydä jos reippaasti ensin pakittaa ja sitten heittää vauhdissa ykköselle ennenkuin vauhti taaksepäin on pysähtynyt.
Pitäisi lähteä näillä ohjeilla? https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/puhallin/
Ravistaako myös jos liikkeellelähdön tekee keskipakokytkintä käyttäen?
Kiristyspanta pitää kiristää. Toivottavasti kiristyy. Pitää olla niin tiukka ettei rattiakseli pääse liikkumaan.
Tuohon työkaluun voi vielä kiinnittää jonkun laserpisteellä varustetun laitteen, niin on helppo seurata muutosta kun kohdistaa alkutilanteen johonkin kiinteän merkkiin.
Oireista on vaikea mitään päätellä, joten arvaan, että vaihdekepin yläpäässää joku prikka tai sokkaa pääsee värisemään ja aiheuttaa tuon kisallisen äänen.
Portugalissa valmistetuissa sätkissä tuo on ollut aika yleinen vika jo tehtaan jäljiltä. Eli tukivarret on huolimattomasti tehty. Mulla on vanhan vanteen keskiöön hitsattu n. 100mm paksu putki vääntövartena. Laitetaan tuo työkalu pyörän paikalle ja raakaa voimaa käyttäen väännetään napa oikeaan asentoon. Pari metriä ainakin saisi olla tuon vääntövarren pituus.
Mikä kaasari? Jos neulaventtiili vuotaa saattaa kaasarissa bensanpinta nousta tyhjäkäynnillä ja käynti muuttuu. Ajossa kulutusta on enemmän, jolloin pieni vuoto ei haittaa. Kohon kielekkeeseen on voinut neulaventtiili kuluttaa kolon, josta johtuen neula kääntyy vinoon eikä venttiili sulkeudu kunnolla. Jos on kaksikurkkuinen kaasari, niin saattaa jompi kumpi kohoista ottaa kohokammion reunaan, jolloin neulaventtiili ei sulkeudu kunnolla.
1 pultin alla on suodativerkko. Sen voi puhdistaa jos on likaa kertynyt.
2 on tyhjäkäyntisuutin.
3 on by pass suutin.Putken juuressa on pieni kaulus saiskohan siitä kammettua putkea ylöspäin? Nelkun ja kutosen koneesta pitää imupakosarja irrottaa kun laittaa uutta putkea paikalleen. Saattaa tuntua, että onnistuu ilman imupakosarjan irrotusta, mutta silloin putkea joutuu vähän taivuttaamaan, jolloin putken pää ei osu enää lohkon alaosassa olevaan reikään.
Ei käy.
-
JulkaisijaArtikkelit